Icma.az
close
up
RU
Bakı Metropoliteni” niyə zərərlə işləyir? AÇIQLAMA

Bakı Metropoliteni” niyə zərərlə işləyir? AÇIQLAMA

Avtosfer saytından alınan məlumatlara görə, Icma.az xəbər verir.

“Bakı Metropoliteni” QSC 2024-cü ili 139,616 milyon manat zərərlə başa vurub. Bu, 2023-cü ilə nisbətən 81,6% artım deməkdir və metronun maliyyə vəziyyətinin pisləşdiyini göstərir. Hesabatda yer alan məlumata görə, metronun yığılmış zərəri 3 milyard 109,54 milyon manata çatıb ki, bu da 4,7% artım deməkdir. Ötən il metronun gəlirləri, sərnişindaşımadan 100,647 milyon manat, hökumət subsidiyalarından isə 50 milyon manat olub. Lakin yüksək xərclər, o cümlədən əsas vəsaitlərin dəyərsizləşməsi üzrə xərclər və işçi heyəti ilə bağlı xərclərin artması, gəlirləri üstələyərək ciddi maliyyə problemlərinə yol açıb. 148 milyon manatlıq dəyərsizləşmə xərcləri, metronun infrastrukturu ilə bağlı təmir və yeniləmə işlərinin artdığını göstərir. Metronun öhdəlikləri 34% artaraq 33,287 milyon manata çatıb, balans kapitalı isə 1,1% azalaraq 385,531 milyon manata düşüb. Bu vəziyyət metronun maliyyə dayanıqlığının zəifləndiyini və gələcəkdə daha ciddi tədbirlər tələb olunduğunu göstərir. “Bakı Metropoliteni”nin maliyyə vəziyyəti, həmçinin uzunmüddətli inkişaf planlarını və infrastruktur layihələrinə ciddi şəkildə təsir edə bilər.

Avtosfer.az-ın məlumatına görə, iqtisadçı Xalid Kərimli Musavat.com-a şərhində bildirib ki, metronun zərərlə işləməsinin müxtəlif səbəbləri var. Onun sözlərinə görə, səbəblərdən biri metroda gediş haqqının ucuz olmasıdır:

“Ən böyük səbəb qiymətin maya dəyərindən aşağı olmasıdır. Ancaq metro sosial layihə olduğuna görə dövlət metronun bahalı olmasına razı deyil. İkinci səbəb isə daha böyük miqyaslıdır. Azərbaycanda dövlət müəssisələrinin xərclərinin yaxşı idarə edilməməsinə dair çoxlu nümunə mövcuddur. Amma bunu da iddia etmək çox çətindir, bunun gərək audit, yoxlama olmalıdır. 2021-ci ildə “İnvestisiya Holdinq”i yaradılanda da onun preambula hissəsində qeyd olunub ki, dövlət müəssisələri yaxşı idarə edilməlidir, korporativ idarəetmə tətbiq edilməlidir, şəffaflaşmalıdır və s. Yəni, birinci səbəb qiymətin ucuz olmasıdırsa, ikinci səbəb də metronun xərclərinin səmərəli idarə olunmamasıdır. Amma yığılmış zərər metronun indiki rəhbərliyinə aid deyil. Yəqin ki, rəhbərlik bu məsələlərə görə dəyişdirildi. Amma bu, 10 il ərzində yığılan məsələdir”.

Nəqliyyat eksperti Rauf Ağamirzəyev də mövzunu şərh edib. O hesab edir ki, metronun zərərlə işləməsinin əsaslı səbəbləri var:

“Metro pandemiya dönəmində sərnişinlər üçün 270 gün dayanıb, amma metro işçiləri öz işlərinə çıxıblar və ödənişlər də olunub. Və bu kəsir davamlı olaraq bu günümüzə kimi gəlib çıxıb. Metro pandemiyadan öncəki sərnişindaşıma sayına çatmayıb. Yəni, bunlar hamısı kəsirə təsir edir. Dünyanın fərqli ölkələrində metronun qiyməti digər ictimai nəqliyyat növlərindən daha yuxarıdır. Amma Azərbaycanda yanaşma budur ki, bizim baxışımız sosial yönümlüdür və metronun qiymətinin artırılması müzakirə mövzusu deyil. 58 yaşlı metronun özünün çağırışları var: rabitə, işarəetmə xidmətini yeniləməlidir, rəqəmsala keçməlidir, elektrik təchizatı yeniləməlidir, mövcud üç xəttin müstəqil fəaliyyəti üçün iş görməlidir, yəni xətləri ayırmalıdır, yeni depo tikməlidir ki, artıq start verilib, ilkin mobilizasiya və bəzi hazırlıq işləri gələn ildən daha aktiv olacaq. Şəhər böyüyür, xətlərin sayı artırılmalıdır. İlkin olaraq, 10 stansiyanın tikilməsi nəzərdə tutulur. Bunların hamısı vəsait tələb edir.

Yeni qatarların alınması üçün pul lazımdır. Metro heç bir ictimai nəqliyyata rəqib tanımır. Qırmızı və Yaşıl xətli 5 vaqonlu qatarlar bir gedişə, yəni 2 dəqiqə intervalla götürsək, 1600-2000 sərnişini bir yerdən başqa yerə apara bilir. Bənövşəyi xətdə isə bu imkanlar daha da böyük olacaq, çünki 7 vaqonludur. Bənövşəyi xəttin də inkişafı nəzərdə tutulub, 2016-cı ildən açılıb. Xocahəsən-Avtovağzal-8 Noyabr, gələn il şərti adı B4 olan stansiya da açılacaq.

Sonradan Nizami stansiyasının yanına gəlib çıxacaq, oradan Sahil stansiyasının yanında keçid imkanı verəcək. Ondan sonra Port Baku Volk deyilən ərazi tərəfdə və Xətaiyə keçid imkanı ilə Ağ şəhərin şimal hissəsinə, Babək prospektinə çatacaq. Şəhərin ən çox yüklənmiş istiqaməti şimaldan girişdir- Xırdalan, Sumqayıtdan gələnlər Avtovağzal stansiyasına minməklə bir neçə çıxış imkanı əldə edəcək. Memar Əcəmidən bir, Nizamidən iki, Sahildən üç, Xətaidən dörd, yəni fərqli istiqamətə öz səfərlərini təşkil edə biləcəklər. 2030-cu ilə qədər bu layihələr icra olunmalıdır. Şəhərdə metro varsa, bu üstünlükdür, olmasa idi, ciddi bir problem olardı.

Metronun daha sağlam, daha qısa intervallarla işləməsi üçün görüləsi işlərə köklənməliyik, hansı templə, hansı texnologiyalarla icra edilməsini müzakirə etməliyik. Metro ekoloji cəhətdən təmiz nəqliyyat növüdür. Yeni çağırışlar dövründə metronun çox güman ki, qatarları yeni istehsalçılardan alınacaq. Buna qədər olan istehsalçılardan artıq digərlərinə- daha müasir, daha komfortlu və daha sərfəli olan variantlara keçid edəcəklər. Düşünürəm ki, metro eyni zamanda digər problemlərin də həllinə köklənəcək”.

Ən son xəbərləri və yenilikləri almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:103
embedMənbə:https://avtosfer.az
archiveBu xəbər 24 Dekabr 2025 23:09 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Gənclərimiz bundan sonra daha ayıq sayıq olmalıdırlar

23 Dekabr 2025 10:26see203

“Konstitusiya və Suverenlik İli” münasibətilə muzeylərə mediatur təşkil olunub FOTOLAR

23 Dekabr 2025 18:44see193

Bu ölkə yaşayış icazəsi və vətəndaşlıq tələblərini sərtləşdirir

24 Dekabr 2025 04:46see173

Elektron siqaretlər qadağan olunur Sahibkarlar xəbərdarlıq edir: Bizneslər bağlanacaq, insanlar işsiz qalacaq

23 Dekabr 2025 09:14see165

İnsult riski olanlar bu şirəni içsin...

23 Dekabr 2025 02:11see155

Nüşabə Ələsgərli: Bizim dövrümüzdə qızın müğənni olmağına yaxşı baxmırdılar

23 Dekabr 2025 11:03see153

Darçının xərçəng əleyhinə İMKANLARI

23 Dekabr 2025 02:40see153

Tərəqqi və rifah siyasəti Fotolar

23 Dekabr 2025 18:16see150

“Barışı ən çox Hande ilə yaraşdırıram” Gupse Özay

23 Dekabr 2025 20:41see148

FHN ASAN Xidmətdə təlim keçirdi Foto

23 Dekabr 2025 11:05see147

Gümüşün qiyməti tarixi maksimumunu yeniləyib

23 Dekabr 2025 22:41see147

Vizada dəyişiklik: Seçim artıq təsadüfi olmayacaq

24 Dekabr 2025 15:45see143

Mövsümi qripdən qorunmağın 5 yolu Mütəxəssisdən tövsiyə

23 Dekabr 2025 06:07see141

Cəlilabadda sakinləri təngə gətirən PROBLEM

23 Dekabr 2025 08:38see140

Qarabağ Koxalski ilə bağlı qərarını qətiləşdirdi

23 Dekabr 2025 01:26see137

Latviya Belarusla sərhəddə gücləndirilmiş mühafizə rejimini uzadır

23 Dekabr 2025 04:27see135

Ramin Axundov axtarışa verildi FOTO

23 Dekabr 2025 22:05see135

Prezidentin sərəncamı ilə bu şəxslərə 200 manat veriləcək Bayram ərəfəsində...

23 Dekabr 2025 11:03see131

Zaur Axundov “Araz Naxçıvan”ın avrokubok şansını bitirdi! bir qərara sözardı

24 Dekabr 2025 00:11see128

“Səsi yaxşı çıxır, pis deyil” Ferstappen yeni “Formula 1” mühərrikinin səsini təriflədi

24 Dekabr 2025 01:02see128
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri