Icma.az
close
up
RU
Dəmir yollarının iqlim öhdəliyi

Dəmir yollarının iqlim öhdəliyi

Icma.az, Yeniazerbaycan portalından verilən məlumatlara əsaslanaraq xəbər verir.

Azərbaycan 2030-cu ilə qədər dəmir yolunda karbon emissiyasını tam minimallaşdırmağı hədəfləyib

Qlobal iqlim böhranı və artan ekoloji tələblər dayanıqlı nəqliyyat sisteminin yaradılmasını da aktuallaşdırır. Hazırda dünya üzrə karbon qazı emissiyasının 24 faizi nəqliyyat sisteminin payına düşür. Ona görə də, nəqliyyatın de-karbonizasiyası COP ailəsinin əsas diqqət mərkəzində dayanan məsələlərdən biridir. Nəqliyyatın ənənəvi yanacaqdan imtina edərək ekoloji təmiz enerjiyə keçidində ölkələr öz təcrübə və texnoloji imkanlarını bölüşür, bir-birinə yardım etməyə çalışır. COP29 çərçivəsində “Azərbaycan Dəmir Yolları” QSC (ADY) və Beynəlxalq Dəmir Yolları İttifaqının (UIC) birgə təşkilatçılığı ilə keçirilən “Nəqliyyat dəhlizləri ilə dayanıqlı gələcəyə doğru: İqlim siyasətində dəmir yolları” adlı tədbirin də əsas məqsədi iqlim dəyişikliklərinə qarşı mübarizədə müxtəlif ölkələri nəqliyyatın, o cümlədən dəmiryol şəbəkəsinin karbon emissiyasının azaldılmasında rolunu artırmağa dəvət etmək olub. ADY ilə UIC arasında imzalanan “Dəmir yollarının iqlim öhdəliyi” sənədi isə ölkəmizin qlobal iqlim çağırışlarından irəli gələn həll yollarında iştirakının artırılmasını nəzərdə tutur.

Dəmir yolu karbon emissiyasında ən az paya malik sektordur

Tədbirdə vurğulandığı kimi dəmir yolu karbon emissiyalarının azaldılması və təmiz enerjiyə keçiddə ən mühüm nəqliyyat platformalarından biridir. Eyni zamanda, bu nəqliyyat sektoru enerjiyə qənaət edən sahə kimi diqqəti cəlb edir. Dəmir yolu nəqliyyatı digər nəqliyyat vasitələri ilə müqayisədə xeyli az karbon emissiya edir və ekoloji təmiz nəqliyyat vasitəsi hesab edilir. Belə ki, sərnişin qatarı hər kilometrə 14 qram karbon buraxdığı halda, digər nəqliyyat növləri bundan 10-20 dəfə çox karbon qazı emissiya edir. Bundan əlavə, dəmir yolu infrastrukturunun inkişafı nəqliyyat sıxlığını azaltmağa kömək edir ki, bu da öz növbəsində karbon qazı tullantılarının azaldılmasına gətirib çıxarır.

Ekoloji təmiz nəqliyyat infrastrukturunun yaradılması təşəbbüsləri Azərbaycanın dəmir yolu administrasiyasının da gündəliyində başlıca yer tutur. Ölkəmiz 2023-cü ildə BMT-nin Qlobal Sazişinə üzv olaraq bu istiqamətdə beynəlxalq tərəfdaşlarla birgə mübadilələrə xüsusi yer ayırıb, dəmir yolunda müvafiq diaqnostikanı aparıb və nəticələri əks etdirən “Dayanıqlılıq hesabatı”  hazırlayaraq təqdim edib. Eləcə də, hökumətin məqsədyönlü proqramları çərçivəsində yaşıl ekosistemin qurulmasını gücləndirib. Bu tədbirlər dəmir yolu nəqliyyatının enerji səmərəliliyində rolunu artırıb, eyni zamanda, emissiyalarda payını xeyli azaldıb. Dəmiryol şəbəkəsinin 63 faizi elektrikləşdirilib və bərpaolunan enerjinin potensialından geniş istifadə edilib. 2023-cü ildən etibarən ADY enerji istehlakını 5 faiz, təbii qaz istehlakını 16 faiz, su sərfiyyatını 23 faiz, karbon emissiyasını isə 9 faiz azaltmağa müvəffəq olub. Hazırda bu nəqliyyat sektorunun ölkə üzrə ümumi enerji istehlakında payı 0,12 faiz təşkil edir, istilik effekti yaradan qazların emissiyasının isə 0,5 faizdən az hissəsi bu sahənin payına düşür. Azərbaycanın dəmir yolu nəqliyyatının qlobal emissiyada payı isə 0,1 faizdir.

Ancaq buna baxmayaraq, qlobal iqlim alyansının fəal üzvü olan Azərbaycan öz nəqliyyat infrastrukturlarını “yaşıllaşdırır” və nəqliyyatın bütün seqmentlərində karbon emissiyalarını minimallaşdırmağa çalışır. Məhz bu strategiyaya əsasən, aşağı karbonlu neytral dəmir yolu nəqliyyat sistemi qurulması hədəflənib. Dəmir yolu nəqliyyatı “yaşıl hədəf”lərə uyğun olaraq infrastrukturların rəqəmsallaşdırılması, infrastrukturların tamamilə elektronlaşdırılması qarşıda duran əsas çağırışlardır. ADY-nin 2030-cu ilə qədər strategiyasında “yaşıl maliyyələşmə” imkanlarından istifadə etməklə dayanıqlılıq layihələrinin icrasının daha da artırılması və karbon emissiyasının tam minimallaşdırılması nəzərdə tutulur.

Çin və Türk dövlətləri ilə “yaşıl nəqliyyat” əməkdaşlığı

Qeyd edək ki, COP29 sessiyası çərçivəsində keçirilən digər panel iclaslarında və görüşlərdə də Azərbaycanın strateji nəqliyyat, o cümlədən dəmir yolu tranzitlərində mühüm rolu və mövqeyinə diqqət çəkilib. Qırğızıstan, Özbəkistan, Türkmənistan, Azərbaycan, Gürcüstan, Türkiyə, Çin və digər ölkələrin təmsilçiləri ilə aparılan çoxsaylı diskussiyalarda beynəlxalq əməkdaşlığın artırılması, xüsusilə də, Orta Dəhliz üzərində infrastrukturların əlaqələndirilməsi və rəqəmsal texnologiyaların tətbiqi yolu ilə səmərəliliyin yaxşılaşdırılması, təmiz ekoloji nəqliyyat şəbəkələrinin yaradılması məsələləri müzakirə olunub. Azərbaycanın strateji coğrafi mövqeyi və nəqliyyat-tranzit dəhlizlərinin şaxələndirilməsində xüsusi təşəbbüskarlığı yüksək qiymətləndirilərək Orta Dəhlizin “yaşıl koridor”a çevrilməsi istiqamətində atdığı addımların əhəmiyyəti vurğulanıb. Özbəkistan və Qazaxıstan bu sahədə birgə mübadilənin inkişaf etdirilməsinin vacibliyinə toxunub.

Asiya Bankından “yaşıl nəqliyyat” quruculuğuna dəstək

Qeyd edək ki, xarici maliyyə institutları da Azərbaycana “yaşıl dəmir yolu” seqmentində dəstək vermək niyyətindədir. Məsələn, Asiya İnkişaf Bankının (AİB) nəqliyyat sektoru ofis sektorları qrupunun direktoru Ceymi Lezer bildirib ki, bank Azərbaycanın dəmir yolunun müasir texnologiyaların tətbiqində dəstəkləyici missiyasını göstərəcək. Ötən illər ərzində dəmir yolu infrastrukturunun müasirləşdirilməsində aparıcı donor kimi yer alan AİB Sumqayıt-Yalama dəmir yolu xəttinin yenidən qurulmasına 150 milyon dollar kredit ayırıb, dəmir yolu sektorunun maliyyə davamlılığının artırılması üzrə həyata keçirilən islahatların dəstəklənməsi məqsədilə 2017-ci ildə bank tərəfindən “Dəmir yolu sektorunun inkişafı proqramı” çərçivəsində 250 milyon dollar məbləğində krediti təmin edib.

Hazırda Azərbaycanın dəmir yolu sektorunda de-karbonizasiya ilə bağlı təşəbbüslərə qoşulan Asiya Bankı ötən ay COP29 ərəfəsində keçirilən görüşlərdə “Gələcək üçün dayanıqlı nəqliyyat” proqramı üzrə ölkəmizlə əməkdaşlığa dair memorandum imzalayıb. Sənəd nəqliyyat sisteminin ekoloji tələbatlara uyğunlaşdırılması, dəmir yolunun enerji səmərəliliyinin artırılması və “yaşıl nəqliyyat” sahələrində yeni baxışları əks etdirir. Bu anlaşmaya əsasən, AİB “Şimal-Cənub” və Orta Dəhliz çərçivəsində dəmir yolu sektorunda infrastrukturların rəqəmsallaşdırılması və “yaşıl tranzit” prinsiplərinin tətbiqində ölkəmizə zəruri maliyyə dəstəyini göstərəcək.

Dəmir yolu nəqliyyatı “yaşıl hədəf”lərə uyğun olaraq infrastrukturların rəqəmsallaşdırılması, infrastrukturların tamamilə elektronlaşdırılması qarşıda duran əsas çağırışlardır. ADY-nin 2030-cu ilə qədər strategiyasında “yaşıl maliyyələşmə” imkanlarından istifadə etməklə dayanıqlılıq layihələrinin icrasının daha da artırılması və karbon emissiyasının tam minimallaşdırılması nəzərdə tutulur.

Qlobal iqlim alyansının fəal üzvü olan Azərbaycan öz nəqliyyat infrastrukturlarını “yaşıllaşdırır” və nəqliyyatın bütün seqmentlərində karbon emissiyalarını minimallaşdırmağa çalışır. Məhz bu strategiyaya əsasən, aşağı karbonlu neytral dəmir yolu nəqliyyat sisteminin qurulması hədəflənib. Dəmir yolu nəqliyyatı “yaşıl hədəf”lərə uyğun olaraq infrastrukturların rəqəmsallaşdırılması, infrastrukturların tamamilə elektronlaşdırılması qarşıda duran əsas çağırışlardır.

E.CƏFƏRLİ

Daha ətraflı məlumat və yeniliklər üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:149
embedMənbə:https://yeniazerbaycan.com
archiveBu xəbər 26 Noyabr 2024 09:06 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Nəticələr Türkiyənin Suriyada möhkəmlənməsinə xidmət edəcək

16 Oktyabr 2025 10:26see370

Rusiya hakimiyyəti Vəfa Quluzadəni haqlı çıxardı KONKRET

16 Oktyabr 2025 15:04see284

Ağsuda yollar təmir ediləcək

16 Oktyabr 2025 14:54see174

Stəndapçı: “Uill Smit bacarmasa, Yannik Sinner rolunu oynamağa hazıram” FOTO

18 Oktyabr 2025 03:13see149

Erkən ölüm riskini artıran əsas amillər BƏLLİ OLDU TERAPEVT AÇIQLADI

16 Oktyabr 2025 16:17see148

Xəstəxanada əməkdar artistə infeksiya keçib Durumu ağırdır

16 Oktyabr 2025 15:58see137

“Ağır çantalar uşaqlarda onurğa əyriliyinə gətirib çıxarır” EKSPERT DANIŞDI

17 Oktyabr 2025 11:50see137

Kreml Tramp Putin danışıqlarını dəyərləndirib

16 Oktyabr 2025 23:31see134

Tramp Putinə təzyiqləri artırmağa hazırdır Britaniyalı ekspert

16 Oktyabr 2025 18:31see132

Məhkəmədə Ermənistan vətəndaşlarının cinayət xarakterli məlumatlar tədqiq olunub FOTO

17 Oktyabr 2025 20:37see132

Məktəblərdə məktəb psixoloqlarının sayı niyə azdır? EKSPERT AÇIQLADI

16 Oktyabr 2025 15:18see129

Yanacaqdoldurma məntəqələri benzini qatqılarla kəsməyə başlayıb...

16 Oktyabr 2025 18:26see129

“Qqlobal savaş baçlaya bilər” ŞƏRH

16 Oktyabr 2025 14:56see126

Vətən müharibəsinin xronikası: 16 oktyabr VİDEO

16 Oktyabr 2025 08:01see124

“Trampla 2 saatlıq danışıq zamanı Putin Moskvanın sülhün əldə edilməsində maraqlı olduğunu vurğulayıb” Uşakov

16 Oktyabr 2025 23:19see124

Finlandiyalı aktyor İsa Məsih obrazını canlandıracaq...

16 Oktyabr 2025 22:45see123

Hava ilə bağlı XƏBƏRDARLIQ EDİLDİ Leysan yağacaq

16 Oktyabr 2025 13:23see123

Tramp: ABŞ Tomahawk raketlərinin ehtiyatlarını tükədə bilməz

17 Oktyabr 2025 01:09see122

Orban Putin Tramp görüşü barədə: Biz hazırıq!

17 Oktyabr 2025 04:35see121

Tramp: Hazırda Rusiyaya qarşı yeni sanksiyaların tətbiqi üçün ən münasib vaxt deyil

17 Oktyabr 2025 03:21see120
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri