Icma.az
close
up
RU
Menu

Bakıda içməli su yola axır: Taxta parçaları veriblər ki, boru partlayanda içinə salın

Zəlzələ səbəbindən Balıkesirdə məktəblərdə bir günlük tətil elan olundu

Alişan Uzak şehir in setində FOTOLAR

Qırmızı kələmin üç əsas sağlamlıq faydası müəyyən edilib...

Sözün işığında yaşayan insan

Buğdanı cücərdib istifadə etsəniz, möcüzəni görəcəksiniz

Söküntü zamanı ədalətli kompensasiya: Beynəlxalq təcrübə və Azərbaycan reallığı

Payızda bu qidalar immuniteti gücləndirir

Əmtəə bazarlarında qızılın qiyməti 4000 dollardan aşağı enib

Zelenski: Tramp Ukraynada hazırkı cəbhə xəttində hərbi əməliyyatların dayandırılması ilə razıdır

Çipli nömrələrə son Yeni nömrələr çipsiz verilir

Karvan Yevlax Elşad Əhmədova tapşırılır? Dəqiqləşdi

Osimhen Okan Buruka təriflədi: Onun rəhbərliyi altlnda oynamaqdan çox məmnunam

“Komanda üçün fərqi yoxdur Bakıda çıxış edirik, yoxsa Gəncədə” Marian Kolevin ə MÜSAHİBƏSİ

Türkiyədə güclü zəlzələ İstanbulda da hiss edildi

Bakıda keçiriləcək Art Weekend çərçivəsində XVII əsrə aid hamamda “Axar yaddaş” adlı unikal ekspozisiya təqdim olunacaq VİDEO

Dünyanın ən gözəl oğlanı vəfat etdi

Bazu sümüyünü əzələ qatı ilə birlikdə çıxarıb, ömürlük şikəst qoyublar MƏHKƏMƏ

Keti Perri və Kanadanın keçmiş Baş naziri Castin Trüdo sevgili olduqlarını etiraf etdilər

Həkim kişilərdə daimi yorğunluğun gizli səbəbini müəyyən edib...

Nurziya Xəlilova: Mən xalçanı özüm üçün zəngin vizual bir sistem kimi kəşf etdim MÜSAHİBƏ

Nurziya Xəlilova: Mən xalçanı özüm üçün zəngin vizual bir sistem kimi kəşf etdim MÜSAHİBƏ

Azertag saytından verilən məlumata görə, Icma.az xəbər verir.

Bakı, 10 iyun, Mikayıl Məmmədov, AZƏRTAC

Nurziya Xəlilova xalçanı vizual və fəlsəfi sistem kimi tədqiq edən gənc memar, rəssam və fotoqrafdır. Əsərləri ilə o, xalçanın keçmiş deyil, gələcək üçün resursun olduğunu sübut edir və türk xalçasının insanın qarşılıqlı əlaqədə ola biləcəyi və olmalı olduğu canlı məhsul olduğunu deyir.

Bu gün o, mühazirələr oxuyur, müşahidələrini, düşüncələrini və kəşflərini bölüşür, incəsənəti, dizaynı və tədqiqatı tam və zəngin təcrübəyə inteqrasiya edir.

Nurziya Xəlilova AZƏRTAC-a müsahibəsində xalçanın “vizual kodu”ndan, memarlıq ahəngindən, unudulmuş mənalarından danışıb, gələcək üçün tədqiqat planlarını bölüşüb.

- Xalçanın vizual bir sistem kimi tədqiqinə necə gəldiniz?

- Mən xalçanı özüm üçün təcrübədə maraqlarımın və peşəkar fəaliyyətimin kəsişməsində zəngin vizual bir sistem kimi kəşf etdim. Bakıda universiteti bitirdikdən sonra Sankt-Peterburqa qayıtdım və onu artıq adi bir şəhər sakini deyil, memar baxışları ilə müşahidə etdim. Memarlıq və şəhər quruluşunun klassik ritmi tanınır. Bu harmoniyaya yalnız heyran olmaq qalırdı. Demək olar ki, dörd il sonra mən Bakıya qayıtdım. Sankt-Peterburqdakı forma və kompozisiyalar sisteminin ahəngdarlığından sonra şüuraltı olaraq vizual təhlil davam edirdi və məndə belə bir sual yarandı: “Azərbaycan memarlığı və şəhərsalması nəyə əsaslanır?”. Bu suala konkret cavab tapılmadı. Amma hələ ki, mən qrafik dizayner və rəssam kimi fəaliyyətimdə dizayn və memarlığın müxtəlif sahələrində, hətta milli kimliyin formalaşmasında vizual və başqa mənada istifadə üçün universal olan “xalçanın dili”ni kəşf etmişəm. Bununla da mən hesab edirəm ki, “xalçanın dili”nin tədqiq edilməsi ixtisaslaşmış mütəxəssislərdə bizə lazım olan o əlverişli dəyişikliklər üçün lazımi keyfiyyətlər və bacarıqlar yetişdirəcək.

- Məhz türk xalça ənənəsində sizi cəlb edən nədir? Dizayn və memarlıq kontekstində onu unikal edən nədir?

- İlk növbədə türk xalçaçılıq ənənəsi məni öz həndəsəsi və kompozisiya prinsipləri, daha sonra isə fəlsəfəsi ilə cəlb edir. Məhz türk xalçasının fəlsəfəsi onun dekorativlik aləmində itməsinə imkan vermir. Buna görə də mən ənənələrin daha dərindən dirçəldilməsi, xalçanın, xüsusən də Azərbaycanda universal vizual dilə çevrilməsi üçün çox can yandırıram.

- Sizcə, vizual xalça dili niyə itirilmiş sistemə çevrildi?

- Xalça sistemi bir vizual dil kimi insandan və ya onun fəaliyyətindən kənarda da mövcuddur, lakin digər məsələ ondan ibarətdir ki, biz bu dildən artıq istifadə etmirik, bununla da fərdi yaradıcılıq istiqamətlərinin ahəngdar inkişafı imkanlarını, ən əsası isə onu mədəni və mental yaddaşda əsas vahid kimi itirmişik. Bu dildən artıq istifadə etmədiyimiz, türk xalçası fəlsəfəsini itirməyimiz tarixi hadisələrdən və mental özəlliyimizdən - unutqanlıqdan irəli gəlir. Azərbaycan dilində yaxşı bir atalar sözü var - “ağac kök üstə bitər”.

Xalça kompozisiyası prinsipləri və ya ornamentlər həndəsəsi əsasında öyrənilməsi və yaradılması düzgün olar. Ən azından əsərlərdə xalça ornamentlərini düzgün stilləşdirməyi öyrənmək lazımdır. Mən mühazirəm zamanı bunun necə edilə biləcəyinə dair həm öz işlərimi, həm də həmkarlarımın işlərini aydın şəkildə nümayiş etdirdim.

- Mühazirələrinizin birində siz “mədəni DNT” və “vizual kodlar” haqqında danışırsınız. Siz bu anlayışlarda nəyi nəzərdə tutursunuz və onlar yaradıcılığınızda özünü necə göstərir?

- Mədəni DNT və vizual kodlar bir rəssam kimi tədqiq etdiyim əsas məqamlardan biridir. 2019-cu ildən qrafik dizaynda ornamentlərlə işləyirəm, lakin bu məsələdə ornamentlər mövzusu ilə kifayətlənmirəm. Mən mühakimələrimə gördüklərimi təhlil edərək gəlirəm. Gördüyüm odur ki, aktiv qloballaşmaya baxmayaraq, müəyyən ərazidə, fərqli mədəni dəyərlər sistemində, müxtəlif iqlim şəraitində yaşayan insanların psixi xüsusiyyətləri onsuz da müşahidə olunur. Bu müxtəlifliyi görmək mənim üçün vacibdir. İnanmıram ki, unifikasiya və simasızlaşdırma hər hansı bir mənada yaxşılığa səbəb olsun. Məni heyrətə gətirən odur ki, hər hansı bir yolla, çox güman ki, hətta şüursuz da olsa, bir az da olsa, öz şəxsiyyətini qoruyub saxlamaq mümkündür. Mən bunu öz yaradıcılığımda göstərməyə çalışıram və bu anlayışlar təkcə Azərbaycanın DNT-si və kodları ilə bağlı deyil. Sankt-Peterburq və Kareliya boyunu timsalında memarlıq və mənzərə ilə fotoqrafiya sahəsində əldə etdiyim nailiyyətləri uğurlu hesab edirəm.

- Siz xalça haqqında “ölü dil” kimi danışırsınız. Bu biliyi müasir vizual kontekstə qaytarmaq şansımız varmı?

- Bəli, təəssüf ki, biz axı xalça dilini necə işlətməyi unutmuşuq və təkrar edirəm, bu, vizual mədəniyyətimizə, onun dəyərlərinə mənfi təsir göstərmişdir. Mən bu sahədə heç də qabaqcıl deyiləm. Məndən əvvəl Siyavuş Aslan, Elçin Şamilli var, onlar mənim yaşımdan çox müddət ərzində xalçanı, onun dirçəlişi ilə bağlı məsələləri öyrənirlər. Mən isə öz baxışlar prizmasından və hələ bir az təcrübəm olsa da deyirəm, danışıram, misallar göstərirəm, öz növbəmdə “təbliğ etdiyim”i yaradıcılığıma tətbiq edirəm.

- Bədii təcrübənizdə fotoqrafiya hansı rol oynayır? Vizual və emosional olanların bir tədqiqatçısı kimi o sizə nə verir?

- Fotoqrafiyaya xüsusi münasibətim var. Yeddi-səkkiz yaşım olandan şüurlu şəkildə plyonkalı fotoaparatla şəkillər çəkirəm, on yaşımda valideynlərim mənə rəqəmsal fotoaparat hədiyyə etdilər. Mən onu indiyə qədər qoruyub saxlamışam. Bu mənim həm memarlıqda, həm də bədii praktikada əsas alətlərimdən biridir. Bu, görmək, tutmaq və sonradan təhlil etmək deməkdir. Hər zaman məşhur uğurlu kadrı tutmaq mənim üçün vacib deyil, fotoqrafiya vasitəsilə mən ətrafımdakı dünyanın həndəsəsini, cisimlərin formasını, işıq və kölgəsini, insanın və ya təbiətin əli ilə təsadüfən yaradılmış kompozisiyanı öyrənirəm. Və təbii ki, emosiyaları.

- Yaxın gələcəklə bağlı hansı yaradıcılıq və tədqiqat planlarınız var? Yenicə yaxınlaşdığınız, lakin artıq gücünü hiss etdiyiniz mövzular varmı?

- Artıq bir ildən çoxdur ki, memar, dizayner və rəssam kimi fəal tədqiqat mövqeyindəyəm. Bundan əvvəl zəruri praktik təcrübə dövrü idi. Mən indi Azərbaycan memarlığının tarixi qatının öyrənilməsi yolundayam. Bu istiqamətdə müəyyən addımlar atıram, hazırda bununla maraqlanıram, gələcəkdə bu, ciddi peşəkar sürət ala bilər. Bu cür tədqiqat istiqaməti ilk növbədə mənim üçün bir qədər gözlənilməzdir, buna görə də gələcəklə bağlı planlar qurmuram. Mənim yaradıcılığımda hər şey daha sabit və ardıcıldır, son illər “artist statement” üzərində işləyirdim və bu, 2024-cü ilin aprelində “Gəl. Sənə əbədi nağıl göstərəcəyəm” adlı fərdi sərgi şəklində ilk bəhrələrini verdi, bu mövzunu inkişaf etdirməkdə davam edəcəyəm. Təbii ki, türk xalçasını və onun tarixini öyrənməyə davam etməyi planlaşdırıram. Bu, uzunmüddətli perspektiv üçün bazadır. 

Ən son yeniliklər və məlumatlar üçün Icma.az saytını izləyin, biz hadisənin gedişatını izləyirik və ən aktual məlumatları təqdim edirik.
seeBaxış sayı:69
embedMənbə:https://azertag.az
archiveBu xəbər 10 İyun 2025 23:19 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Bakıda içməli su yola axır: Taxta parçaları veriblər ki, boru partlayanda içinə salın

27 Oktyabr 2025 01:56see232

Zəlzələ səbəbindən Balıkesirdə məktəblərdə bir günlük tətil elan olundu

28 Oktyabr 2025 02:51see200

Alişan Uzak şehir in setində FOTOLAR

27 Oktyabr 2025 06:32see196

Qırmızı kələmin üç əsas sağlamlıq faydası müəyyən edilib...

27 Oktyabr 2025 23:25see190

Sözün işığında yaşayan insan

28 Oktyabr 2025 08:28see173

Buğdanı cücərdib istifadə etsəniz, möcüzəni görəcəksiniz

26 Oktyabr 2025 22:30see169

Söküntü zamanı ədalətli kompensasiya: Beynəlxalq təcrübə və Azərbaycan reallığı

27 Oktyabr 2025 15:40see150

Payızda bu qidalar immuniteti gücləndirir

27 Oktyabr 2025 04:04see137

Əmtəə bazarlarında qızılın qiyməti 4000 dollardan aşağı enib

28 Oktyabr 2025 09:20see136

Zelenski: Tramp Ukraynada hazırkı cəbhə xəttində hərbi əməliyyatların dayandırılması ilə razıdır

27 Oktyabr 2025 01:21see134

Çipli nömrələrə son Yeni nömrələr çipsiz verilir

27 Oktyabr 2025 23:41see134

Karvan Yevlax Elşad Əhmədova tapşırılır? Dəqiqləşdi

28 Oktyabr 2025 06:16see133

Osimhen Okan Buruka təriflədi: Onun rəhbərliyi altlnda oynamaqdan çox məmnunam

27 Oktyabr 2025 00:39see131

“Komanda üçün fərqi yoxdur Bakıda çıxış edirik, yoxsa Gəncədə” Marian Kolevin ə MÜSAHİBƏSİ

27 Oktyabr 2025 13:22see129

Türkiyədə güclü zəlzələ İstanbulda da hiss edildi

28 Oktyabr 2025 00:14see126

Bakıda keçiriləcək Art Weekend çərçivəsində XVII əsrə aid hamamda “Axar yaddaş” adlı unikal ekspozisiya təqdim olunacaq VİDEO

28 Oktyabr 2025 15:58see125

Dünyanın ən gözəl oğlanı vəfat etdi

27 Oktyabr 2025 08:07see123

Bazu sümüyünü əzələ qatı ilə birlikdə çıxarıb, ömürlük şikəst qoyublar MƏHKƏMƏ

27 Oktyabr 2025 21:49see119

Keti Perri və Kanadanın keçmiş Baş naziri Castin Trüdo sevgili olduqlarını etiraf etdilər

27 Oktyabr 2025 06:31see118

Həkim kişilərdə daimi yorğunluğun gizli səbəbini müəyyən edib...

27 Oktyabr 2025 22:36see117
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri