Icma.az
close
up
RU
Qəzaya görə təhlükəsiz zona anlayışı dəyişir ŞƏRH

Qəzaya görə təhlükəsiz zona anlayışı dəyişir ŞƏRH

Icma.az bildirir, Sherg.az portalına istinadən.

“Təyyarədə ən təhlükəsiz oturacaq” deyilən universal konsepsiya yoxdur

 Təyyarə səyahəti dünyanın ən təhlükəsiz nəqliyyat növlərindən biridir. Statistika və texnoloji inkişaflar göstərir ki, havayolu nəqliyyatı təhlükəsizliyi ilə digər nəqliyyat vasitələrini qabaqlayır. Lakin bu nəqliyyat növü də tam təhlükəsiz deyil və qəza ehtimalı mövcuddur.

Qəzanın növünə, təyyarənin düşmə bucağına, sürətinə və zərbənin təsirinə görə təhlükəsiz zona anlayışı dəyişir. Ancaq araşdırmalar və mütəxəssis fikirləri bəzi ümumi məqamları ortaya qoyur.

Aktauda qəza uğrayan Azərbaycan Hava Yollarına məxsus sərnişin təyyarəsinin görüntüləri və sağ qalan sərnişinlərdən alınan müsahibələr belə bir fəlakətli hadisədən necə sağ çıxmağın mümkünlüyü sualını aktuallaşdırıb.

Qəzaya uğrayan təyyarədə 67 nəfər - 62 sərnişin, 5 ekipaj üzvü olub. Onlardan 38 nəfər ölüb, 29 nəfər sağ qalıb.

Türkiyə mediasında yer alan məlumatlarda əvvəllər baş verən təyyarə qəzaları zamanı təyyarənin arxa hissəsindəki oturacaqlarda  ölüm nisbətinin nisbətən aşağı olduğu aşkar edilib. Lakin qəza zamanı sağ qalmaq üçün oturacaq ən vacib element deyil. Pilotların və ekipaj heyətinin  sürətli və dəqiq reaksiyaları da sərnişinlərin sağqalma şansını artıran mühüm amillərdən biridir.

Hər bir qəzanın öz dinamikası var və əslində, “təyyarədə ən təhlükəsiz oturacaq” deyilən universal konsepsiya yoxdur.

Şübhəsiz ki, hər hansı bir təyyarə qəzasında sağ qalma ehtimalı əsasən qəzanın şəraitindən asılıdır. Lakin mənbənin apardığı araşdırmalarda təyyarənin arxa hissəsindəki oturacaqlar, yəni bu qəzadan sağ çıxanların təxliyyə edildiyi hissə çəkilən misallarda ən təhlükəsiz yerlər kimi görünür.

2015-ci ildə “Time Magazine” tərəfindən təhlil edilən federal məlumatlar, 1985-2000-ci illər arasında həm sağ qalanların, həm də ölənlərin iştirak etdiyi 17 qəzanı araşdırıb və oturacaqların qeydlərini əldə edib. Məlumata görə, təyyarənin arxa üçdə birində ölüm nisbəti yüzdə 32 olub. Ölüm nisbətinin ən aşağı olduğu yerin isə arxa sıralardakı orta yerləri olduğu müəyyən edilib.

Orta üçdə bir nisbət sağ qalma ehtimalı 39 faiz, ön üçdə birdə isə 38 faiz ölüm nisbətinə rast gəlinib. Tədqiqat zamanı ən yüksək ölüm riskinin koridordakı oturacaqlarda olduğu müəyyən edilib. Bu hissədə oturan sərnişinlərin yüzdə 44 faiz öldüyü qeyd edilib.

Bildirilib ki, təyyarə qəzaya uğrayan zaman ön və orta hissələr daha çox zərbə alır. Yerə düşən təyyarə ortadan iki hissəyə bölünsə belə, təyyarə adətən ön hissədən təmas edib zədələndiyi üçün arxa hissə təhükəsiz hesab olunur.

1985-ci ildə "Japan Airlines" təyyarəsinin dağ yamacına çırpılması zamanı baş verən təyyarə qəzasından yalnız dörd nəfər sağ çıxıb və bu dörd sərnişin də təyyarənin arxa tərəfində oturduğu müəyyən edilib. Qəza nəticəsində 520 nəfər həlak olub.

1985-ci ildə Texasda baş verən "Delta Air Lines" qəzasında əksəriyyəti təyyarənin arxasında oturmuş 27 nəfər sağ qalıb. Zərbə zamanı təyyarənin arxa hissəsi qopub.

2012-ci ildə "Discovery Channel" bu söyləntilərin təhlili üçün sınaq dummilərinin müşayiəti ilə "Boeing 727"-ni qəsdən təhlükəsiz zonaya vurub. Onlar orta və arxa seqmentlərin daha az ölümcül olduğunu, ön seqmentin isə cazibə qüvvəsindən 12 dəfə çox olduğunu aşkar ediblər. Orta və arxa seqmentlər müvafiq olaraq 8 və 6 G qüvvəsi ilə qarşılaşıb.

Məlumatda həmçinin qeyd edilib ki, pilotların və kabin heyətinin reaksiyaları təyyarə qəzasında sağ qalma şansını artıra bilər. “Azərbaycan Hava Yolları” QSC-nin sədri Samir Rzayev çərşənbə günü jurnalistlərə açıqlamasında “pilotların qəhrəmanlığını” vurğulayıb. Təəssüf ki, qəzada hər iki pilot həlak olub.

Rzayev “Bu faciəvi qəza xalqımız üçün böyük itki olsa da, ekipajın öz borcunu son ana qədər qəhrəmancasına yerinə yetirməsi və insan həyatını hər şeydən üstün tutması onların adlarını tarixdə əbədiləşdirib".

Pilotların qəhrəmanlığına gəlincə, Tom Henksin baş rolda çəkildiyi Hollivud filminin də mövzusu olan məşhur "Chesley "Sully" Sullenberger, cəld qərar qəbul etmək bacarığı ilə həyatlarını dəyişən pilotların ən məşhur nümunələrindən biridir.

2009-cu ildə Sullenberger tərəfindən idarə olunan "US Airways" təyyarəsi Nyu-York üzərində hərəkət gücünü itirib. Sullenberger təyyarəni Hudson çayına endirməyə qərar verib, çünki sürücülük məsafəsində uçmaq və ya enmək imkanı yox idi. Möcüzəli döyüşdən sonra 155 əsgər və ekipajın hamısı sağ qalıb.

35 il əvvəl, 1989-cu ildə Birləşmiş Hava Yollarına məxsus təyyarə "Ayova" stadionunda hərəkət sistemi və bunun nəticəsində yaranan hidravlik təkan səbəbindən sürətlə yanacaq itirib. Təyyarənin idarəetməsinin itdiyini görən  pilotlar küləyin təsirindən qaçmaq və qəza zamanı təyyarə üzərində nisbi nəzarəti saxlamaq üçün şassiləri genişləndiriblər. Ümumilikdə 296 əsgər və ekipajdan 184-ü sağ qalıb.

Qeyd edək ki, sərnişinlərin təhlükəsizliyi və sağ qalmasında uçuş bələdçilərinin də özünəməxsus rolu var. Yanvar ayında Yaponiya Hava Yollarının uçuş-enmə zolağında yanğına səbəb olan toqquşma zamanı uçuş ekipajlarının sürətli reaksiyası və əlaqəsi təyyarədə olan 379 nəfərin hamısının uğurla təxliyəsi ilə nəticələnib.

Federal səlahiyyətlilər isə təyyarədə ən təhlükəsiz oturacaq deyə bir şeyin olmadığını, hər qəzanın fərqli olduğunu, təyyarənin yerə necə dəyməsi, yanğın olub-olmaması kimi amillərin də çox əhəmiyyətli olduğunu bildirir.

Məsələn, "Sully"nin su ilə enişi təyyarənin arxa hissəsinin enişdən sonra ən çox risk altında olan hissəsi ola biləcəyinə bir nümunədir; çünki təyyarə su götürürdü və arxa çıxış qapısı açılmırdı. Buna görə də həmin sərnişinlər evakuasiya zamanı ən son yola düşənlər arasında olublar.

1977-ci ildə İspaniyanın Tenerife şəhərində PanAm və KLM şirkətlərinə məxsus Boeing 747 təyyarəsi toqquşub və dəhşətli qəzada 583 nəfər həyatını itirib. Bu həm də dünyanın ən ölümcül təyyarə qəzası kimi qeydə alınıb. Lakin PanAm təyyarəsinin ön hissəsində oturan 61 nəfər qəzadan sağ çıxıb.

Sonrakı hadisələr barədə daha çox məlumat almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:136
embedMənbə:https://sherg.az
archiveBu xəbər 30 Dekabr 2024 03:13 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Qədim Kəlbəcərin NADİR GÖRÜNTÜLƏRİ: Tarixi körpünün restavrasiyaya ehtiyacı var

30 Noyabr 2025 16:48see187

“WhatsApp” sizin yer məlumatınız toplayır Qorxunc iddia

01 Dekabr 2025 04:20see169

Uşaqlarla bağlı statistika açıqlandı: 138 azyaşlı…

01 Dekabr 2025 19:31see152

Qazancımızın neçə faizi ərzağa gedir?

01 Dekabr 2025 08:31see149

İİV in qarşısının alınması, müalicəsi barədə həkimlə maraqlı MÜSAHİBƏ

01 Dekabr 2025 09:59see139

Gəncədə maşın aşdı FOTO

30 Noyabr 2025 14:10see138

Aida Balayeva baş nazirin müavini təyin edildi Qazaxıstanda

01 Dekabr 2025 09:49see136

“Fənərbaxça” derbisi öncəsi “Qalatasaray”da son durum açıqlanıb

30 Noyabr 2025 22:45see134

Azərbaycandakı QİÇS li xəstələrin sayı: 30% i isə qadınlardır

01 Dekabr 2025 09:54see133

Türkiyədən sonra Livana yollandı

30 Noyabr 2025 20:30see133

A Seriyası: Napoli yə 1 qol bəs etdi

01 Dekabr 2025 01:58see131

“Vətənə xəyanətin heç zaman bəraət yeri yoxdur”

30 Noyabr 2025 14:48see130

Ən asan almalı keks resepti

01 Dekabr 2025 00:27see129

Trampın xanımı şirkət yaradacaq

30 Noyabr 2025 15:38see127

2025 ci il kifayət qədər uğurlu oldu

01 Dekabr 2025 08:36see127

Xabi Alonso: “Hələ yolun əvvəlindəyik, hər şey dəyişə bilər”

01 Dekabr 2025 03:31see125

“Flamenqo”nun Libertadores zəfərindən sonra Rio gecəni yuxusuz keçirib VİDEO

01 Dekabr 2025 02:10see121

Müller yenidən Messinin qarşısına çıxır

01 Dekabr 2025 03:46see120

Səlahiyyətli şəxs sakinlərdən yığılan pulları mənimsədi İsmayıllıda qalmaqal VİDEO

01 Dekabr 2025 09:09see120

Rusiya FTX nin Əli Kərimliyə sifarişi: Saleh Rüstəmli vasitəçillik edib

30 Noyabr 2025 14:41see120
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri