Icma.az
close
up
RU
Sertifikasiya: Təhsildə keyfiyyət, yoxsa ədalətsizlik?

Sertifikasiya: Təhsildə keyfiyyət, yoxsa ədalətsizlik?

Icma.az bildirir, Redaktor.az portalına istinadən.

Sertifikasiya – təhsil sistemində keyfiyyəti artırmaq, müəllimlərin peşəkarlığını qiymətləndirmək üçün nəzərdə tutulmuş bir vasitədir. Prinsip etibarilə bu, müasir təhsil idarəçiliyinin ayrılmaz hissəsidir və bu baxımdan tətbiqi zəruridir. Lakin Azərbaycan təhsil sistemində son illərdə müşahidə olunan sertifikasiya yanaşması – məqsəd və mexanizm arasında dərin uçurum yaratmışdır.

Müəllimləri sertifikasiya adı ilə kütləvi imtahanlara salan, ixtisas və metodika biliklərini ölçdüyünü iddia edən bir sistem var. Amma bu sistemin özünün legitimliyi, obyektivliyi və əxlaqi dayaqları ciddi suallar altındadır. İmtahanı keçirənlərin çoxu – sektor müdirləri, şöbə rəhbərləri, kuratorlar – təəssüf ki, heç vaxt özləri belə bir imtahandan keçməyib. Onlar nə MİQ imtahanı veriblər, nə də Dövlət Qulluğu (DQ) imtahanında iştirak ediblər. Sadəcə vəzifəyə təyinatla, daxili tapşırıqlarla, ya da müsahibə adı ilə formalaşmış mexanizmlərlə vəzifəyə gəliblər. Bu isə o deməkdir ki, onlar müəllimlərə imtahan keçmə haqqını daşımaq üçün nə mənəvi, nə də peşəkar legitimliyə malik deyillər.

Ədalətsizlik burada başlayır: illərlə sinif otağında çalışmış, yüzlərlə şagird yetişdirmiş müəllimlərə “sən bu ixtisasa layiq deyilsən” deyənlər – ixtisası olmayan, ali pedaqoji təhsili olmayan, sistemin içindən yox, üstündən gələn şəxslərdir. Bu həm təhsilin içində olan insanlara, həm də ümumiyyətlə cəmiyyətin müəllim institutuna qarşı hörmətsizlikdir.

“Təhsil haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanununun 22.1-ci maddəsində açıq şəkildə göstərilir ki, dövlət müəllimlərin peşəkarlıq səviyyəsinin yüksəldilməsini dəstəkləməli, bu prosesin davamlı inkişafını təmin etməlidir. Amma indiki sertifikasiya mexanizmi inkişaf yox, sıralamadan çıxarma, cəzalandırma və ələmə funksiyasını yerinə yetirir. Bu isə qanunun ruhuna və təhsilin mahiyyətinə ziddir.

Sertifikasiya imtahanlarının nəticələrinə baxdıqda, bəzi rayonlarda müəllimlərin 60–70%-nin aşağı bal toplaması göstərilir. Bu vəziyyətin səbəbi kimi müəllimlərin savadsızlığı göstərilir. Amma sual verilməlidir: imtahan materialları real tədris proqramına, fənn kurikulumuna uyğun idimi? Qiymətləndirmə meyarları pedaqoji baxımdan əsaslandırılmışdımı? Ən önəmlisi – bu imtahanın keçirilmə qaydalarını müəyyən edən şəxslər hansı ixtisas və səriştəyə malikdirlər?

Bu prosesdə ən dramatik məqam isə budur: müəllim 30 il məktəbdə dərs deyib, sonda ona deyirlər ki, sən sertifikasiya keçmədin, artıq sistem üçün yararsızsan. Bəs niyə həmin 30 ildə bu müəllimin göstəricilərinə, fəaliyyətinə nəzarət edilmədi? Niyə bu gün o müəllim bir kağız vərəqinə yazılmış suallarla qiymətləndirilir, amma imtahanı təşkil edən şəxslər heç bir formada qiymətləndirilmirlər?

Daha da ironik olan budur ki, sektor müdirləri arasında, nazirlik aparatında çalışan bəzi şəxslər illərlə Dövlət Qulluğu imtahanına düşə bilmir, imtahan verib keçə bilmirlər, amma müəllimlərə “peşəkar deyilsən” deyə hökm oxuyurlar. Müəllimlər imtahanla alınır, imtahanla dəyərləndirilir, amma həmin müəllimlərə hökm oxuyanlar çox zaman tapşırıqla, daxili əmr əsasında oturublar və heç bir səriştə yoxlamasına məruz qalmayıblar.

Əgər doğrudan da keyfiyyəti artırmaq istəyiriksə, o zaman bu proses təkcə müəllimə yox, bütün sistemə şamil olunmalıdır. Müəllim sertifikasiya imtahanı verirsə, imtahanı təşkil edənlər də ictimai, hüquqi və peşəkar imtahandan keçməlidir. Əks halda bu, sadəcə adalətsizliyin rəsmi mexanizmi olacaq.

Sertifikasiya imtahanı keçirmək olar, amma bu proses şəffaf, mərhələli, məqsədyönlü və qarşılıqlı hesabatlılıq prinsipi ilə aparılmalıdır. Ən vacib şərt isə: imtahanı keçirənlər, sistemi idarə edənlər özləri də eyni meyarlarla yoxlanmalıdırlar. Əks halda, bu sistem nə müəllimi inkişaf etdirəcək, nə də təhsili. Əksinə, müəllimi bezdirəcək, məktəbi tərk etməyə sövq edəcək və gələcəkdə bu peşəyə olan marağı daha da azaldacaq. Yazıqdır müəllimlər – yalnız qiymətləndirilməli deyillər, həm də qiymətləndirilməyə layiq yanaşma görməlidirlər.

Kamran Əsədov, 

Təhsil eksperti 

Sonrakı hadisələr barədə daha çox məlumat almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:70
embedMənbə:https://redaktor.az
archiveBu xəbər 05 Aprel 2025 12:19 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

ABŞ İranı daha sərt sanksiyalarla hədələdi

08 Aprel 2025 19:46see148

Renatgil döyər, yoxsa Bədavigil? REPLİKA

09 Aprel 2025 01:04see127

Günəbaxan tumlarının inanılmaz FAYDASI

08 Aprel 2025 21:29see125

Dəmir çatışmazlığı 7 ciddi problem yaradır

08 Aprel 2025 23:10see122

Sorğu almanların kansler Merzə münasibətini ortaya qoyur

08 Aprel 2025 20:25see121

“Gürcü Arzusu” qrantlara nəzarəti gücləndirir

08 Aprel 2025 09:25see119

İran razılaşmasa, heç vaxt görmədiyiniz bombardmanlar olacaq Tramp

08 Aprel 2025 11:16see119

İmamoğlunun atası hədəfdə: Evində axtarış aparıldı

08 Aprel 2025 10:46see118

Çinli hərbi əsirləri yalnız onlarla dəyişəcəyik Zelenski şərtlərini bildirdi

10 Aprel 2025 00:06see114

ŞOK: Xəbərdarlıq edildi: Bu hadisə baş verərsə, 300 min insan öləcək

08 Aprel 2025 21:28see114

79 yaşını paradla qeyd etmək İSTƏYİR Ancaq etirazlar var

08 Aprel 2025 12:54see114

Brent markalı neft ucuzlaşmağa davam edir

09 Aprel 2025 01:19see113

Bu gün Bakıda prezidentin iştirakı ilə forum keçiriləcək

09 Aprel 2025 09:27see113

Rusiya və ABŞ arasında İstanbul görüşündə Ukrayna müzakirə olunmayacaq

09 Aprel 2025 04:44see111

Netanyahu Trampla görüşdən sonra İran üçün iki ssenarinin adını çəkdi

09 Aprel 2025 09:01see111

Avropa çempionatı: Daha 5 güləşçimiz mübarizəyə qoşulacaq

08 Aprel 2025 09:44see110

İtaliyada Etna vulkanı kül və lava püskürür

09 Aprel 2025 10:47see110

Müəllimlər üçün təlimin keçirilməsi qaydaları ilə bağlı müzakirə keçirilib

08 Aprel 2025 09:44see110

ABŞ narkokartellərə müharibə elan etdi

08 Aprel 2025 16:49see109

Mingəçevir Dövlət Universitetinin professor müəllim heyəti məktəblilərlə görüşüb

08 Aprel 2025 11:07see106
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri