Icma.az
close
up
RU
Dərsliklərin dili niyə şagirdlər üçün anlaşılmaz olur?

Dərsliklərin dili niyə şagirdlər üçün anlaşılmaz olur?

Yeniavaz saytından verilən məlumata əsasən, Icma.az məlumatı açıqlayır.


Məktəb dərsliklərinin dili və məzmunu ilə bağlı narazılıqlar hər il müzakirələrə səbəb olur.
Yeniavaz.com
xəbər verir ki, elm və təhsil naziri Emin Əmrullayev də bu sahədə problemlərin olduğunu qeyd edib.
Nazir ötən ay yeni tədris ilinə həsr olunan tədbirdə çıxışı zamanı bildirib ki, Azərbaycan tarixi dərsliklərinin dili şagirdlərin yaş xüsusiyyətlərinə uyğun deyil.
Məsələ ilə bağlı Yeniavaz.com-a açıqlama verən Milli Məclisin Elm və Təhsil komitəsinin üzvü, millət vəkili Ceyhun Məmmədov deyib ki, dərsliklərin dili, məzmunu və mahiyyəti ilə bağlı cəmiyyətdə narazılıqlar var:
“Bu məsələ uzun müddətdir müzakirə olunur. Bir sıra hallarda dərsliklərdə səhvlərə yol verilir. Elm və Təhsil Nazirliyinin də bu istiqamətdə mövqeyi var. Hazırda bu məsələ ilə bağlı işlər gedir. Biz yaxın vaxtda Elm və Təhsil Nazirliyi ilə birlikdə geniş bir müzakirə təşkil etməyi planlayırıq. Ən vacib məsələlərdən biri dərsliklərin kim tərəfindən yazılmasıdır. Biz hesab edirik ki, dərsliklər mütləq peşəkar və ixtisaslı mütəxəssislər tərəfindən hazırlanmalıdır”.
O bildirib ki, bu müzakirələr öz müsbət təsirini göstərəcək:
“Biz dərsliklərimizin daha keyfiyyətli olması üçün çalışacağıq”.
Mövzu ilə bağlı Yeniavaz.com-a danışan təhsil eksperti Kamran Əsədov isə deyir ki, orta məktəb dərsliklərinin keyfiyyəti hər bir ölkənin təhsil sisteminin intellektual dayağını təşkil edir:
“Azərbaycanda isə dərsliklərin məzmunu, metodikası və təqdimat tərzi tədris prosesinin səmərəliliyinə birbaşa təsir göstərir. Son illərdə dərslik siyasətində müəyyən irəliləyişlər əldə olunsa da, məzmunun sistemsizliyi, elmi-psixoloji uyğunsuzluqlar və pedaqoji məqsədlərin düzgün qurulmaması dərslikləri öz funksional missiyasından uzaqlaşdırır. Dərslik təkcə bilik ötürən vasitə deyil, həm də şagirdin düşünmə, analiz və yaradıcılıq bacarıqlarını formalaşdıran əsas resurs olmalıdır".
Kamran Əsədov bildirib ki, qanunvericilik, xüsusilə “Təhsil haqqında” Qanunun 13.1-ci maddəsi dərsliklərin dövlət təhsil standartlarına və milli dəyərlərə uyğun olmasını tələb edir:
“Lakin hazırkı vəziyyətdə bəzi dərsliklər bu prinsipə tam riayət etmir. Dərsliklərdə elmi ardıcıllıq pozulur, terminlər şagirdin anlama qabiliyyətindən kənar olur. Bu isə tədris prosesində anlama deyil, əzbərləməyə meyli artırır. Dövlət Statistika Komitəsinin 2024-cü il sorğusuna görə, şagirdlərin 58 faizi dərslikləri çətin və anlaşılmaz hesab edir”.
Ekspert qeyd edib ki, dərsliklərdə illüstrasiya və şəkillərin məzmunla əlaqəsi çox vaxt zəifdir, psixoloji və yaş səviyyəsinə uyğunlaşdırma çatışmır:
“Nəticədə, şagirdlər dərslikdən deyil, repetitordan və əlavə mənbələrdən öyrənməyə başlayır ki, bu da sosial bərabərsizliyi artırır. Elm və Təhsil Nazirliyi son illərdə dərsliklərin hazırlanması prosesinə rəqəmsal nəzarət mexanizmləri tətbiq edib, ictimai rəy toplama platforması yaradıb və müəllif qruplarını genişləndirib. 2024-cü ildən pilot məktəblərdə e-dərslik formatı tətbiq olunur və dərsliklərin elektron versiyası ictimaiyyətə açıq şəkildə təqdim edilir”.
Ekspert xarici ölkələrin dərsliklərindən nümunələr çəkib:
“Finlandiyada dərsliklər universitetlərin və müəllim birliklərinin elmi-nəzəri ekspertizası ilə hazırlanır. Estoniyada dərsliklər illik olaraq e-platformada yenilənir və şagird-müəllim rəyləri növbəti versiyalara əlavə olunur. Yaponiya və Almaniyada dərsliklər “canlı sənəd” kimi qəbul edilir”.
Kamran Əsədov bildirib ki, Azərbaycanda da transformasiya prosesi başlayıb və 2025-ci ildən dərslik siyasəti vahid tədris resurs ekosistemi modelinə keçəcək:
“Bu model dərslik, müəllim üçün metodik vəsait, test kitabı, e-resurs və qiymətləndirmə modulunu vahid sistemdə birləşdirəcək, tədrisin parçalanmış strukturunu aradan qaldıracaq və dərslikdən istifadənin effektivliyini artıracaq”.
Kamran Əsədov sonda vurğulayıb ki, əgər elmi-psixoloji ekspertiza gücləndirilsə və müəllif qrupu daha geniş formada formalaşdırılsa, dərsliklər tədricən öyrənməni yükləyən deyil, motivasiya edən və tənqidi düşüncəni formalaşdıran əsas resursa çevriləcək:
“Bu, həm təhsilin keyfiyyətinə, həm də şagirdlərin yaradıcılıq potensialına birbaşa təsir göstərəcək”.
Fəridə Əsədzadə
Daha ətraflı məlumat və yeniliklər üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:17
embedMənbə:https://yeniavaz.com
archiveBu xəbər 23 Oktyabr 2025 10:42 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Yarım əsrimə qədəm qoydum

21 Oktyabr 2025 20:33see250

La Liqa ABŞ da keçiriləcək “Barselona” “Vilyarreal” matçının ləğv edildiyini açıqlayıb

22 Oktyabr 2025 00:15see239

Türkiyədə FETÖ əməliyyatı : 286 nəfər saxlanıldı

22 Oktyabr 2025 06:53see201

“Azərkosmos” peyk istehsalına hazırlaşır kosmik sənayenin inkişafında yeni mərhələ

21 Oktyabr 2025 19:12see201

Təl Əvivdən Bakıya reyslər bərpa edilir

21 Oktyabr 2025 19:39see196

Toyuq əti və yumurta bahalaşacaq SƏBƏB BUDUR KONKRET

22 Oktyabr 2025 12:02see188

3 boksçumuz da qalib oldu

22 Oktyabr 2025 10:54see179

Dabaq xəstəliyi xaricdən gətirilən ət məhsullarına tələbatı artırdı (VİDEO)

21 Oktyabr 2025 23:40see171

Bakı Tehran: yeni etimad mərhələsi

22 Oktyabr 2025 09:59see164

“Həyatın mənası yaşla necə dəyişir? Yeni tədqiqat

21 Oktyabr 2025 15:52see162

Qızılın bahalaşması 2026 cı ildə də davam edəcək PROQNOZ

22 Oktyabr 2025 17:09see161

Atletiko ya can verməyən Qarabağ Atletik in də öhdəsindən gələ bilər

21 Oktyabr 2025 17:36see142

Türkiyə XİN: Knessetin İordan çayının Qərb sahili ilə bağlı qərarı beynəlxalq hüquqa ziddir

22 Oktyabr 2025 23:42see138

Suriya universitetlərində Türk dili və Ədəbiyyatı bölümü YARADILIB

22 Oktyabr 2025 16:35see135

Ruslar Çin avtomobillərindən narazılıq edirlər...

21 Oktyabr 2025 23:06see135

Daha 8 məsələ parlamentin plenar iclasına tövsiyə edilib

21 Oktyabr 2025 17:38see134

Özünü maşın vurub öldürdü, xəbəri alan atasının da ürəyi dayandı Foto

22 Oktyabr 2025 07:17see131

VK sədri Dünya Məktəbinin şagirdləri ilə görüşüb FOTOLAR

22 Oktyabr 2025 10:52see131

Cahangir Babayev Dünya Karate Federasiyası tərəfindən təltif olunub

21 Oktyabr 2025 19:39see126

170 saylı marşrutda tıxac kabusu: Daşıyıcı şirkət açıqlama verdi

22 Oktyabr 2025 23:38see126
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri