Icma.az
close
up
RU
“Orta Dəhliz”də rəqabət yersizdir Qazaxıstanlı

“Orta Dəhliz”də rəqabət yersizdir Qazaxıstanlı

Azvision saytından əldə olunan məlumata görə, Icma.az məlumat yayır.

Bu sözləri AzVision.az -a açıqlamasında Qazaxıstan Respublikasının Elm və Ali Təhsil Nazirliyinin Elm Komitəsinin baş elmi işçisi Erkin Baydarov deyib. O bildirib ki, “Orta Dəhliz”in daha çox əhəmiyyət qazanmasına səbəb Rusiyaya qarşı qoyulmuş iqtisadi sanksiyalardır. Məhz həmin sanksiyalar Çin, Qazaxıstan, Rusiya və Belarus ərazilərindən keçən “Qərbi Çin – Avropa” dəmir yolu dəhlizinin fəaliyyətini məhdudlaşdırıb.
Pekin Moskvaya qarşı sanksiyaların ölkə iqtisadiyyatına zərər gətirməsindən ehtiyatlandığı üçün onilliklər boyu Avropa və Çin arasında əsas dəhliz rolunu oynayan marşrut çətinliklərlə üzləşib. Bu, alternativ dəhlizlərin fəaliyyətinə əlverişli imkan yaradır. Həmin dəhlizlərdən biri Mərkəzi Asiya və Qafqazdan keçən “Orta Dəhliz” (Transxəzər) marşrutudur. Dəhliz həm Çin, həm Qazaxıstan, həm də digər Mərkəzi Asiya ölkələri üçün çox əhəmiyyətlidir. Bu çərçivədə Qazaxıstan Pekinə yükdaşımaların həyata keçirilməsində böyük rola malikdir. 2022-ci il iyunun 24-də Qazaxıstan Prezidenti Kasım-Jomart Tokayev “BRİKS+” formatında Qlobal İnkişaf üzrə Yüksək Səviyyəli Dialoqda çıxışında vurğulayıb: “Qazaxıstan şərqlə qərb, cənubla şimal arasında bufer kimi faydalı rol oynaya bilər. Uzunmüddətli perspektivdə açıq, ədalətli, bir-biri ilə əlaqəli və dayanıqlı qlobal iqtisadiyyatı qoruyub saxlamalıyıq. Belə bir şəraitdə “Bir kəmər, bir yol” təşəbbüsünün yeni inkişaf və qarşılıqlı fəaliyyət imkanları baxımından böyük potensialı var”.
Əlbəttə, “Orta Dəhliz”in Azərbaycan üçün də əhəmiyyətini vurğulamaq lazımdır. Azərbaycan qitələrarası “İpək Yolu” magistralının fəaliyyəti dövründəki kimi Şərq və Qərbi birləşdirmək istiqamətində öz marşrut təklifini irəli sürür”, – Baydarov söyləyib.

Ekspert bildirib ki, dəhliz Avropadan Mərkəzi və Cənubi Asiyaya, Yaxın və Orta Şərqə rahat, sərfəli yükdaşımalar üçün nəzərdə tutulub. “Orta Dəhliz” min illər boyu Avrasiya xalqlarını birləşdirən, dünya iqtisadiyyatının iki mərkəzi nöqtəsi arasında alternativ quru yolu sayılan “Böyük İpək Yolu”nun yenidən dirçəlməsidir. Bu, Çin və Avropanın timsalında müxtəlif ölkələrin bir-biri ilə daha səmərəli əlaqələr qurması deməkdir.
Dəhlizin marşrutu belədir: Çinin Lianyunqan limanından Sian şəhərinə – Qazaxıstanın Aktau şəhərindən Kurık limanına – Xəzər dənizi vasitəsilə Bakının Ələt limanına – Gürcüstanın Batumi şəhərindən Poti limanına – Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu ilə Türkiyəyə – Türkiyənin İzmit, Mərsin və Çərkəzköy şəhərlərinə – nəhayət, Avropaya (Polşa, Rumıniya və s.).
- Düzdür, Ukraynada müharibə gec-tez başa çatacaq, amma nəticəsindən asılı olmayaraq, onillər boyu hökm sürmüş qüvvələr balansının dəyişməsi qaçılmazdır. Geosiyasi dəyişmənin ən mühüm elementi isə Avrasiya qitəsində Mərkəzi Asiya və Cənubi Qafqazdan keçəcək nəqliyyat və logistika dəhlizləridir,- qazaxıstanlı ekspert deyib.
“Orta Dəhliz”in ənənəvi marşrutlarla müqayisədə bir çox üstünlüyü var. Məsələn, Trans-Sibir dəmir yoluna nəzərən 2 min kilometr qısadır və daha əlverişli iqlimə malik ərazilərdən keçir. Eyni zamanda, Çindən Avropaya gedən ənənəvi dəniz yolu ilə müqayisədə üç dəfə (15 gün) sürətlidir. Dəhliz həmçinin Asiya və Afrikaya yüklərin daşınması üçün böyük imkanlar yaradır. Bu dəhliz, o cümlədən dəhlizboyu ölkələrin liman infrastrukturları vasitəsilə Şərqi və Cənub-Şərqi Asiyadan Yaxın Şərq, Şimali Afrika və Aralıq dənizi hövzəsinə asanlıqla yükdaşımalar həyata keçirilə bilər.
Ukraynada müharibə başlayandan bəri Çin Qazaxıstan ərazisini alternativ keçid kimi görür. Qazaxıstan Prezidentinin də diqqətə çatdırdığı kimi, ölkənin Asiyadan Avropaya gedən yolda tranzit qovşağına çevrilmək üçün hər cür imkan var. Hazırda Qazaxıstan Çin-Qırğızıstan-Özbəkistan dəmir yolunun tikintisini “Orta Dəhliz”in inkişafı üçün əsas maneə sayır. Çünki Özbəkistan da beynəlxalq bazarlara çıxış üçün şimal marşrutlarına alternativ yollara ehtiyac duyur. Özbəkistan da beynəlxalq tranzit qovşağına çevrilməkdə maraqlıdır.
“Zənnimizcə, burada rəqabət yersizdir. Mövcud problemləri Çin, Qazaxıstan, Özbəkistan və regionun digər ölkələrinin birgə səyləri ilə həll etmək, qlobal yük marşrutlarının xüsusilə Ukraynadakı müharibə ilə əlaqədar dəyişməsi fonunda səmərəli nəqliyyat dəhlizlərini birgə həyata keçirmək daha məqsədəuyğundur”, - ekspert vurğulayıb.
Baydarov diqqətə çatdırıb ki, hazırkı şəraitdə “Orta Dəhliz”ə ciddi tələbat var. Marşrut üzrə yük axınının artması göstərir ki, Rusiyaya qarşı iqtisadi sanksiyalar fonunda “Orta Dəhliz”in potensialı çox böyükdür. Eyni zamanda, Qazaxıstan Prezidentinin vurğuladığı kimi, “həyatın dayanmadığı, qlobal dinamikanın hər gün sürətləndiyi” bir dövrdə Qazaxıstan və regionun digər ölkələri hər birinin maraqlarını nəzərə almaqla uğurlu Mərkəzi Asiyanın formalaşması naminə çalışmalıdırlar.
Samir Nəcəfov
AzVision.az
Daha ətraflı məlumat və yeniliklər üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:131
embedMənbə:https://azvision.az
archiveBu xəbər 04 Noyabr 2024 18:38 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Araz Bağırovun ardınca Difai ni 2 futbolçu da tərk etdi

01 Sentyabr 2025 22:59see194

Moskvada müəllim şantaja görə həbs olundu

02 Sentyabr 2025 04:00see170

Dövrün bəlası: xroniki yorğunluq sindromu

02 Sentyabr 2025 12:28see159

Şirvanda toyda kütləvi dava 2 nəfər həbs edildi

02 Sentyabr 2025 02:01see153

2025 ci ilin ən sülhsevər ölkəsi bu ölkə oldu

01 Sentyabr 2025 23:20see138

Avropa Komissiyası: Gürcüstanın cavabı alınıb, qiymətləndiriləcək

01 Sentyabr 2025 19:54see137

Suriya son 14 ildə ilk dəfə neft ixrac etdi

02 Sentyabr 2025 01:54see129

“Bu səfər ölkəmizin beynəlxalq mövqelərini gücləndirməsinə kömək olacaq”

02 Sentyabr 2025 09:30see127

“Nüvə məsələsi üçün diplomatik pəncərə açıqdır”

02 Sentyabr 2025 02:31see125

Ər arvad bir birinə psixi pozğunluq yoluxdura bilərlər Təsir nəsillərə ötürülür

02 Sentyabr 2025 05:47see123

“Pezeşkian ŞƏT sammitində fərqlənib: ABŞ dollarına qarşı “ağıllı gediş“ və gözlənilməz jest“ “Tasnim“ agentliyi

01 Sentyabr 2025 22:57see122

Ramzan Kadırova qiyabi ittiham irəli sürülüb

02 Sentyabr 2025 10:42see121

Xaçmazın Palıdlı kəndində anidən şiddətli YANĞIN BAŞLAYIB FOTO

01 Sentyabr 2025 21:50see121

Quehi “Liverpul” yolunda

01 Sentyabr 2025 18:56see119

Britaniya Fələstin dövlətini tanıyacaq

01 Sentyabr 2025 22:52see119

Qalatasaray ın istədiyi ulduz qolkiper Fənərbağça nın təklifini qəbul etdi

01 Sentyabr 2025 11:33see118

Azərbaycanlı milyarder ilk ÜÇLÜKDƏ

01 Sentyabr 2025 14:20see117

Fransanın Marsel şəhərində bıçaqlı hücum baş verib

03 Sentyabr 2025 00:00see117

Kraliça Kamillanı dabanlı ayaqqabısı xilas edib Maraqlı hadisə

02 Sentyabr 2025 04:45see117

“Tyançjin Bəyannaməsi” qəbul olunub ŞƏT bütün münaqişələri pislədi, amma...

01 Sentyabr 2025 14:46see116
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri