Icma.az
close
up
RU
Qırğızıstanı Çinlə daha bir dəmir yolu, Balıqçı Barskoon Bedel Aksu birləşdirəcək

Qırğızıstanı Çinlə daha bir dəmir yolu, Balıqçı Barskoon Bedel Aksu birləşdirəcək

Oxumeni.az saytından alınan məlumatlara görə, Icma.az xəbər verir.

Qırğızıstanı Çinlə daha bir dəmir yolu, Balıqçı - Barskoon - Bedel - Aksu birləşdirəcək

Çinin qərb hissəsini Qırğızıstanla daha bir dəmir yolu ilə birləşdirilə bilər. Bu təşəbbüs Çinin Sincan-Uyğur Muxtar Bölgəsindəki Aksu mahalının rəhbərliyi tərəfindən irəli sürülüb. Yeni xəttin Çin əyalətini Balıqçı şəhəri ilə birləşdirəcəyi və burada Qazaxıstan və Rusiyaya gedən mövcud dəmir yoluna qovuşacağı gözlənilir.

Dağ cığırları və aşırımları boyunca ən yüksək səviyyədə avtomobil nəqliyyat dəhlizi boyunca yeni dəmir yolunun çəkilməsi planlaşdırılır. Söhbət Barskoon - Üçturfan - Aksu marşrutundan gedir. Birinci nöqtə İssık-Kul sahilində yerləşən qırğız kəndidir. Digər ikisi isə Çinin Sincan-Uyğur Muxtar Bölgəsindəki şəhərlərdir.

Qırğızıstan ərazisində sözügedən marşrut birbaşa İssık-Kul sahilindən Kara-Sai kəndinə qədər uzanır, sonra dəniz səviyyəsindən 3600 metr yüksəklikdə yerləşən Aşuusu aşırımına dönür. Növbəti məntəqə Bedeldir. Bu, iki ölkə arasındakı sərhəddə daha da sıldırım keçidin adıdır. Buradakı hündürlük dəniz səviyyəsindən 4,2 min metrə çatır.

Marşrutun mürəkkəbliyinə baxmayaraq, SSRİ-dən əvvəl də bu marşrutdan səyahətçilər və ticarət karvanları istifadə edirdilər. Sovet dövründə Barskoondan Bədələ gedən yol avtomobillər üçün genişləndirilib. Ancaq bir sıra səbəblərdən bəzi ərazilərdə onu genişləndirmək, çınqıl etmək mümkün olsa da, torpaq yol olaraq qalıb. İndi tərəflər onu təkcə xarici ticarət iştirakçılarının deyil, həm də adi turistlərin istifadə edə biləcəyi yüksək tutumlu asfalt və rahat komfortlu marşruta çevirmək niyyətindədirlər.

2024-cü ilin payızında Çin və Qırğızıstan sərhədində fəaliyyət göstərən üçüncü keçid məntəqəsi olan Bedel aşırımında rəsmi olaraq keçid məntəqəsi açıldı. Bununla belə, o, hələ də tam hüquqlu nəqliyyat mərkəzi olmaqdan uzaqdır. Tərəflər ərazidə müvafiq infrastruktur, o cümlədən müasir gömrük terminalı yaratmalıdırlar. Rəsmi məlumatlara görə, bu layihə 2027-ci ilə qədər başa çatacaq. Bu marşruta maraq onu diktə edir ki, o, cənub İssık-Kul bölgəsinin ərazilərinin inkişafına imkan verəcəkdi. Amma bu istiqamətin özünü doğrultması üçün ciddi işlər görülməlidir.

Bundan əlavə, Sincandan dəmir yolu, öz növbəsində, daha iddialı bir vəzifədir. Onun bölmələrindən biri İssık-Kulun cənub sahili ilə Balıqçı stansiyasına qədər uzanmalıdır. Sonuncunu Qırğızıstan tərəfi dörd dəmir yolu xəttinin birləşdiriləcəyi əsas nöqtə hesab edir, onlardan biri işləyir. Keçən əsrin birinci yarısında yol istifadəyə verilmiş, bununla da Sovet Qırğızıstanının şimalını Qazaxıstan və Rusiyanın dəmir yolu şəbəkəsi ilə birləşdirmişdir. İkincisi tikilməkdədir. Hazırda yol Balıqçıdan Qoçkor şəhərinə, sonra isə Qara-Keçə kömür mədəninə qədər uzanır. Daha sonra bu hissə relslərlə hazırda Cəlal-Abad rayonunda layihələndirilən “Makmal” stansiyasına birləşdiriləcək. Üçüncü yol hələlik layihədir. Hakimiyyət bundan istifadə edərək Balıqçı ilə İssık-Kulun şərq sahilindəki Karakol şəhərini birləşdirmək niyyətindədir. Beləliklə, SUA-dan gələn yol dördüncü istiqamətə və ola bilsin ki, Qırğızıstanda yaradılmasını son bir neçə onillikdə arzuladığı dəmir yolu dairəsinin bir hissəsinə çevriləcək.

Çin Kommunist Partiyası Mərkəzi Komitəsinin Siyasi Bürosunun üzvü və Çinin Sincan-Uyğur Muxtar Bölgəsi partiya komitəsinin katibi Ma Sinrui bir müddət əvvəl deyib: “Sincan bölgəsi “Bir kəmər, bir yol” təşəbbüsünün həyata keçirilməsində böyük rol oynayır, çünki biz Qırğızıstanla həmsərhədik. - Nəqliyyat layihələri ikitərəfli və çoxtərəfli münasibətlərin, ticarət-iqtisadi əlaqələrin inkişafı üçün böyük əhəmiyyət kəsb edir.

Aksu-Bedel-Balıqçı yolu həm də Qırğızıstanı Çinlə, xüsusən SUAR ilə birləşdirəcək ikinci dəmir yolu layihəsi olmaq niyyətindədir. Birincisi, öz növbəsində, Çini mümkün marşrutlardan biri ilə Qırğızıstan Respublikası və Özbəkistan (Ruz) ilə birləşdirmək nəzərdə tutulur: Kaşqar (Çin) - Toruqart (KR) - Makmal (KR) - Cəlal-Abad (KR) - Əndican (Ruz). Rəsmi Bişkek bu layihəyə böyük ümidlər bəsləyir. Onun çərçivəsində onlar iyirmiyə yaxın yeni stansiya, 40-a yaxın körpü və onlarla tunel tikməyə hazırlaşırlar.

Çin-Qırğızıstan-Özbəkistan yolu layihəsi, yeri gəlmişkən, hətta müzakirə mərhələsində də çətinliklərlə üzləşib. Tərəflər, məsələn, 1990-cı illərdən avtomobil yolunun yaradılması imkanlarını nəzərdən keçirirlər və uzun müddətdir ki, anlaşa bilmirdilər: müxtəlif yol genişliklərinə malik filialların necə və harada birləşdirilməsi, layihəni kimin maliyyələşdirəcəyi və onun hansı marşrutla gedə biləcəyi məsələlərində fikir ayrılıqları var. Üstəlik, Qırğızıstanın bu magistralın tikintisi üçün öz maliyyə mənbələri yoxdur və bütövlükdə tranzit xəttinin dəyəri təxminən səkkiz milyard dollar qiymətləndirilir.

Məsələnin qiyməti Çinlə ikinci dəmir yolu layihəsi bahalı bir iş olacaq. Bütün bunlara baxmayaraq hər iki tərəf üçün bu layihənin həyata keçirilməsi iqtisadi baxımdan olduqca vacibdir və onun reallaşdırılacağı şübhə doğurmur.

Əziz Mustafa, Oxuməni.az

Ən son yeniliklər və məlumatlar üçün Icma.az saytını izləyin, biz hadisənin gedişatını izləyirik və ən aktual məlumatları təqdim edirik.
seeBaxış sayı:91
embedMənbə:http://oxumeni.az
archiveBu xəbər 09 Aprel 2025 16:00 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Ərdoğan təyyarəsini Misir üzərindən geri qaytarırdı...

13 Oktyabr 2025 21:05see264

Türkiyə və Azərbaycan Yaxın Şərqdə sülhün davamlı olmasına dəstək verəcək

14 Oktyabr 2025 15:27see213

Gürcüstan DTX “İmedi“ televiziyası ətrafında təxribatla bağlı araşdırmalara başlayıb YENİLƏNİB

13 Oktyabr 2025 20:18see201

Türkiyə Gürcüstan qarşılaşması bu kanalda

14 Oktyabr 2025 11:01see196

Siz, bürcünüzə görə hansı yadplanetlisiniz..?

14 Oktyabr 2025 00:26see174

Tərkibində buz olan komet Günəş sisteminə daxil olur

13 Oktyabr 2025 09:32see170

Misirdə keçirilən Sülh Sammitinin əhəmiyyəti böyükdür

14 Oktyabr 2025 11:26see159

Dünyadakı aviaşirkətlər sərnişinlər üçün qaydaları dəyişdirdi ekspertlər nədən qorxurlar?

13 Oktyabr 2025 12:50see149

“Tədbirlər qarşılıqlı əlaqələri daha da gücləndirir”

13 Oktyabr 2025 19:08see148

Səhər yeməyində yeyənin zehni açılır: Alzheymer və demans riskini azaldır

13 Oktyabr 2025 08:09see141

Ağrıları bir anda azaltmağın qorxulu üsulu açıqlandı

13 Oktyabr 2025 19:02see134

20 dəqiqə belə kifayətdir Təbiətdə olmağın 4 FAYDASI

14 Oktyabr 2025 05:06see133

Tarixi maksimum: Qızılın qiyməti ən yüksək həddə çatdı

14 Oktyabr 2025 05:59see132

Turist Azərbaycanda ruslara münasibətdən danışıb…

13 Oktyabr 2025 22:07see129

Bakıda Azərbaycan İran əməkdaşlığına dair aktual məsələlər müzakirə olunub

13 Oktyabr 2025 18:37see127

Saxta psixoloqların ən böyük gücü insanların ağrılarından qazanc əldə etmələridir MÜSAHİBƏ

13 Oktyabr 2025 21:17see123

Əs Sisi: Şarm əl Şeyx Sülh Sammiti həlledici tarixi andır

13 Oktyabr 2025 21:13see123

Fransa xal, Qazaxıstan DÇ yə yollanmaq şansını itirdi gecənin nəticələri

14 Oktyabr 2025 03:20see123

Xarkovda ardıcıl partlayışlar: elektrik enerjisi kəsildi

14 Oktyabr 2025 03:21see121

44 günlük ZƏFƏR YOLU: Generalın döyüş qeydləri VIII HİSSƏ

13 Oktyabr 2025 12:46see121
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri