Icma.az
close
up
RU
"Kaş son səsləri dinləyə bilərdik, sirr tamam açılardı" "Qara qutu" ilə bağlı İLGİNC FAKTLAR

"Kaş son səsləri dinləyə bilərdik, sirr tamam açılardı" "Qara qutu" ilə bağlı İLGİNC FAKTLAR

Bakupost saytından alınan məlumatlara görə, Icma.az xəbər verir.


Təyyarələrdəki "qara qutu"lar qəzalar baş verdikdə ən vacib məlumat mənbələrindən biridir.

Bakupost.az "qara qutu" ilə bağlı bəzi maraqlı məlumatları təqdim edir:

"Qara qutu "necə yarandı?

1953-cü ildə avstraliyalı alim David Varren ilk reaktiv mühərrikli təyyarə qəzasını araşdırarkən, "kaş son bir neçə saniyənin səslərini yenidən dinləyə bilərdik, onda bütün sirr açılardı" deyə düşünüb və bu ideyanı inkişaf etdirib. Varren bir prototip hazırlayıb. Bu cihaz pilotların səslərini qeydə almaqla yanaşı, bəzi məlumatları oxuya da bilirdi. 1960-cı illərdə bu avadanlıq bütün kommersiya təyyarələri üçün məcburi hala gətirildi. Texnoloji inkişafa uyğun olaraq artıq məlumatlar maqnit lentlər yerinə yaddaş kartlarına yazılıb saxlanılır.


"Qara qutu"ya nə daxil edilir?

Uçuş məlumatları qeydedicisi (FDR): Uçuş zamanı toplanan bütün texniki məlumatları qeyd edir. Bu məlumatlar təyyarənin sürəti, hündürlüyü, hərəkət istiqaməti, mühərrikin vəziyyəti və digər mühüm məlumatlardan ibarətdir.

Səs qeydedicisi (CVR): Pilotların və ekipajın arasında baş verən bütün səsli danışıqları və pilot kabinəsindəki digər səsləri qeyd edir. Həmçinin, uçuşda baş verən potensial problemlərlə bağlı məlumatları da əhatə edir.


"Qara qutu"ların əhəmiyyəti nələrdir?

"Qara qutular" təyyarə qəzaları və digər fövqəladə hallarla bağlı araşdırmaların əsas hissəsini təşkil edir və qəzaya səbəb olan texniki və ya insan faktorlarını anlamağa kömək edir.

"Qara qutu"lar sayəsində təyyarə qəzasının səbəbləri tez bir zamanda aşkarlanır və bu məlumatlar gələcəkdə belə halların qarşısını almağa kömək edir.

"Qara qutu"lar nə qədər dayanıqlıdır?

"Qara qutu"lar təyyarənin ən möhkəm hissələrindən biridir. Onlar yüksək temperatur (1.000°C-yə qədər) və yüksək təzyiqdə (su altında 6.000 metrədək dərinlikdə) belə işləməyə davam edir.

Həmçinin, "qara qutu"lar çox sərt zərbələrə, yanğın zamanı yüksək temperatur və suda batma kimi ekstremal şəraitlərdə davamlıdır.

Adına baxmayaraq, "qara qutu"lar, əslində, narıncı və ya sarı rəngdə olur. Bu rənglər onları qəza zamanı tapmağı asanlaşdırır. Çox vaxt "qara qutu"ların üzərində "TAP" (Tape) işarəsi də olur. Bu cihazın niyə belə adlandırıldığı dəqiq bilinmir. Bununla bağlı iki əsas nəzəriyyə mövcuddur. Bir nəzəriyyəyə görə, bu cihazı araşdıran bir jurnalist, onun sirli bir cihaz olmasına işarə edərək bu adı verib. Digər bir nəzəriyyəyə görə isə cihazın ilk modelləri “film” əsaslı idi və zədələnməməsi üçün fotoqrafların “qaranlıq otağı” kimi heç bir işıq qəbul etməyən qaranlıq bir mühitdə saxlanılırdı. Bu səbəbdən ona “qara qutu” deyildiyi düşünülür.


"Qara qutu"ların açılması xüsusi avadanlıq tələb edir və yalnız təcrübəli mütəxəssislər tərəfindən həyata keçirilir. "Qara qutu"dan alınan məlumatlar analiz olunaraq qəzanın səbəbləri müəyyən edilir.

İlk dəfə "qara qutu" 1967-ci ildə Boeing 707-nin qəzasında istifadə edilib.

"Qara qutu"lar təxminən 10-15 kq çəkiyə malikdir. Bu da onların uçuş zamanı asanlıqla daşınmasını təmin edir.

"Qara qutu"lar, təyyarələrin təhlükəsizliyi və uçuş əməliyyatlarının təkmilləşdirilməsi üçün son dərəcə vacibdir. Təyyarə qəzası baş verdikdə, bu məlumatlar gələcəkdə səyahət edənlərin təhlükəsizliyini təmin etmək məqsədilə mütəxəssislər tərəfindən diqqətlə analiz edilir.

Rəhman Mirzəlizadə, BakuPost


Sonrakı hadisələr barədə daha çox məlumat almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:112
embedMənbə:https://www.bakupost.az
archiveBu xəbər 26 Dekabr 2024 18:51 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Niyə uşaqlar ataya daha çox BƏNZƏYİR

31 Avqust 2025 02:36see214

Daha bir türkiyəli müğənni Bakıya gəlir

31 Avqust 2025 00:02see193

Kaxaber Tsxadadze: Qol vurduğumuz matçda üstünlüyü qoruyub saxlaya bilmirik

31 Avqust 2025 00:09see158

Formula 1 : Niderland Qran prisində gözlənilməz qonaq

31 Avqust 2025 03:02see149

Gəncədə qəza olub, xəsarət alanlar var

30 Avqust 2025 22:30see133

Sentyabrın 1 də hava kəskin dəyişir

31 Avqust 2025 14:03see133

Trampın bu dediyi Modini əsəbiləşdirib

30 Avqust 2025 19:45see132

Vüsal İsgəndərli üçün 70 dəqiqə

31 Avqust 2025 01:25see131

Dadaşovun komandası uğursuz seriyaya son qoyub

31 Avqust 2025 01:07see130

İsveçrə ABŞ də qızıl zavodu açmaqdan imtina edib

31 Avqust 2025 15:25see128

Onlayn tanışlıq ətrafında dolaşan bir sıra miflər

31 Avqust 2025 06:32see125

Bu ölkələr Ukraynaya əlavə HHM sistemləri verəcəklər

31 Avqust 2025 00:44see124

Rusiyada saxlanılan miqrant futbolçuları deportasiya gözləyir

01 Sentyabr 2025 01:13see123

İsrail Rusiyaya səfir təyin etdi

01 Sentyabr 2025 00:02see123

Türk qəhvəsi sevənlər OXUSUN Sən demə...

01 Sentyabr 2025 01:45see118

Rəcəb Tayyib Ərdoğan Tiencində Si Cinpinlə görüşüb

31 Avqust 2025 13:51see117

La Liqa: Barselona dan xal itkisi

01 Sentyabr 2025 01:40see116

ABŞ Ukraynaya bu təyyarələri cəlb etmək istəyir

30 Avqust 2025 21:29see116

Bakıda zəncirvari qəza: İki KamAZ və dörd minik avtomobili toqquşub

01 Sentyabr 2025 01:01see115

Çindən Azərbaycana idxalın həcmi nə qədərdir?

31 Avqust 2025 11:42see115
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri