Icma.az
close
up
RU
Sertifikasiyada bütün fənlərə eyni cavablandırma müddətinin ayrılması ciddi narazılıq doğurur AÇIQLAMA

Sertifikasiyada bütün fənlərə eyni cavablandırma müddətinin ayrılması ciddi narazılıq doğurur AÇIQLAMA

Redaktor.az saytından verilən məlumata görə, Icma.az xəbər verir.

Sertifikasiya imtahanlarında texniki və humanitar fənlərə eyni vaxtın ayrılması müəllimlər arasında müzakirələrə səbəb olub.

Suallar çətindirsə, vaxt artırılmalıdır?

Mövzu ilə bağlı Redaktor.az-a açıqlamasında təhsil eksperti Kamran Əsədov bildirdi ki, sertifikasiya imtahanlarında bütün fənlərə eyni cavablandırma müddətinin ayrılması, məsələn, texniki və humanitar fənlər üçün vahid 120 dəqiqə vaxtın təyin edilməsi qiymətləndirmə sistemində struktur probleminin olduğunu göstərir:

"Bu məsələ sadəcə texniki qərar deyil, müəllimlərin biliyinin obyektiv ölçülməsi və ədalətli qiymətləndirilməsi prinsiplərinə birbaşa təsir göstərən mühüm pedaqoji və metodoloji problemdir. Hal-hazırda bu yanaşma müəllimlər arasında ciddi narazılıq doğurur və təhsilin keyfiyyətinin qiymətləndirilməsində etimadsızlığa səbəb olur.

Texniki fənlərdə – xüsusilə riyaziyyat, fizika, kimya və informatika sahələrində sualların cavablandırılması üçün daha çox analitik düşüncə, ardıcıl mərhələlər, qaralama və yoxlama prosesi tələb olunur. Bu fənlərdə sualın cavabı təkcə biliklə deyil, məntiqi quruluş, modelləşdirmə və nəticəyə aparan çoxpilləli yanaşma ilə formalaşır. Humanitar fənlərdə, məsələn, Azərbaycan dili, ədəbiyyat, tarix və coğrafiyada isə sualların əksəriyyəti məlumat və mətn analizi üzərində qurulur, cavablandırma prosesi daha çox oxuma və anlamaya əsaslanır. Buna görə də hər iki fənn qrupu üçün eyni vaxt limiti qoyulması real tələblərlə uzlaşmır.

Elm və Təhsil Nazirliyinin 2024-cü ildə keçirdiyi sertifikasiya imtahanlarının təhlilinə əsasən, texniki fənn müəllimlərinin 38%-i imtahan suallarının 15-20%-ni vaxt çatışmazlığı səbəbilə cavablandıra bilmədiyini bildirib. Bu göstərici humanitar fənn müəllimləri arasında isə yalnız 11%-dir. Bu, həm sualların mahiyyəti, həm də imtahan dizaynının uyğunlaşdırılmamasının nəticəsidir".

Ekspert qeyd etdi ki, belə bir yanaşma müəllimlərin göstəricilərinə birbaşa təsir edir, nəticədə əməkhaqqı artımında haqsızlıq və etimadsızlıq yaranır:

"Əmək Məcəlləsinin 67-ci maddəsinə və “Təhsil haqqında” Qanunun 5.2-ci bəndinə görə, hər bir təhsil işçisinin bilik və bacarığı ədalətli və bərabər şərtlərlə qiymətləndirilməlidir. Amma “bərabərlik” anlayışı burada eyni vaxt və ya eyni sual sayı deyil, eyni imtahan şəraiti və şərtlərinə uyğunlaşdırılmış fənn-spesifik yanaşma kimi başa düşülməlidir. Əgər hər bir fənnin tələbi fərqlidirsə, imtahanın quruluşu və müddəti də buna uyğun dizayn edilməlidir. Bu, həm pedaqoji, həm də hüquqi baxımdan qiymətləndirmənin etibarlılığını artırır.

Dünya təcrübəsi də bu istiqamətdə fərqli yanaşmaların mövcudluğunu göstərir. Məsələn, Sinqapur və Cənubi Koreyada müəllimlərin sertifikasiya imtahanlarında fənnə görə fərqli vaxt bölgüsü tətbiq olunur: riyaziyyat və fizika fənləri üzrə 180 dəqiqə, ədəbiyyat və tarix üzrə isə 120 dəqiqə vaxt ayrılır. Eyni zamanda, texniki fənlərdə cavabların strukturlaşdırılması üçün qaralama kağızları, kalkulyator, formul cədvəlləri təqdim olunur. Bu yanaşma müəllimin biliyini və tədrisə hazırlığını real göstəricilərlə qiymətləndirməyə imkan verir. Beləliklə, formal vaxt limiti yox, fənnin tədris hədəfi əsas götürülür.

Azərbaycan təcrübəsində isə bu məsələnin hələ də təkmilləşdirilməyə ehtiyacı var. Müəllimlərin tədris etdiyi fənnin xüsusiyyətləri, sualın təbiəti, cavablandırma strategiyaları və vaxt istifadə imkanları nəzərə alınmadan vahid müddət tətbiq edilməsi kütləvi etirazların əsas səbəblərindən biridir. Bu etirazlar isə sistemin legitimliyinə mənfi təsir göstərir".

Müsahibimiz bildirdi ki, dəyişikliklərin effektiv ola bilməsi üçün ilk növbədə fənlər üzrə ayrı-ayrı texniki təhlil aparılmalı, sual növlərinin cavablandırma müddətinə təsiri ölçülməli və bu nəticələr əsasında fənn-spesifik imtahan müddətləri müəyyən edilməlidir.

"Əgər bu addımlar atılarsa, qiymətləndirmə daha obyektiv olar, nəticələr isə müəllimin real bacarığını əks etdirər. Eyni zamanda, imtahanın çətinlik səviyyəsi ilə vaxt limiti arasında balans qorunmalıdır. Əgər suallar mürəkkəbdirsə, bu zaman vaxt artırılmalı və ya sual sayı optimallaşdırılmalıdır. Əks halda, sertifikasiya müəllimləri sıralamaq yox, sistemdən uzaqlaşdırmaq alətinə çevrilər.

Bu dəyişikliklər həyata keçirilərsə, nəticədə sertifikasiya imtahanlarına inam artar, müəllimlər öz bilik və bacarıqlarını daha rahat sərgiləyə bilər, sistem isə ədalətli və funksional qiymətləndirmə mexanizminə çevrilər. Təhsil sisteminin əsas dayağı olan müəllimin zəhməti obyektiv ölçülməzsə, təhsildə keyfiyyətin artmasından danışmaq mümkün deyil", - deyə Kamran Əsədov vurğuladı.

Xədicə BAXIŞLI

Sonrakı hadisələr barədə daha çox məlumat almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:63
embedMənbə:https://redaktor.az
archiveBu xəbər 01 İyul 2025 19:44 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Azərbaycanda oynayan qapıçıya İtaliya ilə görüşdə şans verilmədi

14 Noyabr 2025 11:17see239

12 gün pəhrizi ilə 10 kilo arıqlamaq olar? Real təcrübə, menyu və gözlənilməyən nəticələr

15 Noyabr 2025 19:08see237

Neymar dərhal PSJ yə keçdiyinə peşman oldu və geri dönmək istədi

15 Noyabr 2025 01:07see225

ABŞ da termonüvə bombasını uğurlu sınaqdan keçirdiyini açıqlayıb

15 Noyabr 2025 06:53see216

Mbappe tarixə düşdü Peledən sonra ilk

14 Noyabr 2025 06:39see183

“Leş Tofiq”lər hərəkətə keçdi: Bizə eşşək əti yedizdirənlər niyə azadlıqda?

14 Noyabr 2025 18:18see172

Ədəbiyyat və publisistikamızın unudulmaz siması

14 Noyabr 2025 12:07see159

“9990 nömrəsindən gələn zənglə bağlı yayılan iddialara DİN dən REAKSİYA FOTO

14 Noyabr 2025 17:40see155

Bu deputat danışmır, ancaq şəkil çəkdirir FOTOLAR

14 Noyabr 2025 10:58see150

Van der Vart: “Ronaldo şokolad olsaydı, özünü yeyərdi”

15 Noyabr 2025 03:09see149

Türkiyədə həlak olan jurnalist sabiq məmurun oğlu imiş FOTO

14 Noyabr 2025 09:35see148

Damarları tıxananlar bu qidalardan imtina etsin

14 Noyabr 2025 20:33see147

Rusiyadan səfirliyimizin vurulması ilə bağlı AÇIQLAMA

14 Noyabr 2025 23:10see142

Ukraynadakı müharibə 2026 cı ilin iyununda başa çata bilər Buşun köməkçisi

14 Noyabr 2025 09:44see139

“BakıKart”ın ləğvi iddiasına rəsmi cavab: “Metro və avtobuslarda...”

14 Noyabr 2025 09:09see139

Miri Yusiflə Aiseldən yeni layihə

15 Noyabr 2025 09:40see139

KİV: ABŞ Qəzzanı iki hissəyə bölmək niyyətindədir

15 Noyabr 2025 04:25see138

Yeni Azərbaycan Partiyasının 33 ili: siyasi sabitlik və ölkənin inkişafındakı rolu POLİTOLOQ ŞƏRH ETDİ

14 Noyabr 2025 15:50see134

DİN “9990” və “7770” ilə bağlı məlumat yaydı

14 Noyabr 2025 18:29see124

1 milyona ev, 440 minə cip alan rektor bu xanımdan 4 min manatlıq gül aldı Fuad Hacıyevin keçmişi və biznes fəaliyyəti

15 Noyabr 2025 00:07see124
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri