Icma.az
close
up
RU
“Azərbaycanda informatika təhsilində boşluqlar strateji risklər yaradır” KAMRAN ƏSƏDOV

“Azərbaycanda informatika təhsilində boşluqlar strateji risklər yaradır” KAMRAN ƏSƏDOV

Gununsesi saytından əldə olunan məlumata görə, Icma.az məlumat yayır.

“Azərbaycanda informatika təhsilində müşahidə olunan boşluqlar ölkənin gələcək inkişafı üçün strateji risklərdən biridir. Təhlil göstərir ki, həm ümumtəhsil məktəblərində, həm də ali təhsil müəssisələrində informatika üzrə ixtisaslı müəllimlərin azlığı, proqramların köhnəlməsi və qiymətləndirmə mexanizmlərinin müasir standartlara cavab verməməsi rəqəmsal bacarıqların formalaşmasına ciddi maneə yaradır”.

Bunu Gununsesi.info-ya açıqlamasında təhsil eksperti Kamran Əsədov bildirib:

“Halbuki “Təhsil haqqında” Qanunun 14-cü maddəsində açıq şəkildə qeyd olunur ki, tədris proqramları elmin müasir nailiyyətlərinə əsaslanmalı, şagirdlər və tələbələr əmək bazarının tələblərinə uyğun biliklərlə təmin edilməlidirlər.

Statistika problemin miqyasını aydın göstərir. Elm və Təhsil Nazirliyinin 2024-cü il məlumatına görə, ölkə üzrə fəaliyyət göstərən 150 mindən çox müəllimdən cəmi 6 mini informatika ixtisaslıdır və bu, ümumi pedaqoji heyətin yalnız 4 faizini təşkil edir.

Daha narahatedici məqam odur ki, informatika üzrə müəllimlərin böyük qismi paytaxt məktəblərində cəmləşib, bölgələrdə isə bu fənn çox vaxt digər ixtisaslı müəllimlər tərəfindən tədris olunur. Universitetlərdə də vəziyyət ciddi problemlər doğurur: bəzi hallarda tələbələrə informatika fənni əvəzinə fizika və ya riyaziyyat dərsləri tədris edilir, laborator bazaların zəifliyi isə praktiki bacarıqların formalaşmasına imkan vermir”.

Kamran Əsədov vurğulayıb ki, müasir tələblərə cavab verən informatika testlərinin hazırlanması da ayrıca problemdir:

“DİM-in qəbul imtahanlarında informatika üzrə testlər çox zaman 2000-ci illərin metodologiyasına əsaslanır, proqramlaşdırma, süni intellekt, alqoritmlər və kiber təhlükəsizlik kimi sahələrdən isə demək olar ki, suallar daxil edilmir. Rus sektoru üzrə testlərin olmaması isə əlavə ədalətsizlik yaradır. Halbuki “Ümumi təhsil haqqında” Qanunun 5-ci maddəsində dövlətin bütün təhsilalanlara bərabər imkan yaratmaq öhdəliyi vurğulanır.

Dünya təcrübəsi göstərir ki, inkişaf etmiş ölkələrdə informatika dərsləri yalnız nəzəri biliklərlə məhdudlaşmır, həm də STEM və STEAM yanaşması ilə inteqrasiya olunur. Məsələn, Estoniyada şagirdlər 1-ci sinifdən proqramlaşdırmaya girişlə tanış olur, Koreyada məktəblərin 90 faizində robotexnika laboratoriyaları fəaliyyət göstərir, ABŞ-da isə informatika məktəb proqramlarının əsas sütunlarından biri hesab olunur. Azərbaycan bu modellərlə müqayisədə hələ ənənəvi yanaşmaya üstünlük verir və nəticədə şagirdlər informatikanı həyat bacarığı kimi deyil, yalnız imtahan fənni kimi qəbul edirlər.

Mənfi tərəf odur ki, mövcud vəziyyət şagird və tələbələrin rəqəmsal bacarıqlarını məhdudlaşdırır, əmək bazarında informasiya texnologiyaları üzrə mütəxəssislərin çatışmazlığı daha da artır. Müsbət tərəfi isə budur ki, Elm və Təhsil Nazirliyi son illərdə informatika müəllimlərinin ixtisasartırma proqramlarını genişləndirməyə, yeni dərsliklər hazırlamağa və məktəblərdə kompüter təminatını yaxşılaşdırmağa başlayıb. Xüsusilə “Rəqəmsal bacarıqlar” layihəsi artıq yüzlərlə məktəbi əhatə edir və bu istiqamətdə real irəliləyişlər var. Bu, müsbət addımdır və nazirliyin məsələni prioritet kimi qəbul etdiyini göstərir”.

Ekspert problemlərin həlli üçün bir sıra təkliflər də irəli sürüb:

“Çıxış yolu kimi bir neçə istiqamət aydın görünür: müəllim hazırlığının müasir proqramlarla gücləndirilməsi, ixtisasartırma kurslarının məcburi və davamlı xarakter alması, informatika fənni üzrə testlərin beynəlxalq standartlara (PISA, ICILS) uyğun yenilənməsi, rus sektoru da daxil olmaqla bütün bölmələr üçün vahid qiymətləndirmə sisteminin yaradılması.

Eyni zamanda, universitetlərdə laborator bazaların gücləndirilməsi, məktəblərdə informatikanın yalnız nəzəri yox, praktiki tətbiqlərlə tədrisi vacibdir. Bu addımlar atılarsa, həm müəllim çatışmazlığı aradan qalxar, həm də informatika tədrisi müasir dövrün tələblərinə uyğunlaşdırılar.

Beləliklə, problem təkcə müəllim sayının azlığında deyil, həm də tədris metodologiyası və qiymətləndirmə mexanizmlərinin köhnəlməsindədir”.

Kamran Əsədov əlavə edib ki, Elm və Təhsil Nazirliyinin bu istiqamətdə atdığı addımlar təqdir olunmalıdır, lakin daha geniş və sistemli islahatlara ehtiyac var.

“Yalnız bu halda informatika fənni Azərbaycanda XXI əsrin bacarığı kimi tədris olunacaq və gələcək nəsillərin rəqəmsal dünyada rəqabətqabiliyyətli olması təmin ediləcək”-deyə o qeyd edib.

Şəbnəm Rəhimova

Gununsesi.info

Hadisənin gedişatını izləmək üçün Icma.az saytında ən son yeniliklərə baxın.
seeBaxış sayı:103
embedMənbə:https://www.gununsesi.info
archiveBu xəbər 11 Sentyabr 2025 14:05 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Ermənilər nə etdi, nə edə bilmədi?.. Əkbər QOŞALI YAZIR

25 Oktyabr 2025 16:23see216

Gənclərdə ürək xəstəlikləri: Alimlər sağlam qalmağın yollarını araşdırıblar

25 Oktyabr 2025 07:44see204

“Payız Əfsanələri 2025” İncəsənət Müsabiqəsi keçiriləcək FOTO

25 Oktyabr 2025 17:30see183

Son çempion məğlubiyyətləri sıralayır

26 Oktyabr 2025 21:44see165

Bakıda içməli su yola axır: Taxta parçaları veriblər ki, boru partlayanda içinə salın

27 Oktyabr 2025 01:56see163

İsrail ordusundan Qəzzaya DƏQİQ ZƏRBƏ Həmin şəxs məhv edildi

25 Oktyabr 2025 23:39see155

Ailəsi şəhid olduğunu 12 gün sonra öyrəndi

25 Oktyabr 2025 13:02see142

“Zirə” “Sumqayıt”la üz üzə YENİLƏNİR

25 Oktyabr 2025 11:58see137

Orbana ikiqat zərbə Budapeşt sammitinin ləğvi Baş nazirə nə vəd edir?

25 Oktyabr 2025 12:59see132

Çin sahillərində gəmilər toqquşdu 2 nəfər itkin düşdü

26 Oktyabr 2025 16:57see130

Pikassonun sirli şəkildə yoxa çıxan əsəri bir neçə həftə sonra tapılıb...

25 Oktyabr 2025 23:06see130

Ana və oğlu bir birindən xəbərsiz eyni gündə anju olunub

26 Oktyabr 2025 04:04see130

Yayda toz torpaq, qışda palçıq: Kənd camaatını bezdirən yol problemi

26 Oktyabr 2025 01:49see129

Bu insanlar qırmızı ət yeməyi azaltmalıdır

26 Oktyabr 2025 02:04see128

Qatıqla bağlı mif PUÇ OLDU

26 Oktyabr 2025 12:02see127

Şakil O Nilın 180 min dollarlıq avtomobili nəql edilərkən oğurlanıb

26 Oktyabr 2025 06:09see127

Turun mərkəzi oyununda sülh VİDEO

25 Oktyabr 2025 22:58see127

Misli Premyer Liqası: “Araz Naxçıvan” “Sabah”la üz üzə

25 Oktyabr 2025 09:32see124

Alma sirkəsinin faydaları necə istifadə edək?

26 Oktyabr 2025 07:01see123

“Qəzzanın İsrail seçkilərinə təsiri: müharibədən sonra siyasi xəritə necə dəyişir?“ İsrail mətbuatı

26 Oktyabr 2025 20:55see121
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri