Çindən Trampa böyük cavab
Azpost portalından verilən məlumata görə, Icma.az xəbər yayır.
Çin öz aviaşirkətlərinə yeni xarici Boeing təyyarələri almağı qadağan etmək qərarına gəlib və həmçinin Amerika şirkətlərindən təyyarə avadanlığı və ehtiyat hissələrinin alınmasını qadağan edib.
AzPost xəbər verir ki, bu, Donald Tramp administrasiyasının tətbiq etdiyi tariflərə cavab olub.
Xatırladaq ki, Pekin Amerika mallarına 125 faizlik cavab rüsumunun tətbiq ediləcəyini açıqlamışdı. Yeni addım, Çin daşıyıcıları üçün idxal ödənişləri səbəbindən artıq qeyri-mümkün olan Amerika aviasiya avadanlıqlarının tədarükü və alınmasına qadağa qoyuldu.
Bundan əvvəl ABŞ Çin mallarına 145 faizə qədər rüsum tətbiq edib. Çin hava daşıyıcıları üçün bu, onların donanmalarını genişləndirmək və modernləşdirməklə bağlı bilavasitə planlarında əhəmiyyətli itkilərlə nəticələnib. 737 Max və 787 modelləri də daxil olmaqla, Çin aviaşirkətləri tərəfindən alınan Boeing təyyarələrinin həcmi onlarla ədəd təşkil edir ki, onların bəziləri artıq çatdırılmağa hazırdır və ya sənədləşmə işlərinin son mərhələsindədir. Bununla belə, bütün təyyarə alışları indi əngəllənə bilər ki, bu da böyük aviadaşıyıcıların strateji planlarını pozar.
Pekinin indi də tədarüklərin ləğvi və ya gecikməsi səbəbindən artan əməliyyat xərcləri ilə üzləşən Boeing təyyarələrini icarəyə götürən aviaşirkətlərinə dəyən ziyanı minimuma endirmək yollarını axtardığı bildirilir. Səlahiyyətlilər, təyyarə alışının alternativ mənbələrinin tapılması və ya donanmanın bir hissəsinin daxili bazarda Airbus və Boeing-ə rəqib kimi hazırlanan yerli COMAC C919 təyyarələri ilə əvəz edilməsi kimi dəstək tədbirlərini nəzərdən keçirir. Eyni zamanda, aviasiya sənayesindəki enerji və logistika zəncirləri artıq əhəmiyyətli fasilələrlə üzləşir.
Üstəlik, Amerikanın Boeing korporasiyasının səhmləri 2,5 faiz ucuzlaşıb. Ümumilikdə, 2025-ci ilin yanvar ayından genişlənmə planlarına baxmayaraq, Amerika korporasiyasının səhmləri dəyərinin təxminən 10 faizini itirib, bu, investorların yeni ticarət məhdudiyyətləri və dünyanın ən böyük satış bazarlarından biri olan Çində şirkətin məhsullarının əhəmiyyətli hissəsinə tələbin azalması səbəbindən itkilərlə bağlı narahatlıqlarını əks etdirir.
ABŞ prezidenti Donald Tramp dəfələrlə Çini ticarət təcrübələrinə görə tənqid edib, onu əqli mülkiyyətin qorunması ilə bağlı öhdəliklərə əməl etməməkdə və proteksionist tədbirlərdən istifadə etməkdə ittiham edib. Buna cavab olaraq Pekin yerli sənayesini gücləndirməyə, o cümlədən öz təyyarə istehsalını inkişaf etdirməyə və Qərb istehsalçılarından asılılığını azaltmağa çalışır.
Hazırda ölkə gələcəkdə xarici modelləri qismən əvəz edə biləcək Comac C919 kimi yerli təyyarələrin yaradılması layihəsini fəal şəkildə inkişaf etdirməyə davam edir. Bununla belə, qısa müddətdə Çin aviaşirkətləri hələ də ABŞ Boeing və Avropa Airbus-dan ehtiyat hissələri, texniki xidmət və yeni təyyarələr almalıdırlar.
Mütəxəssislərin fikrincə, Boeing üçün bu, 2018-ci ildən bəri şirkətin qlobal istehsalının dörddə birini təşkil edən Çin bazarında öz mövqeyini möhkəmləndirməkdə yeni çətinlik olmaqla yanaşı, həm də yeni bazarlar tapmaq və ya tədarük zəncirlərini tənzimləmək zərurəti barədə siqnaldır. ABŞ istehsalçısı xəbərdarlıq edir ki, ticarət mübahisələri pandemiya məhdudiyyətləri ilə artıq zəifləmiş tədarük zəncirlərinə mənfi təsir göstərə bilər.
Tramp administrasiyası, öz növbəsində, beynəlxalq biznes mühitinə mənfi təsir göstərən və investorların qeyri-müəyyənliyini artıran ticarət münaqişəsində tarif və sanksiyalardan təzyiq vasitəsi kimi istifadə etməyə davam edir. Çatdırılma qadağasına cavab olaraq, Çin aviaşirkətləri işlənmiş təyyarələrin aktiv idxalına başlaya bilər, həmçinin öz təyyarə istehsalının inkişafına investisiyaları artıra bilər.
Ekspertlər qeyd edirlər ki, hazırkı vəziyyət hər iki tərəf üçün ciddi sınaq olacaq. ABŞ öz gəlirinin və bazar payının əhəmiyyətli bir hissəsini itirmək riski ilə üzləşir, Çin isə hava əməliyyatlarını azaltmağa və yerli istehsalçılara müraciət etməyə məcburdur. Uzunmüddətli perspektivdə Qərb təyyarə istehsalçılarından tələbin digər mənbələrə, o cümlədən artıq Çinin əsas təchizatçısına çevrilmiş Avropa Airbusuna yönləndirilməsi olacaq.
Qərb iqtisadçıları vurğulayırlar ki, yüksək rüsumlar hava nəqliyyatında bahalaşmaya səbəb ola bilər: biletlərin imitasiyası və sərnişin axınının azalması.
Mövcud çətinliklərə baxmayaraq, analitiklər hesab edirlər ki, hər iki tərəf təkcə qısamüddətli həll yolları deyil, həm də böhrandan strateji çıxış yolları axtarır, həmçinin yeni əməkdaşlıq kanalları yaradır.
Qərb politoloqları yaxın aylarda yeni danışıqlar dalğası və mümkün sanksiyalar gözləyirlər ki, bu da hər iki ölkənin ən böyük təyyarə istehsalçıları və daşıyıcılarının fəaliyyətini çətinləşdirəcək.
Paylaş


