Icma.az
close
up
RU
Dördtəkərlilər şəhəri ələ keçirib TƏHLİL

Dördtəkərlilər şəhəri ələ keçirib TƏHLİL

Icma.az, Sherg.az portalına istinadən məlumat verir.

Bakı insan üçün yox, avtomobil üçün dizayn olunub


Bakı insanını udan şəhərə çevrilir, səkilər yox, tıxaclar hökmranlıq edir

Bakı şəhərinin indiki urbanistik və nəqliyyat strukturu uzun illər boyunca avtomobil prioritetli yanaşma əsasında formalaşdırılıb. Şəhərin planlaşdırılması və küçələrin dizaynı çox vaxt piyadaların rahatlığı və təhlükəsizliyi nəzərə alınmadan aparılıb. Nəticədə Bakıda piyada hərəkəti ciddi şəkildə məhdudlaşdırılıb, səkilər çox vaxt ya dar, ya da ümumiyyətlə mövcud deyil, piyada keçidləri isə əlilliyi olan insanlar, uşaqlı valideynlər və ya ağır yük daşıyan şəxslər üçün praktik deyil. Sovet dövründə formalaşmış düşüncə, yəni hər bir vətəndaşın gələcəkdə şəxsi avtomobili olacağı və piyada hərəkətinin önəmli olmayacağı indiki vəziyyətin əsas səbəblərindən biridir. Bu yanaşmanın fəsadları xüsusilə kəsişmələrdəki “U” şəkilli piyada keçidlərində özünü göstərir, burada piyada A nöqtəsindən B nöqtəsinə çatmaq üçün bir neçə dəfə yol keçməli və işıqforlarda uzun müddət gözləməlidir.


Məsələ təkcə infrastrukturla bitmir. Sosial media və ictimai diskussiyalarda bu mövzuya diqqət çəkən şair Aqşin Yenisey vurğulayıb ki, Bakı küçələrində artıq insan nəsli “təkərlər” qarşısında görünməz olub: 

“Uzun prospektlər boyunca gəzdikdə, ayaqla hərəkət edən insanla rastlaşmaq nadir hallarda mümkündür. İnsanlar avtomobil tıxacında oturub gözləri ilə yol çəkirlər, piyada hərəkəti isə sosial baxımdan az qiymətləndirilir. Yeni tikililərin həndəvərində, ümumiyyətlə, ikiayaqlı varlıq – yəni insan – nəzərə alınmır; hər şey yeni növ dördtəkərli canlılar üçün dizayn edilir”.


Bu vəziyyət təkcə fiziki və sosial məhdudiyyətlər yaratmır, həm də şəhərin mədəni və sosial həyatına ciddi təsir göstərir. Piyadaların şəhər həyatında rolu azaldıqca, tıxac, səs-küy və stress artır. Bu mənzərə göstərir ki, Bakı şəhəri hələ də insan üçün deyil, avtomobil üçün dizayn olunub. Ancaq hələ gec deyil. İnkişaf etmiş ölkələrin urbanistik təcrübəsi göstərir ki, şəhər mühitini yenidən insan mərkəzli dizayn etmək mümkündür. Bu, yalnız səkilərin genişləndirilməsi və piyada keçidlərinin rahatlaşdırılması ilə məhdudlaşmır; həm də inzibati tədbirlərin, nəqliyyat siyasətinin və şəhər planlaşdırmasının koordinasiyalı şəkildə yenidən formalaşdırılmasını tələb edir. Məqsəd şəhəri yalnız avtomobil üçün deyil, hər kateqoriyadan olan sakinlər üçün təhlükəsiz, rahat və əlçatan bir məkan halına gətirməkdir.


Nəqliyyat eksperti İlqar Hüseynli də Sherg.az-a açıqlamasında Bakı küçələrində piyada hərəkətinin az olduğunu, avtomobillərin üstünlük təşkil etdiyini vurğulayıb. Ekspertin fikrincə, burada o qədər obyektiv və subyektiv amillər var ki, səbəbləri tapmaq üçün hamısını bir-bir  müqayisə etmək lazımdır. 

İ.Hüseynli  hesab edir ki, bir-birinə zəncirvari bağlı olan problemlər Bakının piyadasız şəhərə çevrilməsinə zəmin yaradır. Məsələn, pik saatlarda yolların və metro stansiyalarının çox sıx olması, ictimai nəqliyyatın sərnişindaşıma qabiliyyətinin kifayət etməməsi və əhalinin şəxsi avtomobillərə üstünlük verməsi bu vəziyyətin başlıca səbəblərindəndir: 

“Buna müqayisə üçün Nyu-York şəhərinin təcrübəsi göstərilə bilər. Orada mərkəzi küçələrə avtomobillə giriş ödənişlidir və park qiymətləri kifayət qədər yüksəkdir. Nəticədə insanlar şəxsi avtomobilə yox, ictimai nəqliyata üstünlük verirlər və şəhərin mərkəzi küçələrində piyada hərəkəti daha çox müşahidə olunur. Lakin burada bir reallıq var. Nyu-York şəhərinin elə bir hissəsi yoxdur ki, orada ictimai nəqliyyatın səmərəli fəaliyyəti təmin edilməsin. Bizdə isə ictimai nəqliyyatın hərəkət axını yetərli deyil. Əslində sizə bir faktı da deyim. Kənardan elə görünür ki, Bakıda adambaşına düşən nəqliyyat sayı çoxdur. Lakin digər ölkələrlə müqayisə etdikdə Azərbaycanın bu sahə üzrə kifayət qədər aşağı yerlərdə olduğunu görərik. Hətta  Cənubi Qafqazın 3 ölkə arasında belə Gürcüstandan sonradır. Bizdə ictimai nəqliyyatın sərnişindaşıma gücü çatmır. Hamı eyni vaxtda işdən və dərsdən çıxır, nəticədə Rəşid Behbudov və Azadlıq prospektlərində, eləcə də "28 May" metrosunun ətrafındakı bütün yollarda dəhşətli sıxlıq yaranır. Metroda da vəziyyət ürəkaçan olmur. Axı bizim ictimai nəqliyyatın sərnişindaşıma imkanları yetərli deyil ki, vətəndaşlar şəxsi avtomobillərə yox, ictimai nəqliyyata üstünlük versinlər”.

Piyada gəzməyə gəldikdə isə İ.Hüseynli Aqşin Yeniseyin iradı ilə razılaşıb: “Azərbaycan əhalisi yeriməyi sevmir. Biz komfortu və avtomobili sevən xalqlar sırasında yer alırıq. Üstəlik, səkilərimizdə piyadaların hərəkəti üçün ciddi problemlər mövcuddur. Bakı şəhərinin prospektlərində nəqliyyat və sərnişin tutumu ilə bağlı çatışmazlıqlar çoxdur. Əhali sayı sürətlə artıb və qeyri-təbii urbanizasiya nəticəsində elə bir yüklənmə baş verib ki, nə insanlarımız, nə də avtomobillərimiz şəhərə yerləşə bilir. Son illərdə Bakının insanyönümlü şəhərə çevrilməsi üçün müəyyən addımlar atılır. Bir neçə mərkəzi küçəyə avtomobillə giriş ya ödənişlidir, ya da ümumiyyətlə qadağan olunub. Bu cür tədbirlərin əhatə dairəsi genişləndikcə insanlar da mərkəzi küçələrdə avtomobilsiz hərəkətə üstünlük verəcəklər. Lakin buna nail olmaq üçün ictimai nəqliyyata əl gəzdirilməli və onun fasiləsiz fəaliyyəti təmin edilməlidir”.


İctimai nəqliyyatın səmərəliliyi ilə bağlı Prezident İlham Əliyev tərəfindən imzalanan 2030-cu il dövlət proqramını xatırladan İlqar Hüseynli qeyd edib ki, 9 yeni metro stansiyasının, yolötürücü qovşaqların və körpülərin salınması ilə bağlı təşəbbüslər mövcuddur. Onun sözlərinə görə, 2030-cu ilə qədər sürət qatarları, elektrik qatarları və metrobusların Bakı şəhərində sərnişindaşımada tətbiq ediləcəyi gözlənilir: 

“Əgər universitetlər, nazirliklər və tələbə yataqxanaları Bakının kənarına köçürülsə, Qarabağa qayıdış konsepsiyası tam şəkildə icra olunsa və regionlarda yeni iş yerləri açılsa, əhalinin geridönüşü təmin edilər. Bu tədbirlər nəticəsində avtomobilsiz Bakını geri qaytarmaq mümkün olar”.

Sonrakı hadisələr barədə daha çox məlumat almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:100
embedMənbə:https://sherg.az
archiveBu xəbər 09 Sentyabr 2025 07:49 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Türkiyə Universitetləri — Dünyada Tanınan Müasir Təhsil 2025

24 Oktyabr 2025 16:02see256

Bu həftə saatlar qış vaxtına qurulacaq

24 Oktyabr 2025 16:17see217

NBA çempionu həbs edildi SƏBƏB KONKRET

23 Oktyabr 2025 22:41see198

ABŞ Vahid Ələkbərovun şirkətinə daha bir sanksiya tətbiq etdi

23 Oktyabr 2025 08:54see184

PMS imtahanının I mərhələsi üzrə qeydiyyat başlanıb

23 Oktyabr 2025 18:42see148

Astana Sammiti və regional nizamın yeni düzəni

23 Oktyabr 2025 09:36see146

Qızıl indi də ucuzlaşır bazarda vəziyyət necədir? VİDEO

23 Oktyabr 2025 22:25see145

TRAMP İSRAİLİ HƏDƏLƏDİ “Mən ərəb ölkələrinə söz vermişəm...”

23 Oktyabr 2025 17:40see144

İlk qadın gəmi kapitanı ekranda

23 Oktyabr 2025 10:17see139

Azərbaycanda mal əti bahalaşdı Yeni QİYMƏTLƏR

23 Oktyabr 2025 08:36see136

Məktəb direktorlarının təyinatında YENİ QAYDALAR

24 Oktyabr 2025 00:24see132

ABŞ dövlət katibi Qəzzada sülh planının müzakirəsi üçün İsrailə səfər edib

23 Oktyabr 2025 21:42see132

“Heç heçə edə bilərdik” Qurban Qurbanov

23 Oktyabr 2025 12:19see131

Makrondan Trampa DƏSTƏK:Rusiyaya sanksiya dönüş nöqtəsidir

24 Oktyabr 2025 07:18see130

İnanılmaz dərəcədə zəngin olacaq 3 bürc

24 Oktyabr 2025 03:20see130

İsveç hökuməti 1990 cı illərdən bəri ən böyük vergi islahatını planlaşdırır

25 Oktyabr 2025 03:10see126

HƏMAS dan Qəzza açıqlaması: Yerinə yetirmişik

24 Oktyabr 2025 19:42see125

ABŞ bizim düşmənimizdir Medvedev

23 Oktyabr 2025 12:20see125

Hər gün mixək çubuğu çeynəyin...

24 Oktyabr 2025 05:57see124

Tramp Kolumbiya və Meksikanın narkokartellərin nəzarəti altına keçdiyinə inanır

24 Oktyabr 2025 05:19see122
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri