REJİSSOR DEDİKDƏ... Qazax Dövlət Dram Teatrının baş rejissoru Musa Eyyubov 65
Hurriyyet saytından verilən məlumata görə, Icma.az xəbər verir.
Peşəkar teatr rejissoru olmaq yalnız səhnədə aktyorların harada duracağını, eləcə də nə zaman danışacağı məqamları onlara aşılamaq və ya demək deyil. Bu, həm də dərin estetik baxış, fəlsəfi düşüncə, psixoloji təhlil və yaradıcılıq axtarışları tələb edən mürəkkəb olduğu qədər də çoxşaxəli bir sənət növüdür.
İlk növbədə qeyd etmək lazımdır ki, səhnədə peşəkar teatr rejissorunun əsas xüsusiyyətlərindən biri kimi formalaşan bədii zövq və estetik duyum yüksək səviyyədə olmalı və yaradıcı kollektivlə yanaşı öz tamaşaçısının duyumunu da dərindən hiss etməyi bacarmalıdır. Məhz bu baxımdan rejissorun əsəri səhnəyə qoyarkən estetik yanaşması daha dəqiq detallar üzərindən maraqla baxılmalıdır. Bu gün haqqında söhbət açacağım teatr rejissorlarından biri də Qazax Dövlət Dram Teatrının baş rejissoru, Respublikanın Əməkdar artisti Musa Eyyubovun yaradıcılıq axtarışlarından söhbət açmaqla bu kimi amilləri diqqətinizə çatdırmaqdan ibarətdir.
Musa Eyyub oğlu Eyyubov 1960-cı il aprel ayının 12-də Qazax şəhərində anadan olub. 1976-cı ildə Ağstafa şəhər 2 saylı tam orta məktəbi bitirib. 1976-cı ilin sentyabrından Azərbaycan Dövlət Milli Gənc Tamaşaçılar Teatrında rejissor köməkçisi kimi əmək fəaliyyətinə başlayıb. 1977-1984-cü illərdə Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universitetində ali təhsil alıb. 1976-1986-cı illərdə Azərbaycan Dövlət Milli Gənc Tamaşaçılar Teatrında müxtəlif illərdə rejissor köməkçisi, truppa müdiri və aktyor kimi çalışıb. Onun Qazax Dövlət Dram Teatrının səhnəsində M. F. Axundzadənin “Molla İbrahimxəlil-kimyagər”də Məsədi Cabbar, “Müsyo Jordan və dərviş məstəli şah”da Müsyo Jordan, Ə. B. Haqverdiyevin “Yeyərsən qaz ətini...”də Məşədi İman, C. Məmmədquluzadənin “Anamın kitabı”da Rüstəm bəy, S. S. Axundovun “Tamahkar”da Əliqulu, A. Şaiqin “Fitnə”də Bəhram şah, S. Rəhmanın “Əliqulu evlənir”də Azad, B. Vahabzadənin “Dar ağacı”da Babəkin teyfi, M. Hüseynin “İntizar”da Cəfər, Y. Əzimzadənin “Nəsrəddin”də Nəsrəddin, Z. Abbasovun “Qəribə düşmənlər”də İlqar, Ə. Səmədlinin “Ölüm hökmü”də Axund surətləri maraqla baxılan obrazları silsiləsinə daxildir.
1986-1988-ci illərdə Xalq teatrında rejissor, 1988-ci ildən başlayaraq Qazax Dövlət Dram Teatrında aktyor, musiqi hissə müdiri, sərəncamçı direktor, quruluşçu rejissor və 2014-cü ildən isə Baş rejissor olaraq fəaliyyət göstərir.
2011-2013-cü illərdə regionda fəaliyyət göstərən “Türkel Tv”nin “Yaradıcılıq” departamentinin rəhbəri vəzifəsində çalışıb. “Sənət zirvəsi”, “Siluet”, “Ağ-qara”, “Şəcərə” kimi maraqlı layihələrin müəllifi, aparıcısı və rejissoru olub. Bu dövrdə onun rejissorluğu ilə “Baharın sorağında” bədii televiziya, Xalq şairi Nəriman Həsənzadəyə həsr olunan “Mən əzəldən sizinkiyəm” adlı bədii-sənədli filmləri həmçinin bədii rəhbər kimi “Şaxta baba axtarışda”, “Babanın nağılı” adlı filmlərini çəkmişdir.
O, 2013-cü ildə “Fəxri mədəniyyət işçisi”, 2015-ci ildə isə “Əməkdar artist” fəxri adlarına, 2017-ci ildən isə müxtəlif illərdə Azərbaycan Respublikası Prezidentinin mükafatına layiq görülüb.
Təbii ki, hər bir rejissor təkcə mətnin üzərində deyil, onun alt qatlarında gizlənən fikirlər, simvollar və fəlsəfi dəyərlər üzərində işləməyi bacarmalıdır. Hər bir obrazın psixoloji motivasiyalarını və dramaturji funksiyasını dərindən anlamalıdır. Hər bir tamaşaya yalnız yazı şəkildə deyil, fərqli bucaqdan yanaşmaq qabiliyyəti əsas şərtlərdəndir. Bu, klassik əsərlərə modern yanaşma, simvolizm, metateatr və ya interaktiv teatr kimi yanaşmalarla özünü göstərə bilər. Eləcə də rejissor həm aktyor, həm də dekorator, geyim üzrə dizayner, işıqçı və səs mühəndisi ilə işləməli olur. Onların hamısını eyni bədii baxış altında birləşdirməyi bacarmalıdır. Məhz bu baxımdan rejissor, Əməkdar artist Musa Eyyubovun yaradıcılıq axtarışları daha dəqiq detallarla özünü göstərməklə dolğun vasitəli səhnə traktofkalarında təqdim edilə bilir. Onun bir rejissor olaraq səhnə mizanlarında yanaşma tərzi hər bir obrazın daxili aləmi, emosional vəziyyəti, keçmişini və motivasiyalarını araşdırmaqla, aktyorların obrazı dolğun şəkildə inandırıcı formada yaratmalarına kömək etməklə daha dəqiqi ştrixlərlə özünü göstərməkdədir. Həmçinin qeyd etməliyəm ki, Musa Eyyubovun rejissor axtarışları klassik əsərlərə müsair baxış bucağından çıxış etməklə yanaşı zamanına adaptasiya olmaqla müəllif təxəyyülünün nəticəsi olaraq kənara çıxmamaq şərti ilə yeni fəlsəfi və sosial mesajları eləcə də mövcud dövrün sosial-siyasi problemlərini maraqlı detallarla şərh etməyi bacarır. Məhz onun bir peşəkar teatr rejissoru olmaqla yaradıcı düşüncəyə, zəngin bədii təxəyyülə və dərin dramaturji təhlil bacarığına malik olması sənətə təkcə yenilik gətirmir, həm də tamaşaçıda daha dərin düşüncələr doğurur. Əməkdar artist, rejissor Musa Eyyubovun Qazax Dövlət Dram Teatrının səhnəsində quruluş vermiş olduğu səhnə əsərləri bir rejissorun səhnə prinsiplərindən xəbər verir.
Onun Qazax Dövlət Dram Teatrının səhnəsində quruluş verdiyi N. B. Vəzirovun “Dələduz”, İ. Əfəndiyevin “Sən həmişə mənimləsən”, Y. Əzimzadənin “Nəsrəddin”, İ. Coşqunun “Çal, oyna” (Mingəçevir Dövlət Dram Teatrının səhnəsində), V. Səmədoğlunun “İntihar”, Elçinin “Qatil”, “Cəhənnəm sakinləri”, F. Mustafanın “Neytral zona”, Ə. Əmirlinin “Varlı qadın”, O. Altunbayın “Gecə yarıdan keçəndə”, H. Mirələmovun “Xəcalət”, C. Qolsuorsinin “Birincilər və sonuncular”, R. Ağayevin “Bir gecənin nağılı”, Ə. Orucoğlunun “Sonuncu seriya”, İ. Fəhminin “Son reportaj”, H. Qasımlının “Akademik kürəkən” və digər tamaşaları təqdim edilən səhnə traktofkası ilə yanaşı həm də tamaşanın bütövlüyünü, ritmini, psixoloji dərinliyini və estetik keyfiyyətini təmin etməklə maraqla baxılan uğurlu quruluşları hesab edilir. Rejissor işi və səhnə quruluşlarından söhbət düşərkən Əməkdar artist Musa Eyyubov deyir: “Rejissor əsərə bir bütöv fikir, bədii baxış bucağından yanaşmalıdır. Tamaşa yalnız səhnə epizodlarının ardıcıllığı deyil, bir ideyanın, fəlsəfi və ya emosional xəttin bədii təqdimatında özünü doğrultmağı bacarmalıdır”.
Bu baxımdan məhz onun quruluşlarında, rejissor traktofkalarında səhnə yalnız fiziki sahə deyil, dramatik hadisələrin baş verdiyi psixoloji və simvolik məkan kimi də maraqla izlənilməkdədir. Onun səhnə quruluşları hər zaman həm funksional, həm estetik düşünməni təmin etməklə maraqla qarşılanır. Məhz Musa Eyyubovun bir rejissor olaraq səhnə yaradıcılığında hər tamaşanın öz daxili ritmi olur. Bununla da o, bir rejissor kimi bu ritmi düzgün qurmaqla tamaşaçının diqqət mərkəzini saxlamaqla səhnədə baş verən hər hansı bir hadisənin emosional gərginliyini aktyor ifasında idarə edə bilir.
Onun rejissor traktofkasında tamaşaçı passiv müşahidəçi deyil, emosional iştirakçıya çevrilməlməklə hər bir tamaşanın fəlsəfi dərinliyini artırmaqdadır.
Anar Ərtoğrul Burcəliyev
Teatrşünas-tənqidçi

.jpeg)



