Icma.az
close
up
RU
“Sosial media” cəfəngiyyatı: malı mala qatmayın

“Sosial media” cəfəngiyyatı: malı mala qatmayın

Icma.az, Ses qazeti portalından verilən məlumatlara əsaslanaraq xəbər verir.

Elçin Bayramlı

İndi dəb düşüb, hamı deyir, qəzet oxuyan yoxdur, saytlarda da müxtəlif yazılar- məqalələr, müsahibələr, reportajlar oxunmur, televiziya verilişlərinə baxılmır. Bıi son vaxtlar bu tendensiya var, bu faktdır, lakin əvvəla bunu mütləq fikir kimi demək olmaz, “çoxluq belə edir” demək olar. Bütün hallarda olduğu kimi, burada da əsas məsələ faktın özü deyil, səbəbidir. Bəs bunun səbəbləri nədir? Bu suala cavab axtarmağa çalışaq.

Getdikcə oxuma meylinin xeyli azalması tendensiyası daha çox müşahidə olunur. Əsas səbəb sosial şəbəkələrin geniş yayılmasıdır. Bu şəbəkələrdə isə əsasən qısa xəbərlər və qısa videolar izlənilir. Məsələ təkcə uzun yazıların oxunmamasında deyil, uzun videolara, verilişlərə baxanların da çox az olması faktı var. Baxmayaraq ki, uzun yazılar və verilişlər daha dolğun, daha keyfiyyətli, daha səviyyəli materiallardır.

Beləliklə, sosial şəbəkələr klassik medianı zəiflədib və onun oxucu, tamaşaçı kütləsini əlindən alıb. İnsanlar informasiyanı belə sosial şəbəkələrdə müxtəlif şəxslərin paylaşmalarından izləyir, hansı ki, bunlar etibarlı mənbə deyil, ilk mənbə deyil. Lakin sosial şəbəkələrin universal olması, istifadəçilərinin bir yerə daxil olaraq ölkədə, dünyada baş vərənlər haqda materialları görməsi daha rahat və daha tez başa gəlir. Digər variantda isə, media saytlarının adını yazıb daxil olmaq və orada xəbərləri axtarmaq lazımdır. Eləcə də, telekanalları axtarmalı, xəbər vaxtını gözləməlisən ki, görəsən nə hadisələr baş verib. Bu isə indiki sürətlənmiş həyat rejimində və vaxt çatışmazlığı şəraitində diskomfort yaradır.

Klassik medainın sosial şəbəkələrə uduzmasının başqa səbəbləri də var. Sosial şəbəkələrdə xəbəri daha tez çatdırmaq olur, material birbaşa yerindən çox sayda foto, video və s elektron materialların müşayiəti ilə verilir, onları sosial şəbəkələrdə paylaşmaq olur, şərh yazmaq, müzakirə etmək, irad bildirmək, kiməsə dünyanın o başına göndərmək olur, istənilən vaxt əldə etmək olur və s. Klassik media isə gecikir. Jurnalist oraya getməli, material hazırlamalı və onu yayımlamalıdır, bunadək artıq hamı hadisə yerindəki şəxslərin çəkib şəbəkəyə qoyduğu videolar və ya yazdığı statuslardan məsələdən hali olur. Klassik medianın verdiyi material arxadan atılan daşa bənzəyir.

Bəli, klassik media sosial şəbəkəyə informasiya operativliyində xeyli uduzur, lakin sosial şəbəkə kanalları obyektivlikdə, peşəkarlıqda, informasiya zənginliyində klassik medianın yanından yel olub ötə də bilməz. Adi kütlə üçün sosial şəbəkə kifayət edir, lakin intellektual kateqoriya hadisəni, prosesi hərtərəfli, daha peşəkar formada görmək istəyir, hadisə və ya proseslə bağlı jurnalist rəsmi orqanların məsul şəxslərinin açıqlamalarını, ekspertlərin rəyini verir, lakin sosial şəbəkə istifadəçiləri üçün bunlar əlçatmazdır. Üstəlik, ənənəvi media bu hadisə və ya proses haqda analitik materiallar hazırlayır, bu sahədə vəziyyəti dünya təcrübəsi ilə müqayisə edir, hadisənin, prosesin, problemin səbəbini tapmağa çalışır, nəticələrini detallarına qədər verir, mütəxəsislərin köməyi ilə çıxış yollarını göstərir, sosial şəbəkə səhifələri üçün isə bunlar anlaşılmaz şeylərdir.

Bu səbəbdən artıq informasiya bazarında 2 kontingent formalaşır. İntellektual hissə xəbərləri, təhlilləri, reportajları ciddi, peşəkar mediadan izləməyə üstünlük verir, kütlə isə sosial şəbəkədən aldığı yarı-yarımçıq, çox vaxt doğru düzgün olmayan, çaşdırıcı xəbərlərlə kifayətlənir. Son nəticədə onlar aldandıqlarını görürlər, çünki sonradan üzə çıxır ki, məsələ elə deyilmiş, belə imiş. Lakin onların heç ağlına da gəlmir ki, alternativ mənbələr var- ciddi və peşəkar media resursları. Bir çoxları başa düşmür ki, informasiya toplamaq və yaymaq kriteriyalarını bilməyən qeyri-peşəkar, savadsız uşaqların açdığı kanal və səhifələr media deyil, sadəcə saxta həy-həşirlə, şişirdilmiş, təhrif olunmuş materiallarla oxucu, tamaşaçı kütləsi toplayıb pul qazanmaqdan ibarətdir.

Bu səbəbdən cəmiyyətə izah olunmalıdır ki, media tamam başqa institutdur, sosial şəbəkə tamam başqa sistemdir. Bunların bir-birinə heç bir aidiyyatı, oxşarlığı yoxdur. Bəziləri “sosial media” adlı bir gülünc termin uydurub bunları media kimi qələmə verməyə çalışır. Xeyr, media peşəkar və ciddi bir elmi-ictimai xarakterlidir və sosial institutdur.

Yəni, “sosial media” adlı bir şey yoxdur, var peşəkar media, var sosial şəbəkələr. Və bunlar tamam fərqli şeylərdir. Əgər siz həqiqi informasiya, analitik materiallar, araşdırmalar istəyirsinizsə bunu yalnız peşəkar mediadan ala bilərsiniz. Yoxsa, saxta şoular, uydurma xəbərlər, hər cür baibırçı materiallar izləmək istəyirsinizsə, onda sosial şəbəkələrə üz tuta bilərsiniz. Lakin oralara sosial media adı qoyub həqiqi medianı təhqir etməyə sizin ixtiyarınız yoxdur. Həm hüquqi, həm də mənəvi olaraq.

Ən son xəbərləri və yenilikləri almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:106
embedMənbə:https://sesqazeti.az
archiveBu xəbər 24 Yanvar 2025 16:50 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Rusiyanın Azərbaycana qarşı növbəti təzyiq mexanizmi

25 İyul 2025 00:06see424

Şəmkirdə 15 yaşlı qızın ehtiyatsızlığı faciə ilə nəticələndi

24 İyul 2025 01:38see222

Zəngəzur dəhlizi: İrəvan fürsəti niyə əldən verir?

23 İyul 2025 10:01see211

Şörzingerin Azərbaycanca öyrəndiyi söz…

24 İyul 2025 01:29see188

AMB uçot dərəcəsini azaldıb

23 İyul 2025 10:14see152

ABŞ nin də iştirakı ilə Bakıda iki ölkə arasında danışıqlar aparılacaq

23 İyul 2025 10:50see150

Bu kuba baş məsqçi təyin olundu

23 İyul 2025 16:25see150

PA nın Vətəndaş Qəbulu Mərkəzində avqust ayı üçün qəbul cədvəli AÇIQLANDI

23 İyul 2025 18:12see143

Qurban Qurbanov: Qələbəni unudub cavab oyununa ciddi hazırlaşacağıq

24 İyul 2025 01:30see141

Uşağın smartfona erkən çıxışı psixi sağlamlıq problemlərinə gətirib çıxarır

24 İyul 2025 04:25see140

Xankəndi şəhərində “Sarı gəlin” abidəsi belə ola bilər

23 İyul 2025 17:48see139

ABŞ da qırmızı ət qiymətləri rekord həddə çatdı

23 İyul 2025 20:13see137

BYD və “Geely”də saxtakarlıq aşkarlandı Subsidiyalar bu mexanizmlə mənimsənilir

23 İyul 2025 20:07see136

Aktivlərinin həcminə görə Azərbaycan banklarının RENKİNQİ

23 İyul 2025 18:27see132

YPG Suriyada silahları təhvil verməyəcəyini açıqlayıb

24 İyul 2025 02:48see131

Goji berry nədir? Goji giləmeyvəsinin faydaları

24 İyul 2025 17:12see130

“Qarabağ”ın darmadağınla qələbəsi Video

24 İyul 2025 02:30see130

Təmiz enerji dövrünü necə sürətləndirmək olar ANALİZ

24 İyul 2025 16:58see127

Avropa və ABŞ razılaşacaqlar Ticarət gərginliyi aradan qalxacaq

24 İyul 2025 17:15see126

Bu şəhərdə 22 min abonentin qaz təchizatı dayandırılacaq

24 İyul 2025 17:01see126
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri