Icma.az
close
up
RU
SSRİ nin elektromobilləri: 02 , Zapı , UAZ , RAF

SSRİ nin elektromobilləri: 02 , Zapı , UAZ , RAF

Sovet avtomobil sənayesinin elektromobil tarixinə sərnişin, yük maşını və minik avtomobillərinin çoxlu nümunələri daxildir.

AzPost bildirir ki, xüsusilə nəzərə çarpan inkişaflar 70-ci illərdə elektrotexnika, elektronika sahəsində irəliləyişlər nəticəsində baş verib.

Avtomobil Nəqliyyatı Elmi-Tədqiqat İnstitutu (NİİAT), Ümumittifaq Elmi-Tədqiqat Elektromexanika İnstitutu (VNIIEM), Ümumittifaq Elektrik Nəqliyyatı İnstitutu (VNIIET), həmçinin VAZ, ErAZ, RAF və UAZ avtomobil zavodları ilk prototiplərin yaradılmasında iştirak edib.

Onlardan bəziləri beynəlxalq mükafatlara layiq görülüb.

Ən maraqlı sovet elektrik maşınlarından biri UAZ şassisində olan “U-131” idi. Avtomobil 1974-cü ildə 34 avtomobildən ibarət Mostorgtrans zavodunun prototipləri kimi yaradılmışdı. Furqon 500 kq yükgötürmə qabiliyyətinə malik idi. Xarici şarj cihazından istifadə edildiyi üçün maşınlar gecə vaxtı avtomobil zavodunda xüsusi qutuda doldurulurdu.

UAZ – 451mi İnkişafa doğru bir addım daha

1978-ci ildə avtomobil zavodu adi “UAZ-451″dən demək olar ki, heç bir fərqi olmayan, tamamilə metal korpuslu “UAZ-451mi” elektrik avtomobillərinin pilot partiyasını buraxdı. Bu avtomobillərdəki şarj cihazı artıq bortda idi.

Akkumulyatorlar çərçivənin altına yerləşdirilirdi və mühərrik alternativ cərəyanla işləyirdi. Adi cərəyana qoşmaqla bir saat ərzində batareyalar 70% dolurdu.

1978-ci ildə UAZ-ın baş dizayneri Filadelfiyada keçirilən Ümumdünya Elektrikli Avtomobil Sərgisində “UAZ-451 mi” modelini təqdim etdi. Sərgidə avtomobil alternativ cərəyanla işləyən yeganə avtomobil idi.

Mikroavtobuslar

1976-cı ildə Jelgava Avtomobil Zavodunda “RAF-2203” mikroelektrik avtobuslarının partiyası istehsal edildi. 23 kVt gücündə mühərriklərlə təchiz edilmiş avtomobil təxminən 70 kilometr güc ehtiyatı ilə 60 km/saat sürət yığa bilirdi.

RAF – 2203

Günəş panelləri ilə təchiz edilmiş elektrik RAF-lar 1980-ci il Olimpiadasında hakim avtomobili kimi istifadə edilmiş, 1982-ci ildə isə bu elektromobillərdən 3-ü taksi kimi Moskvaya gətirilmişdi.

“RAF”  Elektrikli “Zapı” 

Sovet elektromobilinin daha bir maraqlı nümunəsi Ukraynada yaradılmışdı. “ZAZ-968” minik elektrik avtomobilinin göyərtəsində o dövrün yeniliyi – impulslu yarımkeçirici çevirici var idi. Elektrik “Zaporojets” bürünc medal, idarəetmə sistemi isə 1974-cü ildə SSRİ Xalq Təsərrüfatı Nailiyyətləri Sərgisi çərçivəsində gümüş medal aldı.

ZAZ – 968 “VAZ”ın elektromobilləri

1976-cı ildə VAZ-da elektrik avtomobilləri ilə əlaqəli bütün iş dövrü ilə məşğul olan dörd bürodan ibarət bir şöbə yaradıldı. İlk VAZ elektrik avtomobili 1976-cı ildə 2102 əsasında yığıldı.

VAZ 2102E

“VAZ 2102E” adlandırılan avtomobil Avtomobil Sənayesi Nazirliyinin sınaqlarından uğurla keçdi və kütləvi istehsal üçün tövsiyə aldı. Elektrik avtomobili arxa şüşələrin yerində büzməli panelləri olan qapalı ikiqapılı furqon idi.

1980-81-ci illərdə “VAZ 2801” modelində Nikel-sink batareyaları istifadə olundu. Nikel-sink akkumulyatorlarının çəkisi 380 kq, avtomobilin kapotunun altındakı elektrik mühərriki isə 25 kVt (35 at gücü) güc istehsal edirdi. Yükgötürmə qabiliyyəti 320 kq, maksimal sürəti 87 km/saat idi. Yürüş məsafəsi hətta müasir elektrik nəqliyyat vasitələrinə uyğun – 130 km idi.

VAZ 2801

Təəssüf ki, elektrik nəqliyyat vasitələrinin istifadəsinin kifayət qədər asan olmaması ilə bağlı bir sıra səbəblərə görə 2801-in kütləvi istehsala tətbiqi dayandırıldı. Bununla belə, AvtoVAZ bir sıra prototiplər və prototiplər yaradaraq bu istiqamətdə işlərini davam etdirdi.

VAZ 1801

Məsələn, 1979-cu ildə kurort və park ərazilərində istifadəyə yararlı dörd nəfərlik açıq elektrik avtomobili yaradıldı. VAZ-1801 dizayn layihəsi dizaynerlər V. Baranovski və Yu Vereshchagin tərəfindən yaradılmış və çərçivə quruluşuna malik idi. Batareya ön bölmənin aşağı hissəsində yerləşirdi.

VAZ 1801

1980-ci ildə isə dizayner V. Paşkonun (VAZ-2108 dizaynının müəllifi) iştirakı ilə 2802-02 prototipi – plastik korpuslu elektrik furqonu yaradıldı.

VAZ 28-02

1987-ci ilə yaxın SSRİ-də elektromobillərin inkişafı sadə bir səbəbə görə tədricən sönməyə başladı. Yenidənqurma zamanı dövlət avtomobil zavodlarını maliyyələşdirməyi praktiki olaraq dayandırdı.

Bununla belə, 1986-cı ildə VAZ-da STC (elmi-texniki mərkəz) yaradıldı, onun vəzifəsi perspektivli modelləri – xüsusən də Niva və VAZ-2110-un ikinci nəslinin prototiplərini hazırlamaqdan ibarət idi.

Hazırladı: Orxan Əli 

https://azpost.info/wp-content/uploads/2025/01/InShot_20250126_222204111.mp4

seeBaxış sayı:56
embedMənbə:https://azpost.info
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri