Uşaqlara “bir az oyna, sonra dərslərini et!” deməyin
Uşaqlarda iradə yorğunluğu yaratmayın!
Ulduz Əliyeva
Jurnalist pedaqoq
“Günəş” Uşaq Akademiyasının təsisçisi, direktoru
Uşaqlar ailənin, xalqın, dövlətin ən qiymətli sərvətidir. Bu qiymətli sərvəti fiziki və mənəvi cəhətdən sağlam, cəmiyyətə faydalı vətəndaş, Vətənə sadiq övlad kimi böyütmək çətin və məsuliyyətli olduğu qədər də şərəflidir. Əgər gələcəyimizi bu günün uşaqlarına əmanət ediriksə, onların düzgün tərbiyə olunması, hansı ideyalara qulluq etməsi hər birimizi ciddi düşündürməlidir. Ona görə də uşaqlara hər zaman diqqət və qayğı göstərilməli, onların düzgün tərbiyə olunmalarına, qarşılaşdıqları problemlərin aradan qaldırılmasına, xüsusi diqqət yetirməlidir. Axı uşaqlar dövlətin gələcəyi, dayağıdır. Əgər biz gələcəyimizi gülüstana çevirmək istəyiriksə, bağımız da olan hər bir çiçəyə qulluq göstərməliyik. Hər bir insan xoş ətirli bir çiçəkdir. Bu çiçəyi böyüdənlər isə valideynlərdir.
Bəzi ailələrdə hər zaman olduğu kimi valideynlərin doğru bildiyi yalnışlar uşaqların düzgün istiqamətləndirilməməsinə yol açır. Sözsüz ki, hər bir valideyn istəyir ki, övladını düzgün tərbiyə etsin. Lakin valideynlərin doğru bildiyi yalnışlar uğursuz nəticələr verir. Daha sıx rastlaşdığımız məqmlardan biri haqqında yazacağam.
Valdeynlər bəzən düşünür ki, uşaqlara “biraz oyun oyna, sonra dərsinlə məşğul ol!” dedikdə doğru etmiş olurlar. Bu zaman uşaq telefon və ya komputer arxasına keçir oyun oynamağa başlayır. Valdeyin düşünür ki, uşaq oyun oynadıqdan sonra dərslərini daha fəal yerinə yetirəcək. Lakin bu heç də belə deyil, uşaq məktəbdən gəldikdən sonra oyun oynadıqda iradəsi yorulur, diqqətdağınıqlığı yaşamağa başlayır. Təcrübələr göstərir ki, hətta idmanla məşğul olduqdan sonra dərs çalışmağa başlmaq da doğru deyildir. Çünki iradəsi yorğun uşaq ikinci çalışmanı uğursuz edir. Uşaqlar çox zaman valdeynlərini aldadır və ya onların fikirlərindən istifadə edir.
Məsələn: “Ana bir az dincəlim, sonra dərslərimi edim” cümləsi ilə uşaq valideyndən istifadə edir. Uşaq yorğun deyil. Lakin o “dincəlim” dediyi, oyun oynadığı zaman yorulacaqdır. Bu səbəbdən də uşaqların dərs çalışmasından öncə hər hansı bir işlə məşğul olması düzgün deyil.
Əgər bir uşaq məktəbdən gələn kimi, böyük həvəslə və ya sürətlə komputer yaxud telefonla oyun oynamağa başlayırsa, deməli o, eyni sürətlə məktəbdən gələn kimi, dərslərini çalışmaq gücündədir..
UŞAQLARIN DƏRS MASASI NECƏ OLMALIDIR?
Diqqətdağınıqlığının ilkin səbəblərindən biri də lazımsız əşyaların, hərəkətlərin çoxluğudur. Dərs çalışma masası üzərində çalışılacaq dərs kitab və dəftərindən başqa heç bir şey olmamalıdır.
MÜŞAHİDƏ
Hər hansı bir kitabxananın oxu zalında əyləşib, kitab oxumaq və ya bir neçə səhifəsini gözdən geçirmək daha yaddaşda qalıcı olur. Çünki orada diqqətdağınıqlığı yaradan heç bir şey yoxdur, orada iradə yorqunluğu yaranmır. Uşaqlara “oyun oynama” demək olmaz. Beləliklə bunu qədərində və düzgün demək lazımdır. Bir uşaq komputerlə məşğul olduğu həmin masada dərs çalışırsa bu düzgün deyildir. Bu zaman diqqətdağınıqlığı və iradə yorğunluğu yaranır. Fərqli yerlərdə oyun oynamaq və dərs çalışmaqla məşğul olmaq uğurlu nəticələr verir.
Uşaqlarda diqqətdağınıqlığını yaradan cümlələrdən biri də valideynlərin “Riyaziyyat (hər hansı bir fənndən, riyaziyyat şərti olaraq yazılıb) dərsindən yoruldunsa, başqa dərslə məşğul ol.” Valideyn bu zaman övladına yaxşılıq etmir. Çünki riyaziyyat fənni ilə yüklənmiş diqqət və beyin ən fəal halında dayandırılıb istiqamətini dəyişmiş olur. Bu heç də yaxşı hal deyil. Riyaziyyata aid bir tapşırıq həll edən uşağın beyni çalışdığı məsələ üzrə yüklənərək onun həlli üçün çalışır. Bu çalışmanın qarşısını almaq düzgün deyildir. “Yoruldunsa başqasına keç” deməklə fəal çalışma prosesi yaratmaq mümkün deyil. Çünki fəaliyyətdə olan bir çalışmanı dayandırıb, digər çalışmaya başlamaq heç də düzgün deyildir. Uşaqlara təsirinə gəldikdə isə bu çox mənfi təsir edərək iradə və zehni yorğunluqla nəticələnir.
Uşaqların iradəsini də uşaqlıqdan tərbiyə etmək, onların gələcəkdə qətiyyətli və özünə güvənən bir insan kimi formalaşmasına böyük təsir edir. Bu uğuru qazanmaq isə valideyndən və müəllimdən böyük səbr və sevgi tələb edir. Bu sevgi və səbri göstərən valideyn və müəllim isə vətənini və xalqını sevən insanlardır.