Icma.az
close
up
RU
“Avtobus bağça modeli təhsilə nə verəcək? (ŞƏRH)

“Avtobus bağça modeli təhsilə nə verəcək? (ŞƏRH)

Qaynarinfo saytına istinadən Icma.az xəbər verir.

Elm və Təhsil Nazirliyi yanında Məktəbəqədər və Ümumi Təhsil üzrə Dövlət Agentliyinin Məktəbəqədər təhsilin təşkili şöbəsinin müdiri İlahə Rəsulova mətbuata verdiyi açıqlamada məktəbəqədər yaşda və ən azı 9-10 uşaq olan kəndlərdə yeni "Avtobus bağça" modelinin tətbiqindən danışıb. Şöbə müdiri bu modeli ilk dəfə 2022-ci ildə Özbəkistanda gördüyünü bildirib: 

"İçərisinə 2-3 masa qoyulmuş avtobus gün ərzində 2 kəndə gedir. Tərbiyəçi-müəllim də avtobusun içərisindədir. Hava yaxşıdırsa, avtobus nəzərdə tutulmuş xüsusi yerdə saxlayır, uşaqlar avtobusun yaxınlığında açıq havada oynayır, təlimlər keçirlər. Azərbaycanda bu modelin tətbiqi üçün xərclərin effektivliyi, müvafiq kəndlər araşdırılmalıdır. Uşaq sayı yetərlidirmi? Məsələn, 2 kənddə cəmi 4 uşaq varsa, həmin evlərə qutu göndərmək daha səmərəli olar. Hansı kənd üçün hansı modelin effektiv olmasına qərar vermək geniş təhlil tələb edir".

"Avtobus bağça" modeli məktəbəqədər təhsilə nə verəcək? 

Təhsil Eksperti Kamran Əsədov Qaynarinfo-ya açıqlamasında bildirib ki, "Avtobus bağça" modeli Azərbaycanın məktəbəqədər təhsil sistemindəki problemlərin həllinə istiqamətlənmiş maraqlı və innovativ bir yanaşmadır: 

"Xüsusilə kənd yerlərində məktəbəqədər təhsil imkanlarının məhdud olduğu nəzərə alınarsa, bu cür mobil həllər təhsilin əlçatanlığını artırmaq üçün effektiv vasitə ola bilər. Lakin belə bir təşəbbüsün uğurla həyata keçirilməsi üçün bir sıra məsələlərin diqqətlə təhlil olunması vacibdir. Bu məsələlərə modelin maliyyə səmərəliliyi, uşaqların sayının bölgələr üzrə təhlili, kadr hazırlığı və uyğun infrastrukturun yaradılması daxildir. Azərbaycanda məktəbəqədər təhsilin əhatə dairəsi hələ də aşağı səviyyədədir. Dövlət Statistika Komitəsinin məlumatına görə, 2023-cü ildə ölkədə 5 yaşadək uşaqların yalnız təxminən 30%-i məktəbəqədər təhsil müəssisələri ilə əhatə olunub. Bu göstərici kənd yerlərində daha da aşağıdır, çünki əksər kəndlərdə məktəbəqədər təhsil müəssisələri ya ümumiyyətlə mövcud deyil, ya da çox məhdud fəaliyyət göstərir. Elm və Təhsil Nazirliyinin məlumatına görə, kənd ərazilərində məktəbəqədər təhsilə çıxış təminatı ilə bağlı ciddi boşluqlar var. Buna görə də, "avtobus bağça” modeli kimi həll yolları məktəbəqədər təhsilin əlçatanlığını artırmaq üçün vacib ola bilər".

Ekspert bildirib ki, belə bir modelin uğurla həyata keçirilməsi üçün ilk növbədə maliyyə səmərəliliyinə diqqət yetirilməlidir:

"Mobil bağça layihəsi yüksək ilkin investisiya tələb etsə də davamlı fəaliyyət üçün xərclərin optimallaşdırılması vacibdir. Avtobusların alınması, təmir və texniki xidməti, yanacaq xərcləri və müəllimlərin əməkhaqqı əsas xərclər sırasına daxildir. Xüsusilə uşaqların sayı az olan kəndlərdə belə bir modelin tətbiqi səmərəli olmaya bilər. Məsələn, bir kənddə 2-3 uşaq varsa, bu uşaqların ailələrinə xüsusi tədris qutularının təqdim edilməsi və ya yaxın məktəbəqədər təhsil müəssisəsinə nəqli daha qənaətcil həll ola bilər. Bəzi Avropa ölkələrində, məsələn, Norveç və İsveçdə, azsaylı uşaq olan kəndlərdə mobil bağçalar əvəzinə evdə təhsili dəstəkləyən proqramlar tətbiq olunur. Eyni zamanda, "avtobus bağça” modeli üçün uyğun kəndlərin seçimi də diqqətlə aparılmalıdır. Kəndlərdəki demoqrafik vəziyyət, infrastruktur imkanları və coğrafi şərtlər nəzərə alınaraq, hansı bölgələrdə bu modelin daha effektiv işləyəcəyi müəyyən edilməlidir. Məsələn, bir-birinə yaxın yerləşən və məktəbəqədər təhsil müəssisəsi olmayan kəndlər üçün mobil bağça modeli səmərəli həll ola bilər. Lakin coğrafi cəhətdən uzaq olan və yol şəbəkəsi zəif olan ərazilərdə bu yanaşma çətinliklər yarada bilər". 


Kamran Əsədov vurğulayıb ki, modelin uğurlu tətbiqi üçün əsas amillərdən biri də kadr hazırlığıdır:

"Mobil bağçalar tərbiyəçi-müəllimlərin yüksək peşəkarlıq səviyyəsini tələb edir. Bu müəllimlər təkcə məktəbəqədər təhsilin əsaslarını bilməklə kifayətlənməməli, həm də mobil mühitdə işləmək üçün xüsusi bacarıqlara malik olmalıdırlar. Onlar azyaşlı uşaqlarla işləmək, oyunlar və açıq hava fəaliyyəti təşkil etmək, eyni zamanda valideynlərlə ünsiyyət qurmaq bacarıqlarına yiyələnməlidirlər. Özbəkistanda tətbiq olunan "avtobus bağça” modelində müəllimlər üçün xüsusi təlimlər təşkil olunur və bu təlimlər onların sahədə qarşılaşa biləcəkləri problemləri həll etmək üçün praktiki biliklər təqdim edir. Azərbaycanda da bu təcrübədən yararlanaraq müəllimlərin hazırlığı üçün xüsusi proqramlar təşkil olunmalıdır".

Ekspert hesab edir ki, təhsil prosesinin keyfiyyətli həyata keçirilməsi üçün avtobusların daxili və xarici infrastrukturunun uyğunlaşdırılması vacibdir:

"Avtobuslar müasir tədris avadanlıqları ilə təchiz edilməli, uşaqların rahatlığı və təhlükəsizliyi təmin olunmalıdır. Həmçinin, avtobusların dayanacaq yerləri və açıq hava fəaliyyətləri üçün sahələr əvvəlcədən müəyyən edilməlidir. Bu, uşaqların sağlam və təhlükəsiz şəraitdə təhsil almalarını təmin edəcək. Bununla belə, belə bir modelin tətbiqi bəzi tənqidlərə də səbəb ola bilər. İlk olaraq, mobil bağçalar ənənəvi təhsil müəssisələri ilə müqayisədə daha məhdud resurslara malikdir. Bu, tədris proqramlarının tam həyata keçirilməsini çətinləşdirə bilər. İkincisi, avtobus bağça modelinin davamlılığı problemlər yarada bilər. Məsələn, texniki nasazlıq və ya kadr çatışmazlığı səbəbindən xidmətlərin dayandırılması riski mövcuddur. Üçüncüsü, valideynlərin bu modelə münasibəti nəzərə alınmalıdır. Valideynlər, xüsusilə kənd yerlərində, bəzən yeni yanaşmalara qarşı ehtiyatla yanaşır və uşaqlarının ənənəvi bağçalarda təhsil almasını üstün tuta bilərlər".

Kamran Əsədov vurğulayıb ki, dünya təcrübəsi göstərir ki, bu cür innovativ modellər doğru tətbiq edildikdə böyük müsbət təsirlər yaradır:

"Məsələn, Hindistanda mobil məktəbəqədər təhsil proqramları vasitəsilə kənd yerlərində minlərlə uşağın təhsilə çıxışı təmin edilib. Bu modellər yalnız təhsilə əlçatanlığı artırmır, həm də uşaqların sosial və emosional inkişafına töhfə verir. Azərbaycanda da bu yanaşmanın effektivliyini təmin etmək üçün beynəlxalq təcrübələrdən yararlanmaq və yerli şəraitə uyğunlaşdırılmış həllər tətbiq etmək vacibdir. Nəticə olaraq, "avtobus bağça” modeli Azərbaycanın məktəbəqədər təhsil sahəsində mövcud problemlərin həlli üçün perspektivli bir addımdır. Lakin bu modelin uğurla həyata keçirilməsi üçün ciddi planlaşdırma, maliyyə səmərəliliyinin təmin olunması, kadr hazırlığı və infrastrukturun qurulması zəruridir. Effektiv həyata keçirildiyi təqdirdə, bu model məktəbəqədər təhsil sahəsində keyfiyyət və əlçatanlıq problemlərini həll edə və kənd yerlərində yaşayan uşaqların təhsil imkanlarını genişləndirə bilər. Bununla yanaşı, modelin tətbiqi zamanı çətinliklərin də nəzərə alınması və müvafiq həll yollarının axtarılması vacibdir. Bu, təhsil sahəsində uzunmüddətli və davamlı uğurlar üçün əsas şərtdir".

Bahar Rüstəmli


Hadisənin gedişatını izləmək üçün Icma.az saytında ən son yeniliklərə baxın.
seeBaxış sayı:100
embedMənbə:https://qaynarinfo.az
archiveBu xəbər 18 Dekabr 2024 19:03 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Musiqinin beyinə təsiri: Stressi cəmi 8 dəqiqəyə azaldan mahnı açıqlandı (VİDEO)

31 May 2025 20:03see198

İrəvan separatçıları və qanuni hədəfimiz

31 May 2025 09:09see172

Qurbanovdan sərt reaksiya: “Ən bərbad hakimlik idi”

31 May 2025 22:12see160

İran şahının sevimlisi olan Xalq artisti niyə yük maşınında qaçmışdı?

31 May 2025 09:00see134

Küsülü idilər, səhnədə barışıb evlilik təklif etdi VİDEO

31 May 2025 20:02see127

Sizi varlı göstərəcək 3 çanta modeli FOTO

31 May 2025 18:46see124

“Vəfa” yenidən səhnədə

01 İyun 2025 01:08see123

Hakimlik haqda nəsə demək istəmirəm Elvin Cəfərquliyev

31 May 2025 22:58see121

Kallas Rusiya ilə Çinin yaxınlaşmasını dövrümüzün ən böyük problemi adlandırıb

31 May 2025 12:34see120

Şəhərin mərkəzində atışma 2 ölü, 1 yaralı

01 İyun 2025 15:32see119

Mələksima Qumru quşu

01 İyun 2025 01:19see118

Abşeronda “təndirxana dələduzluğu”

31 May 2025 15:33see118

Gicitkəndən dondurma hazırlandı

31 May 2025 15:11see118

Miss Vorld 2025 in qalibi müəyyənləşdi Foto

31 May 2025 22:09see118

KƏND HƏYATINDA UŞAQ SEVİNCİ... FOTOLAR

31 May 2025 23:11see118

“OPEC+”un 8 ölkəsi iyulda hasilatı 411 min barel artırmaqla bağlı razılığa gəlib

31 May 2025 16:46see116

Barselona danışıqlarda irəlilədi

31 May 2025 19:01see116

Alkoqol içdiyiniz zaman üzünüz qızarır? Həkim təhlükə barədə xəbərdarlıq etdi

31 May 2025 07:31see115

NASA və Harvard qurban seçildi Tramp nəyi dəyişmək istəyir?

31 May 2025 22:36see114

Hikmət Hacıyev: 2020 ci ildən bəri təxminən 400 Azərbaycan vətəndaşı mina partlayışlarının qurbanı olub

31 May 2025 21:32see112
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri