Icma.az
close
up
RU
Bakı metrosunda maliyyə oyunu: çanaq yenə vətəndaşın başında çatlayır

Bakı metrosunda maliyyə oyunu: çanaq yenə vətəndaşın başında çatlayır

Icma.az, Ayna portalına istinadən məlumat verir.

Rauf Qarayev: “Metronun böyük xərcləri var, lakin onların dövlət tərəfindən ödənilməsi yalnız ciddi nəzarətlə effektivdir”

Nəriman Ağayev: “Bakı metrosunun müsbət dəyişikliklərə ehtiyacı var”

Bakıda nəqliyyat problemləri qartopu kimi böyüyərək şəhər sakinlərinin həyatını ildən-ilə çətinləşdirir. Pik saatlarda yollarda hərəkət yavaşlayır və bəzi yerlərə piyada getmək daha tez olur. Bir çox insan sonsuz tıxaclarda dayanmamaq üçün metroya üz tutur. Lakin o da çoxdan artan sərnişin axınının öhdəsindən gələ bilmir və buna dövlət tərəfindən lazımi sərmayənin qoyulmaması səbəb kimi tez-tez göstərilir. Lakin dövlət büdcəsindən ona ayrılan vəsait, son auditin göstərdiyi kimi, başqa məqsədlər üçün xərclənib.

Bu günlərdə Azərbaycan Hesablama Palatasının “Bakı Metropoliteni” QSC-də apardığı audit zamanı dövlət subsidiyalarından istifadə ilə bağlı bir sıra maliyyə pozuntuları aşkarlanıb. Sərnişin daşınmasından yaranan itkilərin ödənilməsi üçün dövlət tərəfindən vəsait ayrılıb və onlar əməkhaqqı, məcburi sosial ayırmalar, kommunal haqların ödənilməsi və işçilərin mükafatlandırılmasına xərclənib. Bu, xidmətlərin dəyərinə daxil edilib və bu, onların artmasına səbəb olub.

“Metropoliten”in əsas fəaliyyətdən əldə etdiyi gəlirlərin xərclərini 13,5 milyon manat üstələməsinə baxmayaraq, dövlət subsidiyalarının bir hissəsi investisiya xərclərinə, o cümlədən əsaslı təmir və tikinti işlərinə yönəldilib. Bu, maliyyə idarəçiliyində uyğunsuzluqlara səbəb olub. Audit zamanı layihə-smeta sənədləri ekspertizadan keçirilmədən 559,7 min manatlıq iş görüldüyü, 712,9 min manatlıq tikinti normalarına uyğun olmayan işlərin aparıldığı aşkar edilib.

Hesablama Palatası debitor borclarının bərpası, qanunsuz tikinti-quraşdırma işlərinin layihə-smeta sənədlərinə uyğunlaşdırılması, aşkar edilmiş nöqsanların aradan qaldırılması və uzunmüddətli layihələrin başa çatdırılması ilə bağlı müvafiq strukturlara tövsiyələr göndərib.

İqtisadçı ekspert Rauf Qarayev mövzu ilə bağlı AYNA-ya bildirib ki, əksər sakinlər və paytaxta gələn qonaqlar ən azı vaxtaşırı Bakı metrosundan istifadə edirlər, çoxları isə müntəzəm olaraq istifadə edirlər: “Keçən il metro təxminən 230 milyon insanı daşıyıb və təəccüblü deyil ki, bu nəqliyyat növü ilə bağlı bütün xəbərlər ictimaiyyətin və ekspertlərin diqqətini cəlb edir. Onları metronun göstərdiyi xidmətlərin keyfiyyəti və təbii ki, gediş haqqı narahat edir”.

İlin əvvəlində gediş haqqının 55, hətta bəlkə də 60 qəpiyə qalxacağı ilə bağlı xəbərlər yayılmışdı. Lakin “Bakı Metropoliteni” QSC-nin Mətbuat Xidmətinin rəhbəri Bəxtiyar Məmmədov həmin vaxt bildirib ki, “Bakı Metropoliteni” QSC gediş haqqının artırılması ilə bağlı müvafiq dövlət qurumlarına müraciət etməyib. Metronun özünün gediş haqqını qaldırmaq səlahiyyəti isə yoxdur.

Belə söz-söhbətlər üçün şübhəsiz ki, əsas var, çünki metroda dəfələrlə bir sərnişinə gediş haqqının maya dəyərindən çox olduğu bildirilir. 2018-ci ilin hesabatına əsasən, bir sərnişinin gedişhaqqı 51 qəpik idisə, 2019-cu ildə 50 qəpiyə enib. 2022-ci ildə sərnişin axınını azaldan pandemiya zamanı bir sərnişinin daşınması 68 qəpiyə qalxıb.

R.Qarayev qeyd edib ki, əgər sərnişindaşıma xərcləri artarsa, o zaman metro idarəsi bu əsasda gediş haqlarının qaldırılması ilə bağlı müvafiq quruma müraciət edə bilər: “Bəs bu artım dəqiq necə müəyyən edilib? Göründüyü kimi, bu, yalnız büdcə pullarının təyinatı üzrə istifadə edilməməsi ilə bağlıdır. Yəni süni artım olub. Bir çox yerli ekspertlər dəfələrlə səyahət xərclərinin artırılmasının əsaslandırılmasının olmaması barədə bəyanatlar veriblər, lakin yalnız indi onların arqumentləri rəsmi təsdiqini tapıb”.

Ekspert vurğulayıb ki, yaxşı əməyə görə işçilərin mükafatlandırılması Azərbaycan qanunvericiliyində nəzərdə tutulub: “Lakin bu o demək deyil ki, başqa məqsədlər üçün nəzərdə tutulan dövlət vəsaitləri bu məqsədlə istifadə olunmalıdır”.

Yeri gəlmişkən, iqtisadçının sözlərinə görə, bəzi yerli şirkətlər belə sxemdən istifadə ediblər: işçinin kartına mükafat yazılıb, sonra isə pulun 80%-ni rəhbərliyə nağd şəkildə verməli olub.

“Metronun əsas gəliri sərnişinlərin daşınmasından, bir qədər də reklam və pərakəndə satış məntəqələrindən gəlir. Metronun böyük xərcləri var, lakin onların dövlət tərəfindən ödənilməsi yalnız ciddi nəzarətlə effektivdir. Nəqliyyat infrastrukturunun davamlılığını və inkişafını təmin etmək üçün dövlət maliyyəsinin səmərəli və şəffaf idarə edilməsi zəruridir. İllər keçirsə və problemlər qalırsa, bu o deməkdir ki, biz buna ciddi yanaşmalıyıq. Sistemi və işə yanaşmanı dəyişməliyik. Bütün subsidiya strukturlarında ciddi nəzarət həyata keçirilməlidir. Əks halda, həm dövlətə, həm də lazım olandan artıq ödəniş etmək məcburiyyətində qalan vətəndaşlara ziyan dəyəcək”, - deyə Ə.Qarayev vurğulayıb.

Dayanıqlı İnkişaf Araşdırmaları Mərkəzinin sədri Nəriman Ağayev isə AYNA-ya metronun faktiki olaraq uzun müddət inkişaf etmədiyini və durğunluq vəziyyətində olduğunu deyib: “Sərnişin daşınması son illərdə əhəmiyyətli dərəcədə artıb. 1960-cı illərdə tutumun 2 milyon nəfər olduğu təxmin edilir. O zaman Bakının əhalisi 1,5 milyona yaxın idi. Və sonra şəhərin əhalisi sürətlə artmağa başladı. Metronun çoxlu xərcləri var - təhlükəsizlik, eskalatorların dəyişdirilməsi, digər infrastruktur və s. Bunun öhdəsindən gəlmək getdikcə çətinləşir. Qatarlar arasındakı vaxt intervalı artıq sərnişinlərin tələbatını ödəmir”.

“Bakı metrosunun müsbət dəyişikliklərə ehtiyacı var və büdcə vəsaitlərinin düzgün istifadə edilməməsi “Bakı Metropoliteni” tərəfindən maliyyə intizamının pozulmasıdır. Hesab edirəm ki, bütün mühüm subsidiyalaşdırılan təşkilatlarda rəhbər vəzifələrə namizədlərdən idarəetmə imtahanı vermələri və ya onların nəzarətində olacaq strukturun inkişafı ilə bağlı öz baxışlarını təqdim etmələri tələb edilməlidir. Bu, digər təbii inhisarçılara da aiddir”, - deyə ekspert fikrini yekunlaşdırıb.

Daha ətraflı məlumat və yeniliklər üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:87
embedMənbə:https://ayna.az
archiveBu xəbər 05 Fevral 2025 15:27 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Somalilend ABŞ dan tanınma qarşılığında liman və hava bazası təklif edir

13 Aprel 2025 12:26see132

Fransa 2026 cı il büdcə kəsirindən 40 milyard avro qənaət edəcək

13 Aprel 2025 17:12see131

Azərbaycanlı rəssam ABŞ də yenidən birinci oldu

13 Aprel 2025 16:02see131

Premyer Liqa: Araz Naxçıvan Kəpəz lə heç heçəyə razılaşdı

13 Aprel 2025 19:17see128

DOGE səmərəliliyi qeyd ediləndən aşağı ola bilər

13 Aprel 2025 23:11see128

Van Damm istintaq altında: Kannda 10 il əvvəl baş verən insan alveri haqqında YENİ FAKTLAR

13 Aprel 2025 06:33see127

AMEA nın yubileyinə həsr olunmuş konfrans

13 Aprel 2025 04:16see123

Nazirlərin aylar sonra ilk görüşü: İrəvan nəyə çalışır?

13 Aprel 2025 09:02see123

Dublyor olmadan əfsanəyə çevrildi: Ölümə meydan oxuyan Cüneyt Arkın

13 Aprel 2025 02:32see122

Elektrikli avtomobillər qlobal istiləşmə ilə mübarizədə faydasızdır

14 Aprel 2025 07:57see120

Şirvanda 36 yaşlı qadın özünü bıçaqlayıb

13 Aprel 2025 02:16see119

Çində küləklə bağlı narıncı xəbərdarlıq elan edilib

14 Aprel 2025 05:53see119

Bu bürclər yaxın zamanda varlanacaq ÇOX AZ QALDI

13 Aprel 2025 09:18see117

İŞİD ə qarşı tarixi ittifaq: 5 ölkə güclərini birləşdirir

13 Aprel 2025 15:26see116

Bakıda FACİƏ: iki qardaş...

13 Aprel 2025 13:46see113

Şəhid mayorun xanımına vəzifə verildi FOTO

14 Aprel 2025 09:50see113

Zelenski beynəlxalq ictimaiyyətə səsləndi: “Rusiyaya qarşı daha sərt tədbirlər görün!”

13 Aprel 2025 16:15see113

Azər Bağırov 0:0 ı belə şərh etdi

13 Aprel 2025 20:54see112

Günah müğənnilərdə deyil, onlardadır

14 Aprel 2025 16:46see111

Netanyahu: Hədəfimiz israilli məhbusları azad etməkdir

14 Aprel 2025 19:44see108
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri