Təhsilin məqsədi diplom, yoxsa bacarıq qazandırmaqdır? Cəmiyyətin təhsilə yanaşması formal nəticə üzərindədir
Bizimyol saytından alınan məlumata görə, Icma.az bildirir.
Uzun illərdir ki, Azərbaycanda və ümumilikdə post-sovet məkanında təhsil diplom yönümlü sistem kimi formalaşıb. Bir çox ailələrdə uşağın “ali təhsilli” olması sosial status kimi dəyərləndirilir, amma onun nəyi bacardığı, hansı praktiki biliklərə malik olduğu çox vaxt ikinci planda qalır. Nəticədə, universitetlərdən minlərlə gənc diplomla çıxır, amma əmək bazarında real bacarıq tələb edən sahələrdə öz yerini tapa bilmir. İşəgötürənlər isə illərdir eyni problemi vurğulayırlar: “namizədlərin nəzəri biliyi var, amma praktik bilik sıfıra bərabərdir.”
Hazırkı təhsil modeli ilə əmək bazarının tələbləri arasında dərin ziddiyyət mövcuddur. Məsələn, peşə təhsili və texniki biliklər cəmiyyətdə hələ də “ikinci dərəcəli” sayılır. Gənclərin əksəriyyəti “universitet oxumaq” arzusu ilə yaşayır, çünki bu, “hörmət gətirən” yoldur. Lakin paradoks ondadır ki, ən çox gəlir qazanan və sabit iş tapan şəxslər çox vaxt məhz peşə və texniki bacarıqlara malik olanlardır. Deməli, problem təkcə təhsil sistemində deyil, həm də cəmiyyətin dəyər sistemindədir, yəni biz hələ də “ad”ı “bacarıq”dan üstün tuturuq.
Universitetlərdə dərslərin çoxu hələ də nəzəri mühazirələr, slayd təqdimatları və imtahan əzbərləri üzərində qurulub. Tələbələr müstəqil tədqiqat, təcrübə və layihə işlərinə az yönləndirilir. Bu da nəticədə onları “məlumat daşıyıcısına” çevirir, problem həll edən mütəxəssisə yox.
Dünyanın qabaqcıl təhsil sistemlərində isə əsas məqsəd tələbəyə tənqidi düşüncə, yaradıcılıq, komanda işi, emosional intellekt və praktiki bacarıq aşılamaqdır. Bizdə isə bu bacarıqlar çox vaxt təhsil sistemindən kənarda, şəxsi təcrübə və özünütəhsil yolu ilə qazanılır.
Bugünkü dünyada, xüsusilə texnologiyanın sürətlə inkişaf etdiyi şəraitdə diplomun özü artıq zəmanət deyil. Korporasiyalar, startaplar və beynəlxalq şirkətlər namizədlərdən sənəd yox, nəticə və portfel tələb edirlər. Məsələn, proqramçı, dizayner, jurnalist və ya mühəndis üçün ən vacib olan onun gördüyü işin keyfiyyətidir, yoxsa hansı universiteti bitirdiyi deyil. Bu dəyişiklik göstərir ki, təhsilin məqsədi sənəd toplamaq yox, şəxsiyyət və bacarıq formalaşdırmaq olmalıdır.
Əgər biz gənclərimizi gələcəyə hazırlamaq istəyiriksə, təhsilin məğzini dəyişməliyik. Bu, sadəcə kurikulumun yenilənməsi deyil, təhsil fəlsəfəsinin dəyişməsidir.
Beləliklə, sualın cavabı aydındır. Təhsilin məqsədi diplom deyil, bacarıq qazandırmaqdır. Diplom sənə qapını açar, amma o qapıdan keçmək üçün bacarıq və düşüncə tələb olunur.
Leyla Mirzə, Bizimyol.info
Bu mövzuda digər xəbərlər:
Baxış sayı:21
Bu xəbər 12 Noyabr 2025 15:17 mənbədən arxivləşdirilmişdir



Daxil ol
Xəbərlər
Hava
Maqnit qasırğaları
Namaz təqvimi
Qiymətli metallar
Valyuta konvertoru
Kredit Kalkulyatoru
Kriptovalyuta
Bürclər
Sual - Cavab
İnternet sürətini yoxla
Azərbaycan Radiosu
Azərbaycan televiziyası
Haqqımızda
TDSMedia © 2025 Bütün hüquqlar qorunur







Günün ən çox oxunanları



















