Icma.az
close
up
RU
Amerikada yaşayan azərbaycanlı rejissor: Əvvəl pul qazanmağı öyrənəcəksən

Amerikada yaşayan azərbaycanlı rejissor: Əvvəl pul qazanmağı öyrənəcəksən

Icma.az xəbər verir, 525.az saytına əsaslanaraq.

Elmar Bayramov kinorejissordur, ABŞ-də yaşayır. 28 dekabr 1986-cı ildə Lənkəran şəhərində doğulub. 2004-cü ildən 2007-ci ilə qədər Kontakt Kapoeyra İdman Klubunda, 2007-ci ildən 2016-cı ilə qədər Azərbaycan Kapoeyra Federasiyasında müəllim olub, federasiya prezidenti vəzifəsinə qədər yüksəlib.

2011-ci ildən sosial mövzularda ssenarilər yazmağa başlayıb. İlk sosial videoçarxı 2013-cü ildə "Ekoloji missiya" layihəsi olub. 2017-ci ildə ailəsi ilə birgə Amerika Birləşmiş Ştatlarına köçüb. Bir müddət Los Anceles şəhərində, daha sonra Georgia ştatının Atlanta, Texas ştatının Hyuston, Nyu-York şəhərin Bruklin bölgəsində yaşayıb. Hazırda Pensilvaniya ştatının Easton şəhərində yaşayır. Amerikada 2018-ci ildə ilk "Ups" qısametrajlı filmini çəkib və "Urban Action Showcase İnternational" film festivalında "Ən yaxşı döyüş səhnəsi" kateqoriyasının qalibi olub. 2019-cu ildə "Qoy qaçım" (let me run) qısametrajlı filmini çəkib.  2019-2021-ci illərdə 15 müxtəlif nominasiyanın (ən yaxşı rejissor, ən yaxşı ssenari, ən yaxşı qısametrajlı film və s.) qalibi olub. "Eşq səfəri", "Cəhd", "Oğlan evi 2", "Mahmud baba", "Rafa", "Nəfəs", "Don Marleone", "Tanrının ritmi" kimi filmlərin rejissoru olan Elmar Bayramov "Oxu", "Mübarizlik yolu", "Məryəm", "Avropa Oyunları", "Kəmər" sosial filmlərinin də müəllifidir.

Rejissor Elmar Bayramov ilə müsahibəni təqdim edirik.

- Elmar bəy, əvvəl idman sahəsində olmusunuz. Maraqlıdır, necə oldu kino sahəsinə gəldiniz? Bir çoxları üçün elə də gəlir gətirməyən bu sahəyə marağınız necə yarandı?

- 2002-ci ildən, məktəb illərində Lənkəranda kapoeyra idman növü ilə məşğul olmağa başlamışam. 2004-cü ildə universitetə daxil olandan sonra Bakıda kapoeyra müəllimi kimi fəaliyyətimi davam etdirmişəm. 2015-ci ilə qədər Azərbaycan Kapoeyra Federasiyasında müxtəlif vəzifələrdə - müəllim köməkçisindən federasiya prezidenti vəzifəsinə qədər çalışmışam. 2012-ci ildən sosial mövzularda hekayələr yazmağa başladım və bu proses 2013-cü ildə ilk sənədli filmim olan "Eşq səfəri" layihəsini çəkməyim və rejissorluq fəaliyyətimə başlamağımla davam etdi. Daha sonra "Black Garden" şirkətini qurduq, müxtəlif sosial və kommersiya layihələrini həyata keçirməyə başladıq. 2015-ci ildən federasiyanın işlərinə kifayət qədər vaxt ayıra bilmədiyim üçün oradan ayrıldım və tamamilə rejissorluq fəaliyyətinə fokuslandım. Kommersiya layihələri maddi baxımdan daha stabil idi və mənim maraqlarımla üst-üstə düşürdü. Bu, mənim qəlbən sevdiyim peşə idi və seçimimin tam doğru olduğunu anlayırdım. Fikrimcə, video prodakşn fəaliyyəti biznes kimi çox uğurlu seçimdir və Azərbaycanda işini bilən, zövqlü prodakşn studiyalarının qazancı ölkə standartlarından xeyli yüksəkdir. Azərbaycanda rejissor kimi qazancımdan tam razı idim. Yəni az gəlirli bir sahəyə keçid etməmişdim. Əksinə, sevdiyim işdən daha çox qazanc əldə edərək onu həm də əyləncəyə çevirmişdim.

- Amerikaya köçdükdən sonra oradakı həyat və film sahəsində hansı çətinliklərlə üzləşdiniz?

- Amerikaya köçmək və hər şeyi yenidən başlamaq çox çətin seçim idi. 2017-ci ildə "Don Marleone" filmindən sonra bu qərara gəldik. İlk filmimiz olmasına baxmayaraq, fərqli bir Azərbaycan filmi çəkməyə çalışmışdıq. Lakin Azərbaycanda illərlə formalaşmış kino zövqü əsasən komediya filmlərinin istehsalını tələb edirdi və biz də yalnız müəyyən tanınmış aktyorlarla işləyə bilərdik. Mən həmin aktyorlarla o standartlara uyğun komediya çəkmək fikrində deyildim. Uşaqlıqdan həyatımın əsas prinsipi daim daha yaxşı olmaq və düzgün şəkildə inkişaf etmək olub. Lakin bu tendensiyaya uyğunlaşmaq mənim üçün ciddi bir geriləmə demək idi. Beləliklə, Azərbaycanda qalmaq əvəzinə, Amerikaya köçmək və yeni həyat qurmaq mənim prinsiplərimə daha çox xidmət edirdi. Lakin bu, heç də asan olmadı. Yoldaşım Könül Kəngərli bütün bu çətinliklərdə mənə dəstək olmasaydı, bəlkə də təslim olub geri qayıdardım. Georgia ştatının Atlanta şəhərində ilk dörd ayı amerikalı bir ailənin evində yaşadıq. Sean və Aaron Bart qardaşlarının video prodakşn işlərinə kömək edirdim. Lakin bu proses çox ləng gedirdi və buna görə də Texasın Hyuston şəhərinə köçməli olduq. Texasda olduğumuz müddətdə Könül öz rəsmlərini onlayn şəkildə uğurla satmağa başladı. Bundan sonra 2018-ci ilin fevral ayında Nyu-Yorka köçdük. İlk kameramı və digər avadanlıqları alaraq prodakşn fəaliyyətinə başladım. Bu gün artıq "Old Stone Film" təşkilatı altında peşəkar bir komanda ilə müxtəlif kommersiya çarxları, musiqi klipləri və müstəqil film layihələri istehsal edirik.

- Bir müddət vətəndə, bir müddət qürbətdə fəaliyyət göstərmisiniz. Yaradıcılığınızda bu iki dövr bir-birindən nə ilə fərqlənir?

- Qürbətdə fəaliyyət göstərmək, qürbəti düzgün analiz etmək və onu tanımaq daha çox zaman tələb edir və çoxlu uğursuzluqlara səbəb ola bilər. Ən çətin tərəfi isə ruhdan düşmədən yoluna davam etmək idi. Lakin qürbət bizə yeni baxış bucağı qazandırdı - həm kinoya, həm də həyata. 2018-ci ildə "Friends in Film" layihəsi çərçivəsində bir il davam edən dərslərdən bir şeyi dəqiq öyrəndim: əvvəl pul qazanmağı öyrənəcəksən, sonra o pullarla öz ideyaların əsasında filmlər çəkəcəksən və nəhayət, o filmlər sənə pul qazandıracaq. Bu müddət ərzində bir çox filmlərdə müxtəlif aşağı vəzifələrdə çalışdım. Könüllü olaraq bir çox film festivallarında təcrübə qazandım və sonda Amerikanın əsas prinsipi olan "pul qazanmaq ideologiyasına" geri qayıtdım. Artıq mən də bu sistemin necə işlədiyinə əmin idim.

Azərbaycan və Amerikadakı fəaliyyətlərim arasındakı əsas fərq ondan ibarət idi ki, Azərbaycanda qərar verməyə tələsmək məcburiyyəti vardı. Tələskənlik isə həm hisslərə, həm də sənətə zərər vurur.

- Amerikada nümayiş olunan, Birinci Qarabağ müharibəsinə həsr edilmiş "Nəfəs" filmi amerikalılar tərəfindən necə qarşılandı?

- Tovuz hadisələri və müharibə zamanı biz bir komanda olaraq Amerikanın müxtəlif ştatlarında keçirilən etiraz mitinqlərində iştirak edir, videotəbliğat layihələri hazırlayırdıq. "Nəfəs" filmi də bu müddət ərzində tanıdığım bir çox hadisə iştirakçılarından və onların yaşadıqları real hadisələrdən ilhamlanaraq meydana gəldi. Əvvəllər bu ideyam var idi, lakin İkinci Qarabağ müharibəsi məni bu layihəyə daha da bağladı. Şəxsi büdcəmlə layihəyə başladıq. Azərbaycan Respublikası Diasporla İş üzrə Dövlət Komitəsi və diaspor üzvləri də filmin büdcəsinə dəstək oldular. Filmin ilk nümayişi Nyu-Yorkda baş tutdu. Təqdimatda Azərbaycan diaspor fəalları, yerli biznes tərəfdaşlarımız və müxtəlif rəsmi təşkilatların nümayəndələri iştirak edirdilər. Posttravmatik Stress Pozuntusu (Post-Traumatic Stress Disorder, PTSD) aktual mövzu olduğu üçün tamaşaçılar mövzunu asanlıqla mənimsəyirdilər. Bu, rejissorla sual-cavab zamanı da açıq şəkildə hiss olunurdu - onlar mövzuya dərindən bələd idilər. Filmin ikinci təqdimatı isə Massaçusets ştatının Boston şəhərində baş tutdu. Bu film üzərində işləyərkən bir çox əsirlikdə olmuş azərbaycanlılarla əlaqə saxladım. Müxtəlif hekayələri dinlədikcə hər biri məni daha dərin araşdırmalara sövq etdi. Bu axtarışlar isə məni Bəxtiyarın başına gələnləri öyrənməyə qədər gətirdi. Bəxtiyarla şəxsən tanış olmaq vaxtı gələndə inanılmaz bir məqam ortaya çıxdı - mən artıq onu tanıyırdım. Biz illər əvvəl Federasiyada birlikdə çalışmışdıq. Onun özü haqqında çox az danışan, sakit və dərin bir insan olduğunu bilirdim. Bəxtiyarı əvvəldən tanımağım filmdə onun hekayəsini daha rahat və təbii şəkildə inkişaf etdirməyə kömək etdi. Onun yaşadıqları təkcə bir insanın taleyi deyil, yüzlərlə insanın səsi idi.

- Filmlərinizdə vizual baxımından estetik zövq hiss olunur. Bu, haradan qaynaqlanır? Ümumiyyətlə, rəssamlıqla maraqlanırsınızmı?

- Mənim üçün vizual estetika filmin əsas ifadə vasitələrindən biridir. Hekayəni yalnız dialoqlar və hadisələrlə deyil, görüntülərlə də izah etmək vacibdir. Bu baxımdan rejissor kimi vizual kompozisiyaya xüsusi önəm verirəm. Uşaqlıqdan rəssamlığa böyük marağım olub, lakin bunu peşəkar şəkildə inkişaf etdirmək üçün nə maddi, nə də mənəvi resurslar var idi. Həvəskar şəkildə müxtəlif məşhurların portretlərini çəkirdim. Gözəl kompozisiyanın fərqində olduğumu isə yalnız rejissorluq fəaliyyətim zamanı dərk etdim. Filmlərimdə işıq, rəng və kadr quruluşuna xüsusi diqqət yetirirəm, bunlar həm də hekayəni gücləndirən elementlərdir.

- İlk filminiz "Don Marleone"dən danışaq. Necə oldu ki, belə bir mövzuya - mafiya mövzusuna toxunmaq qərarına gəldiniz?

- "Don Marleone" sifarişli bir layihə idi və cəmi üç ay ərzində ssenarisi yazılıb kinoteatrlara çıxarılmalıydı. Əvvəldə də qeyd etdiyim kimi, Azərbaycanda film istehsalında tələsmək tendensiyası həmişə mövcud olub və bu layihədə də eyni vəziyyət yaşandı. Filmdə real problemlər qara yumor dili ilə işlənmiş və hadisələr yuxu içində baş verən bir süjet xətti üzərində qurulmuşdu. O dövrdə Azərbaycanda bu cür mövzuları ciddi janrda çəkmək kifayət qədər riskli idi. Nəticə etibarilə film kommersiya məqsədilə çəkilirdi və bu səbəbdən janr seçimində balans tapmaq vacib idi. Filmin əsas süjeti Novxanı sahillərində yerli kəndlilərə məxsus torpaqların müxtəlif yollarla əllərindən alınmasını əhatə edirdi. Biz bu həqiqətləri qara yumor vasitəsilə təqdim edərək hekayənin dilini yüngülləşdirməyə və eyni zamanda komediyaya öyrəşmiş kütlənin də marağını cəlb etməyə çalışdıq. O dövrdə dəniz sahili torpaqlarının mənimsənilməsi cəmiyyətdə geniş müzakirə olunan məsələlərdən biri idi. Filmdə bu mövzuya toxunmaq həm aktual idi, həm də tamaşaçı üçün tanış olan bir problemi fərqli rakursdan göstərmək imkanı yaradırdı. Məqsəd yalnız güldürmək yox, həm də müəyyən mesajı ötürmək idi. Yuxu metaforası isə həm hekayəni daha simvolik etdi, həm də dövrün reallıqlarını satirik dillə çatdırmağa imkan verdi.

- Ümumiyyətlə, Amerika film cameəsində uğurlu filmin əsas şərtləri, qaydaları hansılardır? Həmin qaydalar Azərbaycanda da tətbiq oluna bilərmi?

- Amerika film sənayesində uğurlu filmin əsas şərtləri güclü ssenari, janr seçimi, vizual keyfiyyət və düzgün bazar strategiyasıdır. Azərbaycanda isə bu prinsiplərin tətbiqi bir çox problemlərlə üzləşir. Ən böyük çatışmazlıqlardan biri mövzu limitləridir - bəzi mövzulara toxunmaq çətindir və bu, rejissorların sərbəstliyini məhdudlaşdırır. Digər ciddi problem isə kinoteatr azlığı və yüksək bilet qiymətləridir, bu da filmlərin geniş yayılmasına mane olur. Üstəlik, kinoteatr şəbəkələri arasındakı problemlər də bazarı məhdudlaşdırır. Amerikada uğurlu film yalnız yaradıcı tərəfdən yox, həm də kommersiya baxımından düşünülmüş bir prosesin nəticəsidir. Azərbaycanda isə film istehsalı var, amma onun yayımı və tamaşaçıya çatdırılması üçün lazımi infrastruktur formalaşmayıb. İnkişaf üçün orijinal hekayələr yaratmaq və filmin bazarını düzgün qurmaq əsas prioritet olmalıdır.

Ləman İLKİN

Daha ətraflı məlumat və yeniliklər üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:91
embedMənbə:https://525.az
archiveBu xəbər 07 Aprel 2025 13:03 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Bu tədris ili üçün ali təhsil müəssisələrinə ayrılmış plan yerlərinin sayı artırılıb

23 May 2025 11:28see212

Hokinq 2025 ci ili necə proqnozlaşdırmışdı? Onun sözləri qorxunc dəqiqliklə doğru çıxır

23 May 2025 14:38see130

Heç kimə görə beh qaytarmaram

23 May 2025 12:17see128

Şahin İsmayılov: Azərbaycan TDT nin gücləndirilməsi istiqamətində önəmli addımlar atır

23 May 2025 11:06see125

Heydər Əliyev və memarlıqda milli üslub

24 May 2025 01:22see121

ABŞ ın Kaliforniya ştatında təyyarə qəzası nəticəsində azı 2 nəfər ölüb

23 May 2025 09:10see121

Trampın Harvard, Yel kimi universitetlərlə problemi nin kökündə nə dayanır?

23 May 2025 19:22see119

AZAL dan təyyarədə pəncərə kənarında oturmaq üçün əlavə pul alınması iddialarına CAVAB

23 May 2025 14:24see119

Sakinləri üçün istirahət zonası yerinə özünə gəlir mənbələri quran MTK dan ŞİKAYƏT

23 May 2025 20:31see119

Dua Lipa Qalatasaray dan nə qədər qonorar tələb edib?

23 May 2025 14:41see118

"Tibb Universitetinin məzunları əvvəlcə müəllimlərini müalicə etsinlər"

23 May 2025 10:39see117

Amerika faciəsinin yeni təfərrüatları

23 May 2025 10:10see116

Əvəzedicilər Liqasında 2024/2025 mövsümünün qalibi bəlli olub

24 May 2025 09:03see115

Ekoloqların peşə bayramıdır Fotolar

23 May 2025 14:21see115

Ağcabədidə çiyid səpini başa çatıb

24 May 2025 12:28see114

Ukrayna Xarici İşlər Nazirliyi Vatikanı danışıqlar üçün məqbul məkan sayır

23 May 2025 23:10see114

Finlandiya rusiyalılara daşınmaz əmlak satışını qadağan etməyi planlaşdırır

24 May 2025 05:16see113

DİN: Vətəndaşların hesablarından oğurluq edilir, daha çox zərər vura bilərlər

23 May 2025 10:51see112

PSJ 16 cı dəfə Fransa Kubokunun qalibi olub

25 May 2025 01:49see112

Şənbə üçün nəzm

24 May 2025 08:15see112
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri