Icma.az
close
up
RU
İrandan gözlənilməz Zəngəzur cavabı 9 illik PLAN üzə çıxdı

İrandan gözlənilməz Zəngəzur cavabı 9 illik PLAN üzə çıxdı

GlobalInfo saytından alınan məlumatlara görə, Icma.az xəbər verir.

Zəngəzur dəhlizinin gündəmdə olduğu bir vaxtda Tehran və İrəvan alternativ layihə – Culfa–Ermənistan–Gürcüstan–Qara dəniz dəmir yolunu yenidən müzakirəyə çıxarıb. Bu barədə “361Iran” saytında məqalə dərc olunub.

Layihə ilk dəfə 2016-cı ildə “Fars körfəzi–Qara dəniz dəhlizi” təşəbbüsünün tərkib hissəsi kimi təqdim olunub. Plana əsasən, yüklər İranın cənub limanlarından daşınaraq Ermənistan və Gürcüstan üzərindən Qara dənizə, oradan isə Avropaya ötürüləcək. Bu marşrutun həm logistika xərclərini 30%-ə qədər azaltmaq, həm də daşınma müddətini 40%-ə qədər qısaltmaq gücünə malik olduğu vurğulanır.

Globalinfo.az-a danışan deputat, politoloq Elçin Mirzəbəyli deyib ki, Azərbaycanın öz ərazi bütövlüyünü və suverenliyini bərpa etməsindən sonra regiondakı bir çox geosiyasi və geoiqtisadi faktorlar kimi Cənubi Qafqazın nəqliyyat xəritəsi də yenidən formalaşır:

“Bu xüsusda Azərbaycan, Türkiyə və Mərkəzi Asiya dövlətlərinin iştirakı ilə inkişaf etdirilən Zəngəzur dəhlizi yalnız regional deyil, həm də qlobal ticarət üçün strateji arteriya kimi diqqət çəkir. Bu məqamda İran və Ermənistanın Culfa (İran)–Ermənistan–Gürcüstan–Qara dəniz dəmir yolu layihəsini yenidən gündəmə gətirməsi maraqlı geosiyasi siqnaldır. Xatlrladım ki, layihə ilk dəfə 2016-cı ildə “Fars körfəzi–Qara dəniz dəhlizi” təşəbbüsü çərçivəsində təqdim olunmuşdu. Lakin ideya olaraq da qaldı. Amma təbii ki, Pezeşkianın səfərindən sonra aparılan müzakirələr bir sualıgündəmə gətirir: Bu marşrut Zəngəzur dəhlizinə alternativ ola bilərmi?

Qeyd edim ki, Zəngəzur dəhlizi Orta Dəhliz (Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat Marşrutu) çərçivəsində mühüm strateji mövqeyə malikdir. Bu marşrut Çindən başlayan və Qazaxıstan–Xəzər dənizi–Azərbaycan–Türkiyə xətti ilə Avropaya uzanan əsas quru nəqliyyat arteriyasıdır. Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu ilə inteqrasiya olunaraq yüklərin sürətli və təhlükəsiz daşınmasını təmin edir.

Türk Dövlətləri Təşkilatı, Avropa İttifaqı və beynəlxalq logistika şirkətləri tərəfindən dəstəklənir. Bu baxımdan, Zəngəzur dəhlizi yalnız iqtisadi layihə deyil, həm də Türk dünyasının və Avrasiya geosiyasətinin mühüm komponentidir. Bu dəhlizin reallaşması ilə Azərbaycan regionun tranzit mərkəzlərindən birinə çevrilir”.

Deputat deyib ki, İran və Ermənistanın gündəmə gətirdiyi layihə, yəni Culfa (İran)–Ermənistan–Gürcüstan–Qara dəniz dəmir yolu isə mahiyyətcə Şimal-Cənub Dəhlizinin tərkib hissəsidir:

“Bu dəhlizin əsas missiyası isə Hindistan–Fars körfəzi–(Rusiya)–Avropa istiqamətində yüklərin daşınmasını təmin etməkdir. İranın cənub limanlarından (Bandar Abbas) yüklər Ermənistan və Gürcüstan üzərindən Qara dənizə çıxarılacaq, oradan Avropaya ötürüləcək. Lakin Ermənistanın zəif infrastruktur imkanları və böyük maliyyə tələbatı layihənin yaxın perspektivdə reallaşmasını çətinləşdirir. Bu iki layihə həm məqsəd, həm də coğrafi məntiq baxımından fərqli logistik fəlsəfəyə malikdir. Zəngəzur dəhlizi əsasən Çin və Mərkəzi Asiya bazarlarını Avropa ilə birləşdirən xətt kimi nəzərdə tutulur. Bununla yanaşı, layihə artıq mövcud infrastruktura inteqrasiya olunub və beynəlxalq səviyyədə dəstək qazanıb.

Həmçinin oxuyun:

İrandan Zəngəzur açıqlaması: “Ciddi təhlükə var”

Elçin Mirzəbəyli

İran-Ermənistan marşrutu isə Hindistan–İran xəttini Qara dəniz vasitəsilə Avropa ilə birləşdirir. Bu marşrutun reallaşması üçün Ermənistan ərazisində sıfırdan genişmiqyaslı dəmir yolu tikintisinə, eləcə də ciddi maliyyə vəsaitinə ehtiyac var. Bundan başqa, Ermənistanın coğrafi və iqtisadi imkanları layihənin rəqabət qabiliyyətini azaldır. Başqa bir mühüm fərq geosiyasi dəstək məsələsidir. Zəngəzur dəhlizi ABŞ, Çin kimi ölkələr, Türk Dövlətləri Təşkilatı və Avropa İttifaqı kimi qurumların maraqları ilə üst-üstə düşür, İran-Ermənistan marşrutu isə daha çox regional təşəbbüs xarakteri daşıyır və qlobal miqyasda siyasi dəstək bazası məhduddur.

Zəngəzur dəhlizi Çin–Avropa xəttinin mühüm həlqəsidir, İran-Ermənistan marşrutu isə Hindistan–Avropa kommunikativ xəttində istifadə olunacaq.

Zəngəzur dəhlizi üçün əsas baza hazırdır, İran-Ermənistan marşrutunun isə böyük maliyyə və texniki resurslara ehtiyacı var.

Zəngəzur dəhlizi beynəlxalq oyunçular tərəfindən dəstəklənir, digər layihə isə daha çox regional xarakter daşıyır”.

E Mirzəbəyli hesab edir ki, bütövlükdə isə İran-Ermənistan marşrutu daha çox siyasi xarakter daşıyır:

“Tehran bu yolla, əsasən daxili ictimai rəydə Türkiyə və Azərbaycanın tranzit üstünlüyünü balanslaşdırmağa çalışır. Zəngəzur dəhlizi isə real iqtisadi və geosiyasi gücə malik layihədir. İran və Ermənistanın planlaşdırdığı dəmir yolu layihəsi müəyyən dərəcədə regionun nəqliyyat şəbəkəsinə əlavə diversifikasiya gətirə bilər. Lakin bu marşrutun Zəngəzur dəhlizinə alternativ olması mümkün deyil, çünki hər iki layihənin iqtisadi coğrafiyası, logistik funksiyası və geosiyasi dayaqları tamamilə fərqlidir. Zəngəzur dəhlizi qlobal ticarət arteriyası kimi strateji üstünlük təşkil edir və bu mövqeyini zaman keçdikcə daha da gücləndirəcək”.

Turan Rzayev
Globalinfo.az

Daha ətraflı məlumat və yeniliklər üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:42
embedMənbə:https://globalinfo.az
archiveBu xəbər 26 Avqust 2025 12:03 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Yeni dərman zavodu açıldı

24 Noyabr 2025 09:43see307

Fahişəliklə məşğul olanlar 500 manat cərimə ediləcək KONKRET

24 Noyabr 2025 10:37see250

1 ay əvvəl ana olan aktrisa boşanır

24 Noyabr 2025 09:53see239

Şakanın cənazəsini niyə YANDIRDILAR...

25 Noyabr 2025 13:31see177

Facebook un zərərli sosial şəbəkə olduğu üzə çıxıb

24 Noyabr 2025 18:03see169

Əhməd Rəcəblidə partlayış oldu

24 Noyabr 2025 09:35see158

14 yaşlı Nərminənin ölümünə səbəb olan həkimlərə Yüngül cəza verildi

25 Noyabr 2025 10:28see145

Masazırda yayılan kəskin qaz qoxusunun SƏBƏBİ açıqlandı RƏSMİ

24 Noyabr 2025 16:21see145

“Asan İmza” indi “Azercell” tətbiqində

24 Noyabr 2025 12:05see142

Dekabrda Prezident Administrasiyasının vətəndaş qəbulu CƏDVƏLİ

24 Noyabr 2025 18:33see141

Karvan Yevlax ın baş məşqçi postundan istefa verməmişəm Azər Həşimov

25 Noyabr 2025 00:02see141

Samir Abasov Neftçi dən qalmaqallı şəkildə ayrıldı o, klubdan tam həcmli kompensasiya tələb edib!

24 Noyabr 2025 22:11see140

Slot: “Məsuliyyət məndədir”

24 Noyabr 2025 09:14see138

İki əsrə aid bina hər an çökə bilər Sakinlər TƏHLÜKƏDƏ VİDEO

24 Noyabr 2025 23:22see138

Uşağın məktəb proqramının çətin olduğunu necə anlamaq olar? 5 əlamət

25 Noyabr 2025 13:52see135

İstəsəm, 20 yaşında qız alaram, yeməyim qaymaq, baldır

24 Noyabr 2025 15:53see134

“Çelsi”nin keçmiş müdafiəçisi: “Liverpul” dağılıb”

25 Noyabr 2025 01:11see131

“Bu axşam bunu etmək mümkün olmayacaq” Vitaliy Borisovun ə AÇIQLAMASI

24 Noyabr 2025 15:26see130

Hikmət Hacıyev: Çoxşaxəli əməkdaşlıq aparır KONKRET

24 Noyabr 2025 13:41see129

Azərbaycanda Peşəkar Mühasib Sertifikatı əldə edənlərin sayı 6,2 mini keçib

24 Noyabr 2025 15:52see129
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri