Layihələri elə sıralamaq olar ki, borc götürmədən və vaxtı bir qədər uzatmaqla borcsuz icra etmək olar
Icma.az, Bizimyol portalına istinadən məlumatı açıqlayır.
Liberal İqtisadçılar Mərkəzinin sədri Akif Nəsirli Bizimyol.info xəbər portalına açıqlamasında bildirib ki, dövlət borcu dövlətin daxildə (məsələn, yerli banklardan, qiymətli kağızlar bazarından) və ya xaricdə (xarici banklar, beynəlxalq maliyyə institutları, investorlar) götürdüyü kreditlərdən ibarətdir.
Akif Nəsirli
“Büdcə kəsiri (xərclər gəlirləri üstələyirsə) nəticəsində hökumət borclanır. Yəni gəlirlər il ərzində nəzərdə tutulan xərcləri ödəməkdə büdcə kəsiri yaranır, bu kəsir isə borc hesabına bağlanır. Məsələn; infrastruktur layihələrini (yollar, limanlar, enerji layihələri) icra etmək üçun uzunmüddətli kreditlər götürülür. Eyni zamanda, valyuta ehtiyatlarının qorunması üçün də borclanma ola bilər. Necə ödənilməsinə gəldikdə; dövlət gəlirləri (əsasən vergi və ixrac gəlirləri, xüsusən də neftdən) hesabına həm əsas borc, həm də faizlər qaytarılır”-deyə iqtisadçı bildirib.
Akif Nəsirli dövlət borcunun artırılmasının riskləri və faydalarından da danışıb.
Risklər:
Borcun çoxalması büdcədən daha çox vəsait faiz ödənişlərinə gedir, sosial və digər xərclər azalır.Xarici valyutada borc artdıqca manatın məzənnəsi zəifləsə, ödəniş yükü artır.Beynəlxalq reytinqlərdə risklər yarana bilər. Ölkənin kredit reytinqi düşə bilər, yeni borclar daha baha başa gələr.Faydaları:
Əgər borc strateji layihələrə yönəldilirsə (məsələn; iqtisadiyyatın qeyri-neft sektorunun inkişafı, enerji, logistika, texnologiya) gələcəkdə daha çox gəlir gətirir. Bu borc faydalı hesab edilir.Borc daxili bazardan cəlb olunursa, maliyyə bazarını inkişaf etdirir.Borc hesabına inflyasiya və monetar sabitlik pozulmadan iqtisadiyyatı stimullaşdırmaq olur.Azərbaycanın mövcud borc vəziyyəti necədir?Akif Nəsirli qeyd edib ki, hazırda dövlət borcunun ÜDM-ə nisbəti təxminən 20%-dən aşağıdır. Bu da beynəlxalq standartlarla (60%-ə qədər icazə verilir) çox aşağıdır: “Müəyyən həddə qədər borcun artması təhlükəli deyil. Amma şərt odur ki, alınan borc real iqtisadi dəyər yaratsın, sosial xərclərin hesabına dağıdıcı olmasın. Bir məsələ də var ki, 70 milyard dollar strateji aktivlərə malik ölkənin 20% dövlət borcu olması uyğunsuzluqdur. Layihələri elə sıralamaq olar ki, borc götürmədən və vaxtı bir qədər uzatmaqla borcsuz icra etmək olar”.
İradə Cəlil, Bizimyol.info


