Icma.az
close
up
RU
Məktəbdə zorakılıq hallarının qarşısını almaq üçün cəmiyyət səviyyəsində tədbirlər görülməlidir Kamran Əsədov

Məktəbdə zorakılıq hallarının qarşısını almaq üçün cəmiyyət səviyyəsində tədbirlər görülməlidir Kamran Əsədov

Demokrat.az saytından verilən məlumata əsasən, Icma.az məlumatı açıqlayır.

Şabran şəhərindəki T.Abbasov adına 1 saylı tam orta məktəbdə 10-cu sinif şagirdinin 11-ci sinif şagirdini xəstəxanalıq etməsi xəbərini yəqin ki görmüsünüz. Məktəblilər arasında baş verən xoşagəlməz olayda iki məktəbli deyil, daha bir neçə nəfərin iştirak etdiyi deyilir. İnsident zamanı 10-cu sinif şagirdi yumruqla 11-cu sinif şagirdinə xəsarət  yetirib. Göz nahiyəsindən ağır zərbə alan məktəbli əməliyyat olunmaq üçün Şabran Rayon Mərkəzi Xəstəxanasında ilk tibbi yardım edildikdən sonra Bakıya - Akademik Zərifə Əliyeva adına Oftalmologiya Mərkəzinə göndərilib.
Məktəblərdə demək olar ki, belə hallarla tez-tez rastlaşırıq. Hər sinifdə çətin tərbiyə olunan şagird var. Həmin uşaqlar bağlı nə kimi təbir görülməlidir?
Hadisə ilə bağlı təhsil eksperti Kamran Əsədov Demokrat.az-a açıqlama verib. 
Onun sözlərinə görə, məktəblərdə zorakılıq və intizam məsələləri müasir təhsil sisteminin həll etməli olduğu ən aktual problemlərdən biridir:
“Şabran şəhərində baş verən insident həm ailələrin, həm də məktəblərin tərbiyə funksiyasının zəifləməsinin nəticəsi kimi qiymətləndirilə bilər. Təhsil müəssisələrində belə halların qarşısını almaq üçün həm hüquqi, həm psixoloji, həm də təhsil yanaşması tətbiq olunmalıdır. Azərbaycanın Təhsil Qanununa əsasən, məktəblər təkcə təhsil verən qurum deyil, eyni zamanda şagirdlərin mənəvi-əxlaqi tərbiyəsinin formalaşdırılmasında iştirak edən mühüm sosial institutdur. Təhsil Qanununun 7-ci maddəsində göstərilir ki, məktəblərdə şagirdlərin təlim-tərbiyəsi zamanı insan hüquqları, tolerantlıq və humanizm prinsiplərinə əməl edilməlidir. Lakin belə insidentlər bu prinsiplərin yetərincə tətbiq olunmadığını göstərir. Bununla yanaşı, Azərbaycan Cinayət Məcəlləsinin 126-cı maddəsinə (Qəsdən sağlamlığa ağır zərər vurma) uyğun olaraq, bu cür zorakılıq halları hüquqi məsuliyyətə səbəb ola bilər. Məktəb daxilində baş verən hər bir zorakılıq hadisəsi təkcə təhsil məsələsi kimi deyil, həm də hüquqi müstəvidə qiymətləndirilməlidir.
Azərbaycanda məktəblərdə zorakılıq hallarına dair rəsmi statistika kifayət qədər ətraflı olmasa da, 2022-ci ildə Təhsil Nazirliyinin hesabatlarına əsasən, şagirdlər arasında konfliktlər və intizam pozuntuları təhsil sisteminin zəif həlqələrindən biri kimi qeyd olunub. Hətta Dünya Səhiyyə Təşkilatının məlumatlarına görə, məktəblərdə zorakılıq və təzyiq dünya miqyasında təxminən 30% şagirdi əhatə edir. Bu, ciddi sosial problem olaraq, həm inkişaf etməkdə olan, həm də inkişaf etmiş ölkələrdə aktualdır”.
Ekspert diqqətə çatdırıb ki, dünya təcrübəsində zorakılığın qarşısını almaq üçün bir sıra uğurlu yanaşmalar tətbiq edilir:
“Məsələn, Finlandiyada məktəblərdə zorakılıq halları “KiVa Antibullying Program” vasitəsilə həll edilir. Bu proqramın əsas məqsədi şagirdlərdə empatiya bacarıqlarını inkişaf etdirmək, zorakılığa qarşı sıfır tolerantlıq mühiti yaratmaq və zorakılıq edən şagirdlərin islah olunmasını təmin etməkdir. Kanada isə “Roots of Empathy” proqramı ilə şagirdlər arasında emosional intellektin artırılmasına və münaqişələrin dinc yolla həll edilməsinə nail olub. ABŞ-da isə “Positive Behavioral Interventions and Supports” yanaşması ilə müsbət davranışları gücləndirmək üçün şagirdlərə fərdi və qrup səviyyəsində dəstək göstərilir. Məktəblərdə tərbiyəvi yanaşma olmadan intizam məsələlərinin həlli mümkün deyil.
Psixoloqların fikrincə, çətin tərbiyə olunan şagirdlərin davranışlarının səbəbləri çox vaxt ailədə baş verən problemlərlə əlaqəlidir. Azərbaycanda aparılan araşdırmalar göstərir ki, tərbiyəsi çətin olan uşaqların əksəriyyəti ya sosial cəhətdən həssas ailələrdən, ya da valideyn nəzarətinin zəif olduğu mühitdən gəlirlər. Bu baxımdan, məktəblər ailələrlə sıx əməkdaşlıq etməli, valideynlərin də tərbiyə prosesində daha aktiv rol oynamasını təmin etməlidir. Bundan əlavə, məktəblərdə münaqişələrin idarə olunması və zorakılığın qarşısının alınması üçün müəllimlərin xüsusi təlimlərə cəlb olunması vacibdir. Müəllimlər konfliktlərin erkən mərhələdə həllini tapmalı və şagirdlərə nümunə olmalıdırlar. ABŞ təcrübəsində müəllimlər üçün keçirilən xüsusi “Classroom Management” təlimləri uğurlu nəticələr verib”. 
K.Əsədov əlavə edib ki, belə hadisələr təkcə fərdi bir problem deyil, həm də cəmiyyətin ümumi sosial strukturunun göstəricisidir:
“Məktəbdə zorakılıq hallarının qarşısını almaq üçün yalnız məktəb daxilində deyil, ümumilikdə cəmiyyət səviyyəsində də tədbirlər görülməlidir. Bu tədbirlər arasında sosial maarifləndirmə kampaniyaları, təhsil proqramlarında konfliktlərin həlli və zorakılığa qarşı mübarizə dərslərinin daxil edilməsi vacibdir. Həmçinin məktəblərdə təhlükəsiz mühitin təmin edilməsi üçün psixoloqların fəaliyyəti gücləndirilməli, valideynlər, müəllimlər və məktəb rəhbərliyi arasında koordinasiya artırılmalıdır. Ona görə də bu kimi hadisələrin qarşısını almaq üçün hər bir səviyyədə - ailədən məktəbə, məktəbdən hüquqi müstəviyə qədər hərtərəfli tədbirlər həyata keçirilməlidir”.
Leyla
Demokrat.az
Daha ətraflı məlumat və yeniliklər üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:127
embedMənbə:https://demokrat.az
archiveBu xəbər 13 Yanvar 2025 12:52 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Paşinyanın “Atəşkəsi pozmaqda heç bir məqsədimiz yoxdur” açıqlamasının PƏRDƏARXASI: İrəvan nəyə nail olmağa çalışır? KONKRET

15 Aprel 2025 18:32see193

Əvəz Zeynallı cəzadan azad edilə bilər Vəkil

15 Aprel 2025 18:44see143

Ukraynada sülhə mane olanların adları açıqlandı

16 Aprel 2025 01:09see138

Yusif İldırımzadə tutduğu vəzifədən azad edildi

16 Aprel 2025 03:26see131

12 ton saxta spirtli içki ələ keçirildi

15 Aprel 2025 15:55see127

Xeyrımlı sakini: Əlimin zəhməti ilə tikdiyim ev indi mənə gözdağıdır

16 Aprel 2025 01:38see127

Torpaq alanlara şad xəbər: Bələdiyyə “alveri” bitdi!

15 Aprel 2025 21:20see125

Ana 3 oğlunu 2 həftə hamamda ac saxladı

15 Aprel 2025 14:23see125

Zelenski danışıqları müsbət qiymətləndirib: Görüş davam edəcək

15 Aprel 2025 20:14see124

Manatın məzənnəsi qalxacaq? Rəsmi açıqlama

16 Aprel 2025 00:13see124

Ərdoğan: Suriyada sabitliyi pozmaq istəyən öz qarşısında Türkiyəni görəcək

15 Aprel 2025 20:13see122

Bakıda sərnişin avtobusunun içinə su doldu Video KONKRET

16 Aprel 2025 10:18see121

“Dövlət dəstəyi ilə istehsal ediləcək film layihələri” müsabiqəsinin reqlamenti açıqlanıb

16 Aprel 2025 10:19see118

Keçmiş baş nazir öz sosial şəbəkəsini yaradır

16 Aprel 2025 00:30see118

Azərbaycanda COVID 19 dan ən çox bu tarixdə yoluxma olub RƏSMİ

16 Aprel 2025 03:01see118

Müdafiə və milli təhlükəsizlik xərcləri açıqlandı

16 Aprel 2025 00:19see117

Gələn il dövlət büdcəsinin proqnozlaşdırılan gəlir və xərcləri açıqlanıb

15 Aprel 2025 22:10see114

Zelenski ABŞ la faydalı qazıntı yataqlarına dair danışıqları müsbət qiymətləndirib

15 Aprel 2025 19:33see114

Süni intellekt bədii yaradıcılığın inkişafında yeni səhifələr açır Əli Abbasov

16 Aprel 2025 18:09see113

Azərbaycan üzgüçülük millisinin məşqçisi: “Çexiyada medal sayı daha çox ola bilərdi

15 Aprel 2025 19:37see112
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri