Icma.az
close
up
RU
Metropolitenin gəlir mənbələri: reklam, ticarət, muzey... FOTO

Metropolitenin gəlir mənbələri: reklam, ticarət, muzey... FOTO

Icma.az xəbər verir, Avtosfer saytına əsaslanaraq.

Metropolitenin istismarının yüksək xərc tələb etməsi heç kəsə sirr deyil. Bir çox ölkədə metronun istismarı üçün dotasiya verilir. 

Azərbaycanda da metronun rentabelli işləməməsi hər zaman müzakirə mövzusu olub. Daha geniş planda götürsək, ictimai nəqliyyatın rentabelsizliyi iddia edilir. Son günlərdə metronun əlavə gəlirləri barədə müzakirələr intensivləşib. Ekspertlər də bu məsələyə kifayət qədər ətraflı münasibət bildiriblər. Bəs xarici təcrübə necədir?

Metronun xərclərini kim qarşılayır?

Avropa ölkələrinə nəzər saldıqda görürük ki, ictimai nəqliyyatın maliyyə mənbələri kifayət qədər çoxdur. Obrazlı desək, heç kim gözünü sərnişin sayına dikmir. Məsələn, dünyanın ilk metrolarından birinin olduğu Parisdə bütün ictimai nəqliyyata nəzarət Paris Nəqliyyatının Avtomom İdarəsinin (RATP) əlindədir. Bu qurum bir növ bizim AYNA-nın bənzəridir. Lakin, AYNA-dan fərqli olaraq RATP daha çox nəqliyyat növünü – avtobus, tramvay, şəhərətrafı qatar və metro daxil olmaqla Paris və aqlomerasiyasının ictimai nəqliyyatını idarə edir. RATP elə AYNA kimi dövlətin nəzarətində publik hüquqi şəxsdir. 

Lakin etiraf edək ki, bəzi hallarda AYNA-nın səlahiyyəti daha çoxdur. Şərq mentalitetli, hər şeyi nəarətdə saxlamaq istəyən AYNA-dan fərqli olaraq RATP kondisionerlərin qoşulması, qış təkərinə keçid və sair kimi xırda məsələlərə nəzarət etmir. Bu məsələ sürücünün səlahiyyətindədir. 
Maraqlı hal budur ki, yaranığı 1948-ci ildən 2020-ci ildə pandemiya dövrünədək RATP gəlirlə işləyib. Yalnız 2020-də pandemiya başlayandan 2024-cü ilədək ziyan olub.

2024-cü ildə Paris Olimpiya Oyunlarından sonra vəziyyət yaxşılaşıb. Hələlik rəsmi hesabat olmadığı üçün konkret əqəm deyə bilmirik.

RATP-ın gəlirlə işləməsinin yeganə səbəbinin gediş qiymətinin bahalığı ilə izah etmək doğru olmaz. Bizim üçün baha görünsə də, ümumilikdə Fransada aylıq və həftəlik biletlərdən istifadə edənlər üçün nəqliyyat çox da baha deyil. Maliyyə mənbələrinə gəlincə:

Parisdə ictimai nəqliyyatın xərclərinin 48%-ni müəssisələr ödəyir. İşçi sayı 10-dan çox olan müəssisələrdən çox kiçik həcmdə nəqliyyat vergisi alınır. Bir çox müəssisə isə əməkdaşlarının gediş kartlarına pul köçürür. 

Gəlir mənbələri arasında ikinci yeri sərnişindaşıma tutur. Nəqliyyat gəlirlərinin 33%-i ödənilən gediş haqlarının payına düşür. Nəqliyyatdan müntəzəm istifadə edənlər bir qayda olaraq həftəlik kart alırlar. Bu mənbələrdən gələn pullar kütləvi olduğu üçün nəqliyyat sisteminə sərf edir. Pullar banka yerləşdirilərək gəlir əldə edilir. 

Digər mənbələr isə xeyriyyəçilik aksiyaları, könüllü ianələr, reklam və ticarətdir. Doğrudur, Paris metrosunda  Tağı Əhmədov dövrünün xatırladan ticarət xaosu yoxdur. Burada yalnız kofe, ayaqüstü qida və ya qəzet satılır.

40 kilometrlik şəbəkəyə malik, Bakıdan daha cavan olan Brüssel metrosunda da maliyyə mənbələri oxşardır. Bu şəhərdə nəqliyyatı AYNA-ya bənzəyən STIB adlı qurum idarə edir. Nəqliyyatın əsas maliyyə mənbəyi Brüssel regionun rəhbərliyidir. Bura Avropanın siyasi mərkəzi olduğu üçün Avropa İnvestisiya Bankı və digər maliyyə qurumları şəhər nəqliyyatına kifayət qədər sərmayə ayırır. Bu vəsait əsasən metronun genişlənməsinə sərf olunur. Parisdəki kimi burada da, maliyyə mənbələri arasında sərnişinlər ikinci yerdə dayanırlar. Digər mənbələr də Parisdəki kimidir. 

Hər 2 şəhərdə nə qədər qəribə olsa da, ictimai nəqliyyat muzeyləri fəaliyyət göstərir. Hər il on minlərlə ziyarətçinin ödədiyi pullar da nəqliyyatın kiçik xərclərini örtməyə kifayət edir.  

İki ölkənin paytaxtında metronun maliyyələşməsi məsələsində bir neçə ümumi müsbət məqamı qeyd etmək yerinə düşər:
- Günlük, həftəlik və aylıq biletlərin tətbiqi daşıyıcıların az müddətdə külli miqdarda vəsait əldə etməsinə yardımçı olur. Bu pullar banklarda dövr etdirilərək əlavə gəlir yaradır. Bu sistem həm də yükləmə avadanlıqlarının işini azaldır, istismar müddətini artırır.
- Günlük, həftəlik və aylıq biletlərin tətbiqi sərnişinlərin də maraqlarına uyğundur. Bu yolla ailə büdcəsinə qənaət mümkündür.
- Mədəni tədbirlərin təşkili və reklam yerləşdirilməsi sayəsində kifayət qədər məbləğ toplamaq mümkündür. Bu da müəyyən xərcləri qarşılamağa imkan verir.
- Metronu idarə edən qurumlar istismardan çıxarılmış qatarları kolleksiyaçılara, dizaynerlərə, istirahət mərkəzlərinə, hətta xaricə satıb gəlir əldə edə bilər. bu üsul utilizasiyadan qat-qat səmərəlidir. 

Bakı metropoliteninə gəlincə. Reklam və fotosessiyadan kifayət qədər qazanc götürmək mümkündür. Bunun üçün ilk növbədə sovetdən qalma foto qadağası ləğv edilməlidir.

Metronun istismardan çıxarılmış vaqonlarının fiziki və hüquqi şəxslərə satılması da metal kimi doğranmaqdan daha səmərəli olar. Nəzərə alaq ki, 60-cı illərin texnologiyasına əsaslanan bu vaqonlar heç bir elmi-texniki sirr təşkil etmir. Lakin onlardan istirahət mərkəzləri və restoranlarda dizayn elementi kimi istifadə eidlməsi turizm üçün də maraqlı mövzu olar.

Vüqar Yaşaroğlu

Ən son yeniliklər və məlumatlar üçün Icma.az saytını izləyin, biz hadisənin gedişatını izləyirik və ən aktual məlumatları təqdim edirik.
seeBaxış sayı:65
embedMənbə:https://avtosfer.az
archiveBu xəbər 10 İyun 2025 13:51 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Rusiyanın Azərbaycana qarşı növbəti təzyiq mexanizmi

25 İyul 2025 00:06see669

Türkiyədə oxuyan bir qrup tələbə Azərbaycan universitetlərinə köçürülmə hüququndan məhrum edilib?

25 İyul 2025 01:36see150

Tramp Avropanı külək turbinlərindən imtina etməyə çağırıb

26 İyul 2025 09:00see143

Somalili nazir Ulu öndərin məzarını ziyarət edib

24 İyul 2025 23:40see136

Əgər onlara edilən təkliflər futbolçuları qane etməsə, mən onları komandada saxlamağa hazıram

26 İyul 2025 00:48see134

Milli Məclis bəyanat yayıb

25 İyul 2025 18:52see134

Azərbaycanda valyuta sabitliyi: Manat lirəni və rublu üstələyir İqtisadçı əsas səbəbləri izah etdi

26 İyul 2025 02:00see128

Oleq Bakinski işində Kuçerə BƏRAƏT VERİLDİ

25 İyul 2025 18:03see126

Orxan yeni komandasında qolla debüt etdi

26 İyul 2025 11:06see125

Krediti qaytarmayanların sayı artır: NİYƏ?

25 İyul 2025 15:42see125

Xərçəng xəstəliyinin əməliyyatı və müalicəsi niyə icbari tibbi sığortaya salınmır? Müzakirə

25 İyul 2025 18:48see125

Filip Ozobiç Turan Tovuz da EKSKLÜZİV

26 İyul 2025 10:23see124

Qəzzanı aclığa məhkum edən İsrailə qarşı qazan və tavalarla etirazlar başlayıb

26 İyul 2025 11:08see124

Barmaqları çatlatmaq oynaqlara zərərdir?

25 İyul 2025 15:57see124

İbrahim Tatlısesin Səddam Hüseynlə qohum olduğu üzə çıxdı

26 İyul 2025 06:15see123

Nyu York birjasında təbii qaz bahalaşıb

26 İyul 2025 10:24see122

Pokrovsk uğrunda şiddətli döyüşlər GEDİR

26 İyul 2025 10:10see121

MM dən Fransa Milli Assambleyasındakı qətnamə təşəbbüsünə CAVAB

25 İyul 2025 19:11see121

Ukrayna Stavropola hücum etdi

26 İyul 2025 10:29see119

Daily Mail : İrəvan yaxınlığındakı AES hər an partlaya bilər

26 İyul 2025 00:51see119
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri