Icma.az
close
up
RU
Menu

24 nömrəli onbirillik musiqi məktəbində Zəfər günü qeyd edilib FOTO

Buxarest Rusiya təbliğatının artmasından narahatdır...

Mərhum atasından danışan Röya KÖVRƏLDİ EKSKLÜZİV VİDEO

“Vilyarreal” səfərdə “Espanyol”a qalib gəlib

Ermənistan ilk dəfə Azərbaycan ərazisindən keçən marşrutla Qazaxıstan buğdası alıb

La Liqa: Turun ilk matçında qalib müəyyənləşmədi

Bu rayona yeni polis rəisi təyin edildi

Türkmənistan Transxəzər Qaz Boru Kəməri Layihəsinin həyata keçirilməsi imkanlarını nəzərdən keçirmək niyyətindədir

İsrail daha bir girovun qalıqlarının olduğu tabutu təhvil alıb

Elmar Baxşıyev: Bizdə əsas heyət anlayışı yoxdur

Tramp: Avropadakı ABŞ qoşunlarının ümumi sayı dəyişməz olaraq qalır

Kadinin xəstəxanadan MESAJI: “Geri dönəcəm, sizi sevirəm” FOTO/VİDEO

Qarabağ Neftçi ni daha çox yenib Bəs Neftçi köhlənlər ə neçə qol vurub?

Liqa 1: Marsel darmadağına sevindi

“Son beş ilin tarixi Zəfər tarixidir, şanlı tariximizdir” Prezidentdən növbəti PAYLAŞIM VİDEO

Parlamentin 4 komitəsinin birgə iclasında 2026 cı ilin dövlət büdcəsi haqqında qanun layihəsi müzakirə edilib

Ukraynanın valyuta ehtiyatları artıb Müstəqillik dövrü üçün rekord həddə çatıb

Səssizcə yayılır: Dünyada qızılca halları və ölümlərin sayı artır

Mingəçevirli 10 yaşlı şahmatçı Avropa çempionatında gümüş medal qazandı

Almaniyada polis iki ağır insan qaçaqmalçılığı hadisəsinin qarşısını alıb

Monitorinqlər “statistik hesabat” səviyyəsindən yuxarı qalxa bilmir Kamran Əsədov

Monitorinqlər “statistik hesabat” səviyyəsindən yuxarı qalxa bilmir Kamran Əsədov

Redaktor.az saytından alınan məlumata görə, Icma.az bildirir.

"Azərbaycan təhsil sistemində ibtidai sinifin sonunda – IV sinif səviyyəsində monitorinq qiymətləndirmələrinin aparılması təhsil siyasətində diaqnostik və inkişafyönümlü yanaşmaların formalaşması baxımından mühüm əhəmiyyət daşıyır".

Bunu Redaktor.az-a açıqlamasında təhsil eksperti Kamran Əsədov bildirdi.

Onun sözlərinə görə, bu cür qiymətləndirmələr şagirdlərin erkən yaşda əsas bilik və bacarıqlarını obyektiv şəkildə ölçmək, onların təhsil trayektoriyasını düzgün istiqamətləndirmək, həmçinin məktəblərin və müəllimlərin effektivliyini qiymətləndirmək üçün mühüm alət hesab olunur:

"Lakin bu prosesin məqsədi, məzmunu, nəticələrin interpretasiyası və istifadə olunma forması pedaqoji və hüquqi baxımdan ciddi təhlil tələb edir.

Təhsil naziri Emin Əmrullayevin açıqlamasına əsasən, bu qiymətləndirmələr 100 mindən artıq IV sinif şagirdini əhatə edir və bu, demoqrafik baxımdan Azərbaycan ibtidai təhsil sisteminin 95 faizinə qədərinin qiymətləndirilməsi deməkdir. Elm və Təhsil Nazirliyinin 2023-cü il hesabatında qeyd olunur ki, ölkə üzrə ümumi təhsil müəssisələrində 420 mindən çox ibtidai sinif şagirdi təhsil alır və onların təqribən 106 min nəfəri hər il IV sinfi bitirir. Bu isə kütləvi qiymətləndirmə sisteminin miqyasını və strateji əhəmiyyətini göstərir.

Monitorinqlərin aparılması “Təhsil haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun 18.1-ci maddəsi ilə uyğunluq təşkil edir. Həmin maddəyə əsasən, təhsilalanların nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsi onların əldə etdiyi nəticələrin müəyyənləşdirilməsi və təhsilin keyfiyyətinə nəzarət məqsədini daşıyır. Bu baxımdan, IV sinif qiymətləndirməsi ibtidai təhsil mərhələsinin yekununda şagirdin təməl biliklərinin (oxu, yazı, riyaziyyat, məntiq, təbiət haqqında ilkin anlayışlar və s.) hansı səviyyədə formalaşdığını müəyyən etməyə xidmət edir.

Lakin təhsil sahəsində aparılan araşdırmalar göstərir ki, bu qiymətləndirmələrin nəticələrindən çıxarılan nəticələr çox zaman yanlış interpretasiya olunur. Monitorinq nəticələrinin aşağı olması şagirdin potensialının aşağı olması kimi təqdim edildikdə, bu, həm pedaqoji baxımdan zərərlidir, həm də psixoloji olaraq uşağa neqativ təsir göstərir. Halbuki uşaq psixologiyasında potensial anlayışı dəyişkən və inkişaf etdirilə bilən bir kateqoriyadır. Harvard Universitetinin Təhsil Fakültəsi tərəfindən aparılan araşdırmada qeyd olunur ki, 10 yaşa qədər uşaqların öyrənmə qabiliyyəti beyin plastisitesi baxımından zirvə həddə olur, yəni bu yaş dövründə göstərilən zəif nəticə sabit deyil və məqsədyönlü təlim müdaxilələri ilə dəyişdirilə bilər".

Ekspert qeyd etdi ki, Azərbaycan təhsil sistemində monitorinqlər nəticəsində zəif nəticə göstərən şagirdlər üçün hansısa əlavə dəstək proqramlarının tətbiqi demək olar ki, müşahidə olunmur. 

"Halbuki monitorinq nəticələrinin əsas məqsədi diaqnoz qoymaq yox, fərdi inkişaf trayektoriyasını qurmaq olmalıdır. Estoniya, Finlandiya və Kanada kimi ölkələrdə ibtidai sinif qiymətləndirmələri əsasən formativ və inkişafyönümlü xarakter daşıyır. Məsələn, Estoniyada şagirdlər üçün 3-cü və 6-cı sinif səviyyəsində milli qiymətləndirmə aparılır, lakin bu nəticələr nə şagirdin sinifdə qalması, nə də müəllimə cərimə verilməsi üçün istifadə olunur. Əvəzində nəticələr fərdi inkişaf planının hazırlanması üçün pedaqoji heyət və valideynlərlə paylaşılır.

Azərbaycanda isə IV sinif monitorinqləri daha çox summativ qiymətləndirmə təsiri bağışlayır. Bu isə potensialı aşağı olan şagirdlərə əlavə dəstək vermək yerinə onları erkən yaşda etiketləmək, təhsildən soyutmaq və gələcək uğursuzluqları qaçılmaz göstərmək riskini yaradır. 2023-cü ildə IV sinif üzrə keçirilən monitorinq qiymətləndirmələrində 34%-dən çox şagird əsas bacarıqlar üzrə “orta səviyyədən aşağı” nəticə göstərmişdir. Bu göstərici çox ciddi təhlil və islahat tələb edən bir siqnaldır".

Müsahibimiz təəssüf hissi ilə bildirdi ki, bu monitorinqlərin nəticələri əsasında nə müəllimlərə fərdi təlim ehtiyacları üzrə inkişaf planı, nə də məktəblərə struktur dəstəyi tətbiq olunur. 

'Bu isə o deməkdir ki, monitorinqlər “statistik hesabat” səviyyəsindən yuxarı qalxa bilmir. Halbuki dünya təcrübəsində bu qiymətləndirmələr nəticəsində zəif nəticə göstərən məktəblərə əlavə maliyyə, müəllimlərə metodiki dəstək, şagirdlərə isə xüsusi dərsdənkənar təlim planı tətbiq olunur.

Monitorinq nəticələrinin formativ məqsədlə istifadə olunması, şagirdin gələcəyinə yönəlik fərdi inkişaf yolunun müəyyənləşdirilməsi üçün aşağıdakı dəyişikliklərin baş verməsi vacibdir:

şagirdlərin nəticələrinə əsasən fərdi təlim dəstəyi və psixoloji müşayiət proqramları yaradılmalı, müəllimlər nəticələrə əsasən kurikulum və tədris metodlarını yenidən nəzərdən keçirməli, valideynlərlə rəy əsasında fəaliyyət planı hazırlanmalıdır. Əlavə olaraq, monitorinqin nəticələri əsasında zəif nəticə göstərən bölgələrə əlavə dövlət dəstəyi – müəllim stimullaşdırması, əlavə resurslar və metodik təlimlər təqdim olunmalıdır.

Yekun olaraq qeyd edilməlidir ki, IV sinif monitorinqləri təhsil sistemində erkən diaqnostika vasitəsi kimi potensiala malikdir. Lakin bu monitorinqlərin düzgün şərh olunmaması, nəticələrin etik olmayan şəkildə istifadəsi və zəif şagirdlərə etiketləyici münasibət göstərilməsi, təhsildə sosial bərabərsizliyi dərinləşdirir. Əgər bu mexanizm məqsədyönlü, inkişafyönlü və fərdiləşdirilmiş şəkildə tətbiq olunarsa, o zaman təhsil sistemi şagirdin potensialını real şəkildə aşkara çıxara və inkişaf etdirə bilər. Əks halda, bu qiymətləndirmələr yalnız illik statistik hesabat və ictimaiyyət üçün şablon məlumat olaraq qalacaq, lakin təhsilin mahiyyətində heç nəyi dəyişməyəcək" , - deyə Kamran Əsədov bildirdi.

Xədicə BAXIŞLI

Hadisənin gedişatını izləmək üçün Icma.az saytında ən son yeniliklərə baxın.
seeBaxış sayı:105
embedMənbə:https://redaktor.az
archiveBu xəbər 24 İyun 2025 20:41 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

24 nömrəli onbirillik musiqi məktəbində Zəfər günü qeyd edilib FOTO

08 Noyabr 2025 09:02see205

Buxarest Rusiya təbliğatının artmasından narahatdır...

08 Noyabr 2025 18:48see197

Mərhum atasından danışan Röya KÖVRƏLDİ EKSKLÜZİV VİDEO

08 Noyabr 2025 23:07see189

“Vilyarreal” səfərdə “Espanyol”a qalib gəlib

09 Noyabr 2025 02:26see158

Ermənistan ilk dəfə Azərbaycan ərazisindən keçən marşrutla Qazaxıstan buğdası alıb

08 Noyabr 2025 00:53see142

La Liqa: Turun ilk matçında qalib müəyyənləşmədi

08 Noyabr 2025 03:28see137

Bu rayona yeni polis rəisi təyin edildi

08 Noyabr 2025 14:02see134

Türkmənistan Transxəzər Qaz Boru Kəməri Layihəsinin həyata keçirilməsi imkanlarını nəzərdən keçirmək niyyətindədir

08 Noyabr 2025 06:22see132

İsrail daha bir girovun qalıqlarının olduğu tabutu təhvil alıb

08 Noyabr 2025 04:23see131

Elmar Baxşıyev: Bizdə əsas heyət anlayışı yoxdur

08 Noyabr 2025 19:18see128

Tramp: Avropadakı ABŞ qoşunlarının ümumi sayı dəyişməz olaraq qalır

08 Noyabr 2025 02:58see128

Kadinin xəstəxanadan MESAJI: “Geri dönəcəm, sizi sevirəm” FOTO/VİDEO

08 Noyabr 2025 11:53see128

Qarabağ Neftçi ni daha çox yenib Bəs Neftçi köhlənlər ə neçə qol vurub?

08 Noyabr 2025 14:23see128

Liqa 1: Marsel darmadağına sevindi

09 Noyabr 2025 02:22see127

“Son beş ilin tarixi Zəfər tarixidir, şanlı tariximizdir” Prezidentdən növbəti PAYLAŞIM VİDEO

07 Noyabr 2025 23:10see127

Parlamentin 4 komitəsinin birgə iclasında 2026 cı ilin dövlət büdcəsi haqqında qanun layihəsi müzakirə edilib

07 Noyabr 2025 22:05see126

Ukraynanın valyuta ehtiyatları artıb Müstəqillik dövrü üçün rekord həddə çatıb

07 Noyabr 2025 20:21see126

Səssizcə yayılır: Dünyada qızılca halları və ölümlərin sayı artır

07 Noyabr 2025 22:08see126

Mingəçevirli 10 yaşlı şahmatçı Avropa çempionatında gümüş medal qazandı

07 Noyabr 2025 23:49see125

Almaniyada polis iki ağır insan qaçaqmalçılığı hadisəsinin qarşısını alıb

08 Noyabr 2025 03:36see124
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri