Icma.az
close
up
RU
Menu

Boşalan evlər MİDA ya verilsə, Bakıda mənzillər ucuzlaşacaq İqtisadçı Bu gün Mənzil İnşaatı Dövlət Agentliyi (MİDA) Bakıdakı Hövsan Yaşayış Kompleksinin I və II mərhələləri, Binəqədi Yaşayış Kompleksi, eləcə də Sumqayıt, Lənkəran, Şirvan və Yevl

Tibbi sığortadan kəsilən pullar korrupsiya və lüzumsuz xərclərə gedəcək Partiya sədri

WUF13 ün rəsmi sosial media səhifələri fəaliyyətə başlayıb

Ukraynada müharibəni bitirməklə bağlı müzakirələr başladı Plan hazırdır

Dabaq xəstəliyinə qarşı ictimai narahatlıq ət bazarlarını vurdu , ət dükanlarında satış həcmi azalmağa başladı

Turan Tovuz Dinamo nu belə darmadağın etdi Video

Marko Materassi məşqçilik karyerasını niyə bitirdiyini izah edib

Yadigar Muradovun son durumu açıqlandı KONKRET

Rusiya klubundan rəsmi təklif: Rədd edib, Qarabağ da qaldı

Bakı “ravvinlər sammiti”nə niyə fasilə verdi? Səssiz diplomatiyanın görünməyən tərəfləri

Bu yaş dövründə idman edənlərin beyni gec qocalır

Pendirin beyinə faydası

“Honda” çip çatışmazlığı səbəbindən avtomobil istehsalını dayandırdı

İngiltərə çempionu 90 il sonra bu aqibətlə üzləşdi Antirekord

Türk dünyasında yeni siyasi mərhələ başlayır ŞƏRH EDİLDİ

Aİ Azərbaycan və Ermənistan arasında münasibətlərin normallaşması prosesini dəstəkləyir

Moskvadan Parisin hərbi kontingent yerləşdirmək planına reaksiya

Böyük Britaniya Səudiyyə Ərəbistanı ilə 6,4 milyard funtluq müqavilə imzalanıb

Nvidia dünyanın ən dəyərli səhmdar şirkəti oldu

Şorba bişirməkdən imtina edən arvadını bıçaqlayıb dərisini soydu

Yeni tədris ili, yeni tıxac problemi HƏLLİ NƏDİR? ARAŞDIRMA

Yeni tədris ili, yeni tıxac problemi HƏLLİ NƏDİR? ARAŞDIRMA

Icma.az, Sia Az saytından verilən məlumata əsaslanaraq xəbər yayır.

Bu gün ölkə üzrə yeni tədris ili başladı və bununla əlaqədar olaraq şəhər yollarında yenidən sıxlıq və tıxaclar müşahidə olunur. Səhər saatlarında həm məktəbə, həm də işə eyni vaxtda çıxan minlərlə insan şəhər yollarını doldurur. Bu vəziyyət xüsusilə böyük şəhərlərdə, xüsusən də Bakı kimi əhalinin və nəqliyyat vasitələrinin sayı sürətlə artan paytaxtda daha qabarıq hiss olunur. İctimai nəqliyyat vasitələrində, xüsusilə metro və avtobuslarda da sıxlıq müşahidə edilir. Valideynlərin öz şəxsi avtomobilləri ilə övladlarını məktəbə aparması, əlavə olaraq xidmət avtomobillərinin və taksilərin hərəkət intensivliyi də ümumi nəqliyyat yükünü artırır.

Bu vəziyyət hər tədris ilinin əvvəlində sosial mediada geniş müzakirə olunur və bir çoxları dərs saatlarının dəyişdirilməsini təklif edir. Təklif olunan variantlardan biri məktəb dərslərinin daha erkən və ya daha gec başlaması, universitetlərin dərs saatlarının isə iş saatlarından fərqli vaxtlara keçirilməsi ilə nəqliyyat axınının müxtəlif saatlara bölünməsidir.

Bu addım doğrudanmı tıxac problemini azalda bilər, yoxsa problemin kökündə tamamilə başqa səbəblər dayanır?

Məsələ ilə bağlı təhsil eksperti Məzahir Məmmədli SİA-ya açıqlamasında bildirib ki, Azərbaycanda yol infrastrukturunda ciddi problemlər var:

“Hətta şəhər kənarında yerləşən universitetlər var ki, oraya gediş-gəliş problemlidir. Bu gün ümumtəhsil məktəblərinin əksəriyyətində sinif sıxlığı var. Şagird sayının artması ilə mövcud məktəblərin tutumu arasında balans pozulmuşdur. Bu, tədrisin keyfiyyətinə mənfi təsir göstərməklə yanaşı, pedaqoqların iş yükünü də artırır. Bəzən bir sinifdə 35-40 şagirdin təhsil alması müşahidə olunur ki, bu da fərdi yanaşma və keyfiyyətli tədris imkanlarını minimuma endirir. Bu problemin qarşısını almaq üçün yeni məktəblərin tikilməsi vacib hesab edilir. Lakin bu da problemin köklü həll yolu deyil. Çünki təkcə məktəblərin sayının artırılması, əgər paralel şəkildə kadr hazırlığı, infrastruktur, tədris resursları və nəqliyyat imkanları da inkişaf etdirilməzsə, sinif sıxlığının azaldılmasında effektiv nəticə verməyəcək. Bu baxımdan, dövlət səviyyəsində tədris saatlarının və dərs cədvəllərinin yenidən tənzimlənməsi məsələsi də aktuallaşır. Hazırda məktəblərdə dərs saatlarının dəyişdirilməsi ilə bağlı mərkəzləşdirilmiş bir qərar yoxdur və bu məsələ ali təhsil müəssisələrində əsasən elmi şuraların qərarları ilə tənzimlənir. Lakin bu sahədə vahid bir strategiyanın tətbiq olunması nəqliyyat sıxlığının azalmasına və tədrisin səmərəliliyinin artmasına səbəb ola bilər”.

Bəs, universitet tələbələrinə bu yanaşma necə təsir edə bilər?

Məzahir Məmmədli həmçinin qeyd edib ki, regionlarda ali təhsil müəssisələrinin inkişafına daha geniş şərait yaradılması da ölkə üzrə tıxac probleminin qismən aradan qaldırılmasına xidmət edə bilər: “Hazırda ölkənin əsas təhsil mərkəzi Bakı şəhəridir və bu, paytaxta olan tələbə axınını artıraraq həm sosial infrastrukturda, həm də yol şəbəkəsində əlavə yüklənməyə səbəb olur. Regionlarda yerləşən universitetlərin maddi-texniki bazasının gücləndirilməsi, tədris heyətinin keyfiyyətinin artırılması və bu müəssisələrin nüfuzunun artırılması, tələbələrin yalnız paytaxta deyil, bölgələrə də yönəlməsinə imkan yaradacaq. Bu isə, bir tərəfdən, regionların sosial-iqtisadi inkişafına təkan verəcək, digər tərəfdən isə böyük şəhərlərdə nəqliyyat problemlərinin yüngülləşməsinə səbəb olacaq. Hazırda dövlət səviyyəsində məktəblərdə dərs saatlarının dəyişdirilməsi ilə bağlı hər hansı rəsmi qərar qəbul edilməyib. Ali təhsil müəssisələrində isə dərs cədvəlləri əsasən elmi şuraların qərarlarına əsasən müəyyən olunur və hər universitet bu məsələni müstəqil şəkildə tənzimləyir”.

Bəs, digər ölkələrdə vəziyyət nə yerdədir?

Tıxac və nəqliyyat sıxlığı problemi yalnız Azərbaycana məxsus deyil. Bir çox ölkələrdə də xüsusilə səhər və axşam saatlarında, məktəb və iş saatlarının üst-üstə düşməsi nəticəsində ciddi nəqliyyat sıxlığı yaşanır. Lakin fərqli ölkələr bu problemi müxtəlif yanaşmalarla həll etməyə çalışır və bəzi uğurlu təcrübələr mövcuddur.

1. Niderland: İnteqrə nəqliyyat və velosiped istifadəsi

Niderland şəhərlərində məktəbə və işə gedənlərin əhəmiyyətli hissəsi şəxsi avtomobildən deyil, ictimai nəqliyyatdan və velosipedlərdən istifadə edir. Şəhər infrastrukturunda velosiped yolları geniş şəkildə qurulub və şagirdlərin çoxu məktəbə velosipedlə gedir. Bununla yanaşı, məktəblər və iş yerləri dərs və iş saatlarını tənzimləyərək pik saatlarda yükü balanslaşdırmağa çalışırlar. Bu yanaşma nəqliyyat sıxlığını azaldır və ekoloji baxımdan da faydalıdır.

2. Yaponiya: Dəqiq ictimai nəqliyyat və intizamlı sistem

Tokio və digər böyük şəhərlərdə əhalinin sıxlığına baxmayaraq, ictimai nəqliyyat – xüsusilə metro – son dərəcə dəqiq və effektiv işləyir. Dərs və iş saatları arasında fərqliliklər qoyulur, bəzi məktəblər dərslərə daha erkən başlayır. Valideynlərin övladlarını məktəbə avtomobillə aparması halları nadirdir. Məktəblər şagirdlərin müstəqil şəkildə ictimai nəqliyyatdan istifadə etmələrinə şərait yaradır və bu, tıxacın qarşısını alan əsas amillərdəndir.

3. Sinqapur: Tənzimlənmiş məktəb saatları və elektron nəzarət

Sinqapurda məktəblərin dərs saatları yerli ərazilərdəki nəqliyyat sıxlığına uyğun şəkildə planlaşdırılır. Bəzi məktəblər saat 7:30-da, digərləri isə 8:30-da dərsə başlayır. Bu, nəqliyyat axınının zamana görə bölünməsinə şərait yaradır. Bundan əlavə, şəhər ətrafında avtomobillərin hərəkətinə elektron nəzarət sistemləri tətbiq olunur və tıxac vergiləri vasitəsilə pik saatlarda avtomobil istifadəsi azaldılır.

4. Türkiyə: İki növbəli sistem və tıxac problemi

Türkiyənin böyük şəhərlərində – İstanbul, Ankara və İzmir kimi – məktəblərin çoxu iki növbəli sistemlə fəaliyyət göstərir. Bu isə səhər saatlarında tıxacın pik həddə çatmasına səbəb olur. Valideynlərin uşaqları şəxsi avtomobillə məktəbə aparması geniş yayılıb. Hökumət müəyyən ərazilərdə məktəblərin dərs saatlarını dəyişdirməklə nəqliyyat yükünü tənzimləməyə çalışır, lakin struktur problemlər səbəbilə bu tədbirlər tam effektiv deyil.

5. Finlandiya: Yüksək keyfiyyətli yerli məktəblər və yükün bərabər paylanması

Finlandiyada hər bir yaşayış ərazisində yüksək keyfiyyətli yerli məktəblər fəaliyyət göstərir. Valideynlər uşaqlarını uzaq məktəblərə göndərmək məcburiyyətində qalmır, bu da səhər saatlarında nəqliyyatda sıxlığı azaldır. Məktəblər adətən 8:00-8:30-da dərsə başlayır və bu zaman ictimai nəqliyyat vasitələri artıq işə gedən sərnişinləri daşıyıb, boşalmış olur.

Görünən odur ki, tıxac probleminin həlli üçün yalnız dərs saatlarının dəyişdirilməsi kifayət etmir. Bu, yalnız kompleks yanaşma tələb edən bir problemdir. Təhsil müəssisələrinin regionlarda inkişafına dəstək göstərilməsi, ali məktəblərin təkcə Bakı ətrafında deyil, ölkənin digər bölgələrində də yerləşdirilməsi, regionlarda yaşam və təhsil üçün əlverişli şəraitin yaradılması həm əhali axınının tənzimlənməsi, həm də nəqliyyat yükünün paytaxt üzərindəki təzyiqinin azaldılması baxımından müsbət nəticə verə bilər.

Bundan başqa, ictimai nəqliyyatın səmərəliliyinin artırılması, metro və avtobus şəbəkələrinin genişləndirilməsi, daha çevik və rahat nəqliyyat sistemlərinin qurulması, eyni zamanda alternativ nəqliyyat vasitələrinin təşviq olunması (velosipedlər, skuter yolları və s.) da şəhər tıxaclarının azaldılmasında mühüm rol oynaya bilər.

Hadisənin gedişatını izləmək üçün Icma.az saytında ən son yeniliklərə baxın.
seeBaxış sayı:49
embedMənbə:https://sia.az
archiveBu xəbər 15 Sentyabr 2025 13:20 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Boşalan evlər MİDA ya verilsə, Bakıda mənzillər ucuzlaşacaq İqtisadçı Bu gün Mənzil İnşaatı Dövlət Agentliyi (MİDA) Bakıdakı Hövsan Yaşayış Kompleksinin I və II mərhələləri, Binəqədi Yaşayış Kompleksi, eləcə də Sumqayıt, Lənkəran, Şirvan və Yevl

29 Oktyabr 2025 16:41see298

Tibbi sığortadan kəsilən pullar korrupsiya və lüzumsuz xərclərə gedəcək Partiya sədri

29 Oktyabr 2025 14:33see204

WUF13 ün rəsmi sosial media səhifələri fəaliyyətə başlayıb

29 Oktyabr 2025 18:21see177

Ukraynada müharibəni bitirməklə bağlı müzakirələr başladı Plan hazırdır

28 Oktyabr 2025 21:15see148

Dabaq xəstəliyinə qarşı ictimai narahatlıq ət bazarlarını vurdu , ət dükanlarında satış həcmi azalmağa başladı

29 Oktyabr 2025 18:30see145

Turan Tovuz Dinamo nu belə darmadağın etdi Video

28 Oktyabr 2025 21:02see144

Marko Materassi məşqçilik karyerasını niyə bitirdiyini izah edib

28 Oktyabr 2025 20:46see135

Yadigar Muradovun son durumu açıqlandı KONKRET

29 Oktyabr 2025 14:18see133

Rusiya klubundan rəsmi təklif: Rədd edib, Qarabağ da qaldı

28 Oktyabr 2025 20:42see128

Bakı “ravvinlər sammiti”nə niyə fasilə verdi? Səssiz diplomatiyanın görünməyən tərəfləri

29 Oktyabr 2025 11:37see127

Bu yaş dövründə idman edənlərin beyni gec qocalır

28 Oktyabr 2025 21:07see123

Pendirin beyinə faydası

29 Oktyabr 2025 22:03see123

“Honda” çip çatışmazlığı səbəbindən avtomobil istehsalını dayandırdı

29 Oktyabr 2025 17:41see122

İngiltərə çempionu 90 il sonra bu aqibətlə üzləşdi Antirekord

30 Oktyabr 2025 09:02see122

Türk dünyasında yeni siyasi mərhələ başlayır ŞƏRH EDİLDİ

29 Oktyabr 2025 15:54see120

Aİ Azərbaycan və Ermənistan arasında münasibətlərin normallaşması prosesini dəstəkləyir

29 Oktyabr 2025 17:58see120

Moskvadan Parisin hərbi kontingent yerləşdirmək planına reaksiya

30 Oktyabr 2025 01:07see117

Böyük Britaniya Səudiyyə Ərəbistanı ilə 6,4 milyard funtluq müqavilə imzalanıb

29 Oktyabr 2025 14:35see117

Nvidia dünyanın ən dəyərli səhmdar şirkəti oldu

30 Oktyabr 2025 03:45see117

Şorba bişirməkdən imtina edən arvadını bıçaqlayıb dərisini soydu

30 Oktyabr 2025 04:15see116
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri