Icma.az
close
up
RU
İndiki uşaqlar bir peşə öyrənməli, yoxsa bacarıq əldə etməlidirlər?

İndiki uşaqlar bir peşə öyrənməli, yoxsa bacarıq əldə etməlidirlər?

Icma.az, Bizimyol portalına istinadən məlumatı açıqlayır.

Süni intellekt və avtomatlaşdırma işin gələcəyini yenidən formalaşdırır. Bu gün məktəbə başlayan uşaq yetkin olanda hansı peşələrlə qarşılaşacaq? Bu sualın qəti cavabı yoxdur. Süni intellekt, avtomatlaşdırma və texnologiya sahəsindəki sürətli inkişaflar ənənəvi iş təsvirlərini dəyişir; əslində onların bir çoxunu aradan qaldırmağa başlayır.

Bizimyol.info "trthaber"ə istinadən xəbər verir ki, müasir dövrdə pedaqoqlar vurğulayırlar ki, uşaqlar konkret peşələrə deyil, dəyişən dünyaya hazır olmalıdırlar.

Son illərdə aparılan beynəlxalq araşdırmalar da bu dəyişikliyi dəstəkləyir. OECD-nin 2024-cü il hesabatına görə, 2035-ci ilə qədər mövcud iş yerlərinin təxminən 40 faizi avtomatlaşdırmadan təsirlənəcək. "McKinsey" Qlobal İnstitutunun ABŞ-da qlobal iqtisadi və işçi qüvvəsi tendensiyalarını təhlil edən 2023-cü il məlumatları, fərdlərin "düşünmə, qərar vermə və ünsiyyət" kimi sosial-idrak bacarıqlarının iş dünyasında texniki bacarıqlardan daha çox önəm kəsb etdiyini ortaya qoyur.

Bəs, yeni nəsillər bu dəyişikliyə necə hazırlaşacaqlar?Gələcək dünyasında hansı bacarıqlar ön plana çıxacaq?

Bu suallarla bağlı Təhsil Elmləri Mütəxəssisi Ömər Akar danışıb.

Təhsil müəssisələri bugünkü riskləri idarə etmək üçün tədris-təlim yanaşmalarını dəyişməlidirlər. Biz əzbər öyrənmə üsullarından uzaqlaşmalı və problem həllinə, sorğu-sual etməyə və dərin öyrənməyə diqqət yetirməliyik.

Gələcək dünyada hansı biliklərin və ya peşələrin keçərli olacağı bəlli deyil. Bu səbəbdən uşaqlara xüsusi nümunələrdən çox dəyişikliyə uyğunlaşacaq bacarıqlarla təchiz olunmalıdır. Təhsil Elmləri Mütəxəssisi Ömər Akar bu bacarıqları beş əsas başlıq altında qruplaşdırır:

Fiziki bacarıqlar (motor, mexaniki, texniki)Əsas koqnitiv bacarıqlar (savad, hesablama, məlumatların işlənməsi)Yüksək koqnitiv bacarıqlar (tənqidi düşünmə, problem həll etmə, yaradıcılıq)Sosial və emosional bacarıqlar (uyğunlaşma, ünsiyyət, liderlik, empatiya)Texnoloji bacarıqlar (proqramlaşdırma, verilənlərin təhlili)

Ömer Akar bildirir ki, Türkiyədə təhsilə bacarıq yönümlü yanaşmalar son illərdə nəzərəçarpacaq sürət qazanıb. Yeni layihələr, kurikulum tənzimləmələri və peşə təhsili proqramları bu transformasiyanın konkret addımlarını təşkil edir.

Akar bu sahədə baş verənləri belə qiymətləndirərək: “Türkiyədə təhsil sistemi ənənəvi peşə təhsili yanaşmasından bacarıq yönümlü modelə çevrilir. Nazirliyin “Türkiyə Əsr Təhsil Modeli” kimi layihələri sadələşdirilmiş kurikulumla dərinləşdirilmiş öyrənmə məqsədi daşıyır. Bu yeni model tələbələrə dəyişən dünya şəraitinə uyğunlaşa bilən çevik bir struktur təqdim etməyi hədəfləyir. Peşə təhsilində bərpa olunan enerji, logistika və informatika kimi sahələr üzrə proqramlar hazırlanır”, - deyib.

Süni intellektin yayılması ilə uşaqların düşüncə tərzi də dəyişir. İnformasiya əldə etmək asanlaşdıqca, onu təhlil etmək və tənqid etmək bacarığı daha vacib olur. Akarın sözlərinə görə, bu nöqtədə məktəblər öz yanaşmalarını yenidən dizayn etməlidirlər.

“Təhsil müəssisələri bugünkü riskləri idarə etmək üçün tədris-təlim yanaşmalarını dəyişməlidir. Biz əzbər öyrənmə üsullarından uzaqlaşmalı və problem həllinə, sorğu-sual etməyə və dərin öyrənməyə diqqət yetirməliyik. Süni intellektdən bir vasitə kimi istifadə etməli; Biz müəllimləri bilik verən yox, istiqamətləndirən fərdlər kimi yerləşdirməliyik”, - deyə o qeyd edib.

Bir çox mütəxəssis kimi Ömer Akar da gələcəkdə texnologiyadan istifadə etməklə yanaşı, onu yönləndirən şəxslərin də ön plana çıxacağına inanır. O, biliyin müvəqqəti olduğunu, bacarıqın isə daimi olduğunu vurğulayır.

“Əlbəttə, texnologiyadan istifadə vacibdir, lakin uzunmüddətli perspektivdə onu istehsal edən fərdlər cəmiyyətə yenilik gətirir. Məlumat yenilənir və dəyişdirilir. Ancaq bacarıqlar, xüsusən də öyrənməyi öyrənmək bacarığı burada qalacaq. Ona görə də təhsil sistemi həm texnologiyadan istifadə edən, həm də istehsal edən fərdlər yetişdirməlidir”, - deyib.

Ailələr və təhsil müəssisələri uşaqları gələcəyə hazırlayarkən bəzi yaxşı niyyətli, lakin zərərli vərdişləri tətbiq etməyə davam edə bilər. Bu nöqtədə maarifləndirmənin vacib olduğunu söyləyən Akar, ailələrin ən çox etdiyi səhvləri belə sıralayır:

Əzbər öyrənmə üsullarına riayət etməkBir istiqaməti seçməkAkademik uğuru yeganə məqsədə çevirməkDəyişən dünyanı görməməkRisk etməkdən çəkinməkÜnsiyyət və əməkdaşlıq bacarıqlarına məhəl qoymamaqTexnologiyaya təhlükə kimi baxmaqUşaqların tələblərinə qarşı laqeydlik

Uşaqların gələcəklə bağlı narahatlıqlarını azaltmaq üçün onlara qeyri-müəyyənliyin həyatın təbii bir hissəsi olduğunu göstərmək lazımdır.

Akar bu mövzuda ailələrə verilən sualları fərqləndirməyi təklif edir: “Biz uşaqlara dəyişikliyin təbii olduğunu izah etməli, onlarda maraq hissini inkişaf etdirməli və onlarda inam aşılamalıyıq. “Hansı peşə?” əvəzinə “nə etməyi sevirsən?” kimi suallar verməliyik. Ən əsası, necə öyrənməyi öyrətməliyik”,- deyə bildirib.

Uğur axtarışı ailələrə rəhbərlik etsə də, yadda saxlamaq lazımdır ki, uşaqların ən çox ehtiyacı olan şey dinc öyrənmə mühitidir. Akar uşaqların daxili tarazlığına üstünlük verən bir yanaşmanın tərəfdarıdır:

"Xoşbəxt insanlar həyatlarının hər sahəsində daha uğurlu olurlar. Biz özlərini tanıyan, öyrənməyə açıq olan və münasibətlərini idarə edə bilən uşaqlar yetişdirməliyik. Bu səbəblə sevgi bağı qurmaq, maraqlarını dəstəkləmək və maraqlarını təşviq etmək çox vacibdir. Nəhayət, bunu deyə bilərəm: Yaxşılığı bilən, yaxşılığı istəyən və yaxşılıq edən fərdlər yetişdirmək hamımızın borcudur”, - deyə qeyd edib.

Qadir, Bizimyol.info

Daha ətraflı məlumat və yeniliklər üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:80
embedMənbə:https://www.bizimyol.info
archiveBu xəbər 24 Aprel 2025 10:03 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Dayanıqlı İnkişaf Məqsədləri və problemlər

23 Aprel 2025 23:30see148

Nazim Bəydəmirli səhətində problem yaranıb Ombudsmana MÜRACİƏT

24 Aprel 2025 15:01see147

Zəlzələ zamanı Boğazdakı aktivlik kameralara əks olunub

23 Aprel 2025 23:53see147

Uzunömürlülük genləri: Kimlərin 100 yaşına qədər yaşamaq şansı var?

24 Aprel 2025 05:19see138

ABŞ a qarşı sanksiya planı: Avropa geri çəkilmir

23 Aprel 2025 22:22see134

Pulsuz vəkillik mümkündürmü? Hüquqşünas aydınlıq gətirir

23 Aprel 2025 19:01see131

Bu vəzifə ondan MDB üzvlərinə münasibətdə balansı pozmamağı diktə edir

23 Aprel 2025 20:43see128

Ağadadaş Salyanski “Neftçi”dən ayrılır yeni komandası bəlli oldu!

24 Aprel 2025 01:04see127

BDU da “Liderlik nədir? yeni nəsil yanaşma” mövzusunda tədbir keçirilib

24 Aprel 2025 18:14see127

Astara Rəşt yolunun maliyyələşdirilməsində kiçik problemlər var XİN RƏSMİSİ

24 Aprel 2025 11:19see126

Avstraliyada helikopterlərdən açılan atəşlə 700 dən çox koala məhv edildi

23 Aprel 2025 21:45see126

Reşford Çempionlar Liqasında çıxış edən komandada oynamaq istəyir Aston Villa qərarsızdır

23 Aprel 2025 23:49see124

Bakıda “Almatı prosesi”nin III Nazirlər Konfransı keçirilir YENİLƏNİB

24 Aprel 2025 14:57see123

Minsk dəmir yolu vağzalında robot aptek quraşdırılıb...

23 Aprel 2025 21:55see121

Varis planı: DİN rəhbəri niyə istefaya göndərilib?

24 Aprel 2025 11:16see119

Aqrar siyasət komitəsində ictimai dinləmə keçirilib

23 Aprel 2025 20:23see117

Starmer Ukraynada yayadək atəşkəsin əldə olunacağına ümid edir

25 Aprel 2025 05:57see117

Sumqayıtda 15 ağacı kəsən şəxs cərimələndi

23 Aprel 2025 19:21see117

Papanın ölümünün İstanbuldakı zəlzələ ilə nə əlaqəsi var? 10 şəhər hədəf göstərildi

24 Aprel 2025 03:03see114

Çinlə ticarət dövriyyəsinin həcmi 20,7 faiz artıb ANALİZ

24 Aprel 2025 06:33see110
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri