Icma.az
close
up
RU
2300 müəllim işsiz qaldı: Pedaqoqlar nə üçün tələblərə cavab verə bilmədi?

2300 müəllim işsiz qaldı: Pedaqoqlar nə üçün tələblərə cavab verə bilmədi?

Icma.az, Demokrat.az portalından verilən məlumatlara əsaslanaraq xəbər verir.

"Təkrar sertifikasiyadan keçə bilmədiyi üçün 2300 müəllimin işdən çıxarılması, təhsil sistemində həm insan resursları idarəçiliyi, həm də keyfiyyət təminatı baxımından mühüm nəticələr doğuran prosesdir. Bu rəqəm təkcə statistik göstərici deyil, eyni zamanda illərlə formalaşmış pedaqoji potensialın hansı səviyyədə olduğu və hansı çatışmazlıqların mövcud olduğunu nümayiş etdirir".
Bu sözləri Demokrat.az-a açıqlamasında təhsil eksperti Kamran Əsədov deyib.
O bildirib ki, Təhsil haqqında Azərbaycan Respublikasının Qanununun 30-cu maddəsinə əsasən, pedaqoji fəaliyyətlə məşğul olan şəxslərin ixtisası və peşəkarlıq səviyyəsi dövlət tərəfindən müəyyən olunmuş tələblərə cavab verməlidir:
"Həmin qanunda göstərilir ki, müəllimlər davamlı olaraq öz üzərlərində işləməli, müasir təlim metodlarını mənimsəməli və təhsilin keyfiyyətinin artırılmasına töhfə verməlidirlər. 2021-ci ildən etibarən həyata keçirilən müəllimlərin sertifikasiyası bu tələblərin yoxlanılması məqsədilə tətbiq olunmuş mexanizmdir.
2024-2025-ci illərdə təkrar sertifikasiyaya cəlb olunan müəllimlərin ümumi sayı 6200 nəfər olub. Bu müəllimlər ilkin mərhələdə ya 30 baldan aşağı nəticə göstərmiş, ya da heç imtahanda iştirak etməmiş şəxslər idi. Lakin təkrar imtahanda 2300 nəfərin yenə də keçid balını toplaya bilməməsi problemin fərdi yox, sistematik xarakter daşıdığını göstərir. Bu müəllimlərin böyük əksəriyyəti 45 yaşdan yuxarı yaş qrupuna aiddir. Bu isə onu göstərir ki, yaş artdıqca öyrənmə motivasiyası azalır, eyni zamanda dəyişən təhsil yanaşmalarına adaptasiya çətinləşir".
Ekspert bildirib ki, İqtisadiyyat Nazirliyinin və Dövlət Statistika Komitəsinin məlumatlarına görə, hazırda Azərbaycanda fəaliyyət göstərən müəllimlərin 52 faizi 45 yaşdan yuxarıdır:
"Bu rəqəm demoqrafik baxımdan ciddi siqnal verir: gənc müəllimlərin sistemə axını zəifdir və təcrübəli kadrlar təqaüd yaşına yaxınlaşdıqca onların əvəzlənməsi getdikcə çətinləşir. Sertifikasiya prosesi bu böhranı daha da dərinləşdirə bilər.
Müsbət tərəfdən baxdıqda, bu proses zəif, qeyri-səriştəli və müasir tələblərə cavab verməyən müəllimlərin sistemdən çıxarılması ilə təhsilin keyfiyyətinə müsbət təsir göstərə bilər. Yəni müəllim olmaq sadəcə peşə deyil, həm də daimi öyrənmə tələb edən bir missiyadır. Bu mexanizm təhsil sistemində məsuliyyət və hesabatlılıq mədəniyyətini təşviq edir.
Lakin mənfi tərəfi odur ki, bu müəllimlərin yerinə eyni sayda və daha yüksək səriştəyə malik yeni kadrların tapılması müşkül məsələyə çevrilir. Xüsusilə bölgə məktəblərində dərslərin boş keçməsi, müxtəlif fənlərin ixtisaslı müəllim olmadan tədrisi halları arta bilər. Digər bir problem isə odur ki, bu müəllimlər arasında imtahan texnologiyasına adaptasiya edə bilməyən, amma praktikada peşəkar olan şəxslər də ola bilər".
Onun sözlərinə görə, dünya təcrübəsində müəllimlərin sertifikasiyası geniş yayılmış bir praktikadır:
"Sinqapurda müəllimlər hər 3 ildən bir peşəkar inkişaf proqramlarına cəlb olunur və performansa əsasən qiymətləndirilirlər. Finlandiyada müəllimlərin yalnız yüksək akademik nəticə göstərmiş məzunlar arasından seçilməsi prinsipi var və onlar müəllim olduqdan sonra da mütəmadi şəkildə pedaqoji və elmi hazırlıq keçirlər. Estoniyada isə müəllimlərin attestasiyası yalnız testlə deyil, dərs müşahidələri, fəaliyyət portfeli və məktəb rəhbərliyinin rəyi əsasında aparılır.
Azərbaycanda isə sertifikasiya yalnız testə əsaslandığı üçün çox zaman müəllimin praktik bacarıqları, sinifdaxili davranışları, pedaqoji münasibətləri qiymətləndirilmir. Bu isə qiymətləndirmənin məhdudluğunu göstərir.
Bütün bu təhlillər fonunda dəyişməli olan əsas məsələlərdən biri sertifikasiyanın formatıdır. Testlə yanaşı, portfel təqdimatı, dərs müşahidəsi, şagirdlər və valideynlərlə ünsiyyət bacarıqlarının qiymətləndirilməsi sistemə daxil edilməlidir. Bundan əlavə, sertifikasiya nəticəsi zəif olan müəllimlər üçün məcburi mentorluq və təkmilləşdirmə proqramları tətbiq olunmalı, onların ani şəkildə sistemdən çıxarılması əvəzinə adaptasiya müddəti tanınmalıdır.
Əgər bu istiqamətdə dəyişikliklər aparılmasa, bir tərəfdən keyfiyyətsiz müəllimlər sistemdə qalmağa davam edəcək, digər tərəfdən isə sırf test texnologiyasını mənimsəyə bilməyən, lakin praktikası güclü olan müəllimlər sistemdən itiriləcək. 
Təhsil strategiyası isə keyfiyyətli müəllimi qoruyub saxlayan, onu inkişaf etdirən və sonda daha səriştəli bir təhsil mühiti yaradan mexanizm olmalıdır".
Əfsanə Kamal
Demokrat.az
Ən son yeniliklər və məlumatlar üçün Icma.az saytını izləyin, biz hadisənin gedişatını izləyirik və ən aktual məlumatları təqdim edirik.
seeBaxış sayı:92
embedMənbə:https://demokrat.az
archiveBu xəbər 03 İyul 2025 14:53 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Putin güclü Rusiya obrazı yaradır

03 Oktyabr 2025 12:35see239

Nəsə olsa varlılar yox, siz kasıblar öləcəksiniz Video

03 Oktyabr 2025 10:52see194

Ferrari nin rəhbəri ilə anası arasında varislik davası Məhkəmə qərarı nə olacaq?

02 Oktyabr 2025 12:04see183

Ağdamda nənə nəvə evdə yandı YENİLƏNİB

02 Oktyabr 2025 15:21see160

Masdar: İlk panelin quraşdırılması Biləsuvar GES layihəsi üçün mühüm mərhələdir

02 Oktyabr 2025 14:55see160

Onlara qarşı əsassız və haqsız ittihamları qəbul etməyəcəyəm”

02 Oktyabr 2025 18:06see142

Zərdabda direktor və müavini İŞDƏN ÇIXARILDILAR

02 Oktyabr 2025 12:38see138

Samuxda ər boşanmaq istəyən arvadını başından bıçaqlayıb

02 Oktyabr 2025 07:46see136

Türkiyəli yutuber “Qarabağ”a görə TRT ni tənqid etdi Video

02 Oktyabr 2025 14:33see130

Nura Surinin anası qazi imiş FOTO

03 Oktyabr 2025 00:20see130

Xalq artisti Tünzalə Ağayeva “Best of Aygun” layihəsində VİDEO

03 Oktyabr 2025 19:21see126

Donald Tramp Yaxın Şərqdə sülh planına dəstək verən ölkələrlə bağlı paylaşım edib

02 Oktyabr 2025 08:41see123

Bu ölkədə sinəsinə silikon edən qadınlara AĞIR CƏZA KONKRET

03 Oktyabr 2025 00:37see123

Oktyabrın 3 də havanın temperaturu dəyişəcək

02 Oktyabr 2025 12:35see123

MDB Oyunları: Bu gün güləş və karate yarışlarına start veriləcək

03 Oktyabr 2025 08:12see122

I Liqa: Səbail in Şamaxı sınağı, Şəfa MOİK ə qarşı

02 Oktyabr 2025 11:52see120

HƏMAS üçün alternativ yol qalmayıb ŞƏRH

02 Oktyabr 2025 18:33see120

Yer getdikcə qaranlıqlaşır: Alimlər səbəbini açıqladılar

03 Oktyabr 2025 03:37see119

Tez tez boranı yeməyin orqanizmə 5 faydası

03 Oktyabr 2025 01:01see119

Polkovnik yeni generaldan yazdı: “Atası...”

02 Oktyabr 2025 18:04see118
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri