Icma.az
close
up
RU
Bu, həm şagirdlərin tədrisə marağını azaldır, həm də müəllim nüfuzuna xələl gətirir Kamran Əsədov

Bu, həm şagirdlərin tədrisə marağını azaldır, həm də müəllim nüfuzuna xələl gətirir Kamran Əsədov

Redaktor.az portalından verilən məlumata görə, Icma.az xəbər yayır.

"Keçmiş təhsil naziri Misir Mərdanovun pedaqoji kadrların peşəkarlığı ilə bağlı səsləndirdiyi narahatlıq və “bunker müəllimləri” ifadəsi əslində illərdir təhsil sistemində yığılıb qalmış, lakin heç vaxt köklü şəkildə həll olunmamış bir problemin müəllim hazırlığının keyfiyyətsizliyinin səssiz etirafıdır".

Bu fikirləri Redaktor.az-a təhsil eksperti Kamran Əsədov keçmiş təhsil naziri Misir Mərdanovun müsahibə zamanı qeyd etdiyi fikirə müsanibət bildirərkən dedi.

"Bugünkü reallıq onu göstərir ki, ali pedaqoji təhsil alan şəxslərin nəzəri biliyi ilə məktəb mühitində tətbiq edə bildikləri praktiki bacarıq arasında ciddi uçurum var. Bu isə artıq yalnız fərdi məsuliyyət deyil, sistemin strukturu, idarəetməsi və keyfiyyətə nəzarət mexanizmlərinin çatışmazlığı ilə bağlı məsələdir.

“Təhsil haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun 22-ci maddəsinə əsasən, təhsilverənlərin hazırlanması, təkmilləşdirilməsi və peşəkar inkişafı dövlətdən xüsusi diqqət tələb edən sahə kimi müəyyən edilir. Həmin maddədə qeyd olunur ki, təhsilverənlərin ixtisasartırma və yenidənhazırlanma proqramlarında iştirak etməsi mütəmadi və zəruri xarakter daşıyır. Lakin faktiki vəziyyət göstərir ki, bir çox pedaqoji kadr bu proseslərə ya formal yanaşır, ya da həmin təkmilləşmə real məktəb mühitinin problemlərini əhatə etmədən, süni şəkildə həyata keçirilir. Bu da o nəticəyə gətirib çıxarır ki, müəllimlərin bir hissəsi sinfə daxil olanda yalnız öz ixtisas sahəsində deyil, ümumilikdə pedaqoji metodika, kommunikasiya və sinif idarəetməsi üzrə də yetərli bacarığa malik olmur.

Misir Mərdanovun qeyd etdiyi kimi, bəzi müəllimlərin məktəbdə “uşağın səviyyəsinə uyğun olmayan” suallar verməsi sadəcə sual forması ilə bağlı məsələ deyil. Bu müəllimin şagirdin psixoloji inkişaf mərhələsini, kurikulum tələblərini, məzmun standartlarını və sinfə uyğun tədris metodikasını tam mənimsəməməsindən qaynaqlanır. Belə hallarda müəllim sadəcə əzbərlədiyi nəzəriyyəni tətbiq etməyə çalışır, lakin onu real pedaqoji kontekstə uyğunlaşdıra bilmir. Bu isə həm şagirdlərin tədrisə marağını azaldır, həm də müəllim nüfuzuna xələl gətirir".

Kamran Əsədov qeyd etdi ki, statistik göstəricilər də bu problemin miqyasını ortaya qoyur:

"2023-cü ildə keçirilən müəllimlərin sertifikasiya imtahanlarında iştirak edənlərin 30 faizindən çoxu 30 baldan aşağı nəticə göstərib. Xüsusilə riyaziyyat, informatika və Azərbaycan dili fənləri üzrə nəticələr ciddi narahatlıq doğurur. Bu isə göstərir ki, ali təhsil müəssisələrində pedaqoji kadr hazırlığı kifayət qədər səmərəli aparılmır. Təhsilin yalnız nəzəri hissəsinə yönəlik yanaşma müəllimlik peşəsinin praktiki, kommunikativ və yaradıcılıq əsaslı tərəfini kölgədə qoyur.

Dünya təcrübəsi göstərir ki, pedaqoji kadr hazırlığında ən vacib məqam nəzəri biliklə praktik bacarığın vəhdətidir. Məsələn, Finlandiyada müəllim olmaq istəyən şəxs yalnız yüksək akademik nəticələr deyil, eyni zamanda mürəkkəb müsahibələr, psixoloji qiymətləndirmə və praktik dərs mərhələlərindən keçir. ABŞ-də “clinical residency model” tətbiq edilir. Tələbə universitetdə oxumaqla yanaşı məktəbdə bir il ərzində mentor müəllimlə real dərslərdə iştirak edir. İngiltərədə isə “initial teacher training” sistemində təcrübə komponenti ümumi hazırlığın təxminən 50 faizini təşkil edir. Bu isə onu göstərir ki, müasir təhsil sistemləri artıq müəllimi “müəyyən proqramı bitirmiş şəxs” deyil, peşəkar praktik və fasilitator kimi yetişdirir.

Azərbaycan kontekstində isə bu model tətbiq olunmur. Universitetlərdə pedaqoji təcrübə formal xarakter daşıyır, tələbə “təcrübə sənədləri” ilə yola verilir, dərs modelləşdirilmir, rəy və geribildirim sistemi yoxdur. Məzun universiteti bitirdiyi gün sinfə daxil olsa belə, heç vaxt real mühitdə dərs aparmayıb, sinif dinamikasını yaşamayıb, şagird reaksiyası ilə üzləşməyib. Bu isə “bunker” – yəni real sinif mühitindən təcrid olunmuş müəllim obrazının necə formalaşdığını izah edir".

Müsahibimizin sözlərinə görə, son illər bu məsələ ilə bağlı müəyyən irəliləyişlər var.

"Sertifikasiya sistemi tətbiq olunub, müəllimlərin peşəkar inkişafı üçün portal üzərindən kurslar açılıb, Pedaqoji Universitetdə yeni müəllim hazırlığı proqramları nəzərdən keçirilməyə başlanılıb. Amma bütün bu tədbirlər sistemli yanaşmaya çevrilməzsə və yalnız “layihə” məntiqi ilə davam edərsə, nəticə verməyəcək.

Əgər bu sahədə köklü dəyişiklik baş verməsə, pedaqoji ixtisaslar cəmiyyətin gözündə həm dəyərini, həm də etibarını itirməyə davam edəcək. Bunun qarşısını almaq üçün pedaqoji fakültələrə qəbul meyarları ciddi şəkildə yüksəldilməli, təcrübə modulu gücləndirilməli, müəllimlik ixtisasına psixoloji səriştə və sosial ünsiyyət bacarığı olmayan şəxslərin daxil olması əngəllənməlidir. Eyni zamanda, müəllim hazırlığında məsuliyyət yalnız universitetin yox, həm də məktəbin və dövlətin üzərinə düşür. Universitetlər məktəblərlə əməkdaşlıq etməli, tədris planlarını real sinif təcrübəsi ilə inteqrasiya etməlidir.

Nəticə olaraq, müəllimlik peşəsi cəmiyyətin gələcəyini formalaşdırırsa, bu peşəyə hazırlıq da ölkənin ən strateji məsələlərindən biri sayılmalıdır. Əgər müəllim zəifdirsə, səbəb sistemdir. Bu sistem ya yenilənəcək, ya da gələcək nəsillərin formalaşması təsadüfi və zərərli şərtlərlə davam edəcək. Keyfiyyətli müəllim olmadan nə kurikulum, nə dərslik, nə də islahat işləyəcək. Ona görə də müəllimin peşəkarlığını təkcə imtahan nəticəsi ilə deyil, onu yetişdirən sistemin keyfiyyəti ilə ölçmək lazımdır", - deyə təhsil eksperti bildirdi.

Aytəkin TOFİQQIZI

Ən son xəbərləri və yenilikləri almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:62
embedMənbə:https://redaktor.az
archiveBu xəbər 21 May 2025 16:40 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

“Gələn ilin büdcəsi ölkəmizin inkişaf prioritetlərini tam şəkildə əks etdirir”

19 Noyabr 2025 15:50see472

Pensiyalar yanvarda bu qədər artacaq

19 Noyabr 2025 18:19see306

Araz Paşayev Mərkəzi Aran bölgəsində həmkarlar ittifaqı ilk təşkilat sədrləri ilə görüş keçirib FOTOLAR

19 Noyabr 2025 18:29see279

Bakıda şəhid məzarları qarət edildi VİDEO KONKRET

19 Noyabr 2025 23:18see198

Barlaslı Tarağayın oğlu Əmir Teymurun son sözləri...

19 Noyabr 2025 07:01see191

YAP 33 il dövlətçilik və gələcəyə inam yolu MƏQALƏ

18 Noyabr 2025 19:43see157

15 yaşlı yeniyetmənin qətlinin təfərrüatı VİDEO

18 Noyabr 2025 20:09see156

Dollarlaşma tarixi minimuma düşdü AMB sədri

19 Noyabr 2025 12:49see153

Qazaxıstan və Özbəkistan sərhəddə gözləyən 8 min vaqonun boşaldılması üçün tədbirlər barədə razılığa gəlib

19 Noyabr 2025 06:44see146

3 milyard ildən qədim qayalarda həyat izləri tapıldı

18 Noyabr 2025 21:37see143

Sosial şəbəkələrdə paylaşılan bu videolar insanda “indi bunu mən yeməliyəm” hissi yaradır XƏBƏRDARLIQ

19 Noyabr 2025 13:24see143

Avtomobil nömrələrində dəyişiklik: Bu işarə ləğv edildi

20 Noyabr 2025 11:46see138

Tramp: Səudiyyə Ərəbistanı ilə müdafiə paktı barədə razılığa gəldik

18 Noyabr 2025 22:48see138

Sabalenka “Vogue Arabia” üçün fotosessiyada çəkilib FOTO

19 Noyabr 2025 04:16see134

5 ilə nələr dəyişdi? Fotolar

18 Noyabr 2025 21:22see134

İspaniya Ukraynaya 615 milyon avro dəyərində yeni hərbi yardım paketini elan edib

18 Noyabr 2025 22:44see133

“Beşiktaş”dan Barselona nın futbolçusuna 8 milyon avroluq təklif

19 Noyabr 2025 22:19see133

Nicat Kazımov oğluna toy etdi Video

19 Noyabr 2025 22:37see130

KİV: ABŞ ın sülh planı Ukraynada rus dilinin dövlət dili kimi tanınmasını, Kiyevə yardımın azaldılmasını ehtiva edir

19 Noyabr 2025 22:26see128

Mərhum Xalq artistinin yaxın qohumu imiş

19 Noyabr 2025 11:22see126
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri