Icma.az
close
up
RU
Azərbaycan SSRİ: limitsiz sürət, ictimai nəqliyyat üçün ayrılmış yollar FOTO

Azərbaycan SSRİ: limitsiz sürət, ictimai nəqliyyat üçün ayrılmış yollar FOTO

Avtosfer portalından verilən məlumata görə, Icma.az xəbər yayır.

Bakıda sovet avtomobillərinə az hallarda rast gəlinsə də, orta və yaşlı nəsil bu maşınları xatırlayır. Onların indi küçədə gördüyümüz modellərdən əsas fərqi sürətin azlığı, komfort və təhlükəsizliyin isə miniumum olması idi. 

Avtosfer.az xəbər verir ki, Azərbaycan SSR-də bütün ittifaqda olduğu kimi yollara və texnikalara görə sürət limiti vardı. Hərçənd ki, avtomobillərin çoxu bu limitə çata bilmirdi. Məsələn, bu gün kolleksiyaçıların sevimlisi olan QAZ-21-i cəmi yarım saat 100 km/saat sürətlə idarə etmək mühərrik və sürət qutusunu sıradan çıxarmağa kifayət idi.

Beləliklə, Azərbaycanda ilk dəfə sürət limiti 1929-cu ildə tətbiq edilir. Şəhərdə maksimal sürət 40 km/saat müəyyən edilir. O dövrün maşınları çox çevik olmasalar da, yolun boşluğu bu sürəti keçməyə bəzən imkan verirdi. 1933-cü ildə Bakıda icazə verilən maksimal sürət saatda 50 kilometr müəyyən edildi. Yük maşınlarına limit isə 40 km/saat idi.

50-ci illərin qanunvericiliyində şəhərdə maksimal sürət həddi 50 km/saat göstərilsə də, yaşayış məntəqəsindən kənarda hər şey sürücünün ixtiyarında idi. Normativə görə, sürücü sürət rejimini yolun vəziyyətinə və görmə məsafəsinə uyğun seçməklə, təhlükəsiz hərəkəti təmin etməli idi.

1961-ci ildə qəbul olunmuş yeni yol hərəkəti qaydalarında isə sürət həddini aşmaq ciddi qayda pozuntusu hesab edildi. Şəhərdə maksimal sürət 60 km/saat müəyyən edildi. Şəhərdənkənar isə yenə də hər şey sərbəst idi. 

1967-ci ildə isə dünyada bənzəri olmayan sürət rejimi ilə tanış olduq: şəhər rejimində qışda 60 km/saat, yayda 50 km/saat. Yaşayış məntəqəsindən kənarda 70 km/saat. Bütün dünyada qışda sürət aşağı salınarkən, sovet ittifaqı bunun əksini etdi və nəticə məlum oldu. Yay mövsümündə intensiv yollarda qəza riski 20 faiz azaldı.

Bütün sovet vətəndaşları kimi azərbaycanlılar da sözün həqiqi mənasında şosedə sürət limiti ilə 1976-cı ildə tanış oldular. Artıq sovet qanunvericiliyi 1968-ci il Vyana Konvensiyasına uyğunlaşdırılmışdı. Yeni qaydaya görə şosedə maksimal sürət minik avtomobilləri və avtobuslar üçün 90 km/saat, yük avtomobilləri və motosikletlər üçün 70 km/saat müəyyən edildi. Yeni başlayan sürücülər üçün maşının tipindən asılı olmayaraq maksimal yolverilən sürət 70 km/saat idi.
Sürət həddinin artırılmasının bir neçə səbəbi vardı. Əvvəla, yollarda daha çevik minik avtomobili – “Jiquli”lərin sayı artmışdı. İkincisi, Sovet İttifaq Macarıstdan minlərlə “İkarus” almışdı.  

1987-ci ildə SSRİ-də qəbul edilən sonuncu Yol hərəkəti haqqında Qanunla “avtomobil magistralı” anlayışı tətbiq edildi və burada maksimal sürət 110 km/saat müəyyən edildi. Lakin ittifaqda cəmi 2 belə magistral vardı: Moskva dairəvi yolu və Riqa-Yurmala yolu. 

Bu qanunda həm də bu gün üçün maraqlı müddəa vardı: ictimai nəqliyyata ayrılmış yolda hərəkətin qadağan edilməsi. Bakıda həmin dövrdə buna ciddi ehtiyac yox idi. Lakin avtobusların işini asanlaşdırmaq üçün bir çox küçədə onların hərəkətin əksi istiqamətinə getməsinə icazə verilirdi. Məsələn, 88 saylı marşrutdakı avtobuslar Azadlıq prospektinin böyük hissəsində axının əksinə hərəkət edirdi. Eynilə, Azərbaycan prospektində (köhnə Hüsü Hacıyev küçəsi) olduğu kimi.

Bir vacib məqamı da qeyd edək: SSRİ-də yol hərəkəti qanunvericiliyi ümumi idi. Respublikalar buna hansısa dəyişikliyi edə bilməzdi. Lakin ümumilikdə hərəkətin təşkili yerli Dövlət Avtomobil Müfəttişliyinin (DAM – danışıqda QAİ) sərəncamında idi.  

Azərbaycan müstəqillik əldə etdikdən sonra hələ bir neçə il sovet qanunvericiliyi tətbiq edildi. Sonradan həm nömrə nişanları, həm də qanunlar dəyişdi. Əgər Azərbaycan SSR 1968-ci il Vyana Konvensiyasını SSRİ-nin subyekti kimi qəbul etmişdisə, 2010-cu ildə bu beynəlxalq sənədi müstəqil dövlət kimi ratifikasiya etdi.

Vüqar Yaşaroğlu

Daha ətraflı məlumat və yeniliklər üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:34
embedMənbə:https://avtosfer.az
archiveBu xəbər 06 May 2025 14:51 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Breket taxanlara qida xəbərdarlığı stomatoloq

24 İyun 2025 03:02see130

Tezliklə varlanacaq BÜRCLƏR: Pul çay kimi axacaq

25 İyun 2025 00:06see126

Vəhşi quşlar təbiətə buraxıldı Altıağacdan maraqlı görüntülər

24 İyun 2025 15:56see126

İranda daha bir nüvə alimi və oğlu öldürülüb Qayınanası isə güllələnib

24 İyun 2025 06:24see125

Qışqırmaqla problem həll edilmir Nazir

24 İyun 2025 15:50see124

KDÇ: İnter Mayami Palmeyras la heç heçə edib

24 İyun 2025 07:24see123

ADPU da “Code for Future” layihəsinin cari il üzrə yekun tədbiri keçirilib

24 İyun 2025 16:43see119

Ruttedən Türkiyə ilə bağlı şok: NATO ölkələri mane olur...

24 İyun 2025 22:18see117

İclasda müdir qışqırdı işçi xəstəxanalıq oldu

24 İyun 2025 15:48see116

Azərbaycanda unun topdansatış qiymətləri AÇIQLANDI

24 İyun 2025 05:32see116

Güclü bir evlilik üçün cütlərin cavab verməli olduğu üç sual...

25 İyun 2025 00:46see115

ABŞ nin müharibə planı: Tramp üçün 3 gizli bunker

24 İyun 2025 11:05see115

Məhəbbətim qibləm, andım

24 İyun 2025 21:01see115

Kallas: Aİ vətəndaşlarının təxliyəsinə kömək etdiyinə görə Azərbaycana minnətdarıq

24 İyun 2025 20:59see114

Son Şahnaz Şahin yazır

24 İyun 2025 18:03see114

Azərbaycan nefti 80 dollara düşdü

24 İyun 2025 09:43see113

Zelenski: Ukraynanın müdafiə sənayesi il ərzində 8 milyon PUA istehsal edə bilər

25 İyun 2025 02:31see113

İranın XİN rəhbəri mümkün razılığın şərtlərini açıqlayıb

24 İyun 2025 05:07see113

Paşinyan Sərkisyan və Köçəryan barədə: Bu kölələr məni devirmək istəyirlər

24 İyun 2025 17:51see112

Sabah da hava buludlu olacaq

24 İyun 2025 12:27see111
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri