Qlobal çağırışlar müəllimin məsuliyyətini daha da artırır
Turkstan.az saytından verilən məlumata əsasən, Icma.az məlumatı açıqlayır.
Dr. Şəhla Aslan,
Türkiyənin Qazi Universitetinin müəllimi
Təhsil həmişə cəmiyyətin gələcəyini formalaşdıran əsas amillərdən biri olub və müəllim bu prosesin mərkəzində dayanır. Müəllim yalnız bilik ötürən deyil, həm də şəxsiyyət formalaşdıran, düşüncəni istiqamətləndirən və öyrənməyi mənalandıran bir bələdçidir. Müasir dövrdə isə bu rol daha da dərinləşmiş, müəllim artıq öyrənənin həyatına istiqamət verən, onun yaradıcılıq və tənqidi düşüncə qabiliyyətlərini inkişaf etdirən bir simaya çevrilmişdir.
İnformasiya əsrində öyrənənlər istədikləri biliyi internet, texnologiya və süni intellekt vasitəsilə asanlıqla əldə edə bilirlər. Belə bir mühitdə müəllimin rolu dəyişir: o, hazır cavabları təqdim edən deyil, öyrənməni mənalandıran, yön verən və istiqamət göstərən bir bələdçidir.
Müasir müəllim öyrənənin düşüncə qabiliyyətini inkişaf etdirir, doğru ilə yanlışı ayırd etməyi öyrədir, araşdırma və yaradıcılıq bacarıqlarını dəstəkləyir. Onun işi təkcə bilik vermək deyil; o, öyrənəni analitik düşünməyə, sual verməyə və nəticə çıxarmağa təşviq edir. Bu prosesdə müəllimin nümunəsi, empatiyası və davranışı dərs kitablarından daha böyük təsir yaradır.
Bugünkü gənclər yalnız akademik biliklərlə kifayətlənmirlər. Onlar həm də emosional dəstək, mənəvi yolgöstəricilik və sosial bacarıqların inkişafına ehtiyac duyurlar. Müəllim bu məqamda həm psixoloq, həm motivator, həm də bələdçi funksiyasını icra edir. Onun sözü, hərəkəti və yanaşması öyrənənin həyatında əbədi iz buraxa bilir.
Bugünkü qlobal çağırışlar müəllimin məsuliyyətini daha da artırmışdır. Rəqəmsal savadlılıq, çoxmədəniyyətli mühitə uyğunlaşma və əmək bazarının tələblərinə cavab verən bacarıqların formalaşdırılması artıq onun missiyasının ayrılmaz hissəsidir. Müəllim həm də milli-mənəvi dəyərlərin qoruyucusu, kimlik daşıyıcısı və gələcəyin cəmiyyətinə hazırlıq prosesinin öncüsüdür.
Müasir müəllim dərsə başladığı andan öyrənənin zehnində sual oyatmalıdır. Sual düşüncəni hərəkətə gətirir, maraq yaradır və öyrənməni mənalı edir. Sual yaradılan mühitdə öyrənmə şəxsi kəşfə çevrilir. Müəllim bəzən bir misal, bəzən isə həyatla bağlı müşahidə ilə mövzunu canlandırır, öyrənməni həyatla əlaqələndirir.
Öyrənəni araşdırmağa yönəltmək də müəllimin əsas vəzifələrindəndir. Cavabları hazır təqdim etmədikdə, öyrənən mənbələrlə işləməyə, düşünməyə və nəticə çıxarmağa təşviq olunur. Bu proses, müstəqilliyi və tənqidi düşüncəni gücləndirir. Öyrənilən bilik tətbiq edildikdə əsl dəyərini göstərir; layihələr, problem həll etmə tapşırıqları və simulyasiyalar bu məqsədə xidmət edir.
Müasir müəllim həm fərdi, həm də kollektiv öyrənmə mühitini yaradır. Qrup işləri, müzakirələr və fikir mübadiləsi öyrənənlərin həm sosial, həm də akademik bacarıqlarını inkişaf etdirir. Bu əməkdaşlıq mühiti, öyrənməni yalnız müəllim-öyrənən münasibətindən çıxarıb öyrənənlərin bir-birindən öyrəndiyi zəngin bir prosesə çevirir.
Texnologiya isə müasir təhsilin ayrılmaz hissəsidir. Müəllim rəqəmsal vasitələri dərsin rəqibi deyil, yardımçısı kimi qəbul etməli və onları öyrənmə prosesinə dinamika və cazibə qatmaq üçün istifadə etməlidir. Onlayn resurslar, interaktiv platformalar və multimedia vasitələri öyrənməni daha canlı və təsirli edir.
Bütün bunlarla yanaşı, müəllimin ən böyük gücü insan mərkəzli yanaşmasındadır. Hər bir öyrənən fərqlidir və müəllim bu fərqliliyi görərək müxtəlif maraq və bacarıqlara uyğun imkanlar yaratmalıdır. Empatiya, anlayış və dəstək olmadan müasir öyrənmə prosesi tamamlanmaz.
Müəllim həm də dəyərlərin daşıyıcısıdır. Qloballaşan dünyada milli-mənəvi kimliyin qorunması və yeni nəslə ötürülməsi onun əsas vəzifələrindəndir. Müəllim bu vəzifəni yalnız danışaraq deyil, davranışı və nümunəsi ilə həyata keçirir.
Müasir müəllim öyrətməni yalnız hazır bilik vermək kimi görməməli, insanı düşünməyə, araşdırmağa, yaratmağa və tətbiq etməyə yönəldən bir proses kimi həyata keçirməlidir. Onun ən böyük uğuru öyrənənin gələcəkdə öz yolunu müstəqil tapa bilməsi ilə ölçülür. Bu səbəbdən müəllimlik bu gün də ən müqəddəs və əvəzsiz missiya olaraq qalır.
Müasir müəllimliyin ən böyük əhəmiyyəti həm də ondan ibarətdir ki, o, eyni zamanda öyrənənləri həyatda qarşılaşacaqları mürəkkəb problemlərə hazırlayır. Hər bir dərs, hər bir interaktiv fəaliyyət və hər bir sual, öyrənənin özünü kəşf etməsi və yaradıcı yanaşma bacarığını inkişaf etdirməsi üçün bir fürsətə çevrilir. Bu baxımdan müəllim gələcəyin düşüncələrini, ideyalarını və dəyərlərini formalaşdıran bir memardır. Müasir dövrdə müəllimlik, öyrənəni həyat yolunda özünəinamla irəliləməyə təşviq edən bir missiyadır və məhz bu missiya onu əvəzsiz edir.


