Icma.az
close
up
RU
Belə bir şəraitdə “təhsil inkişaf edir” demək ictimaiyyətin ağlını alçaltmaqdan başqa bir şey deyil Kamran Əsədov

Belə bir şəraitdə “təhsil inkişaf edir” demək ictimaiyyətin ağlını alçaltmaqdan başqa bir şey deyil Kamran Əsədov

Icma.az, Redaktor.az saytından verilən məlumata əsaslanaraq xəbər yayır.

"Dövlət İmtahan Mərkəzinin 2025-ci il buraxılış imtahanlarının nəticələri ətrafında yaranmış narazılıqlar və qurumun özü tərəfindən 2000-dən çox imtahanın yanlış yoxlanıldığını etiraf etməsi Azərbaycanın təhsil sistemində illərdir yığılıb qalmış sistemli problemlərin və idarəetmədəki ciddi boşluqların açıq göstəricisidir. Bu təkcə texniki və prosedur məsələsi deyil, bu, konstitusion hüquqların pozulması, vətəndaş etimadının itirilməsi və təhsilin legitimliyinin zəiflədilməsi ilə nəticələnən struktur böhrandır".

Bu fikirləri Redaktor.az-a təhsil eksperti Kamran Əsədov 11-ci siniflər üçün keçirilən buraxılış imtahanları ilə bağlı narazılıqlardan danışarkən bildirdi.

O qeyd etdi ki, Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasının 42-ci maddəsinə əsasən, hər bir vətəndaşın təhsil almaq hüququ vardır:

"Bu hüquq yalnız məktəbdə dərs keçməklə deyil, eyni zamanda biliklərin qiymətləndirilməsində ədalətli, şəffaf və obyektiv sistemlə də təmin olunmalıdır. Əgər şagirdin imtahan nəticəsi düzgün yoxlanılmırsa və apellyasiya zamanı onun arqumenti dinlənilmirsə, bu artıq həmin maddənin real həyata tətbiqinin pozulması deməkdir.

DİM-in apellyasiya komissiyalarının fəaliyyəti ilə bağlı ictimaiyyətin illərdir səsləndirdiyi tənqidlər qulaq ardına vurulub. Halbuki “İnzibati icraat haqqında” Qanunun 62.1-ci maddəsinə görə, vətəndaşların müraciətlərinə baxılarkən onların təqdim etdiyi sübutlar, izahatlar dinlənilməli, tərəflərin bərabər hüquqluluğu təmin edilməlidir. Lakin təcrübədə DİM-in apellyasiya iclaslarında iştirakçıya söz verilməməsi, yalnız müəllim ekspertin qeydləri əsasında qərar çıxarılması, bu, hüquqi norma ilə ziddiyyət təşkil edir".

K.Əsədovun sözlərinə görə, ən ciddi məsələ isə DİM-in özünün 2000-dən çox imtahan nəticəsini səhv yoxladığını açıq şəkildə etiraf etməsidir.

"Bu təkcə texniki xətaların say çoxluğu deyil, həm də bu, sistemin keyfiyyətsiz, yoxlamaya cavabdeh şəxslərin qeyri-peşəkar olması, proseslərin avtomatlaşdırılsa belə, üzərində insan nəzarətinin effektiv təşkil olunmamasının göstəricisidir. Əgər 300 bal toplayan bir şagirdin nəticəsi əvvəlcə səhv göstərilirsə, bu, sistemin yoxlama mexanizminin kökündən problemli olduğunu göstərir.

Problemin kökləri bir neçə istiqamətdə yatır. Birinci səbəb DİM-in mərkəzləşdirilmiş və qapalı idarəetmə modelidir. Bu modeldə hesabatlılıq, ictimai nəzarət və şəffaflıq elementləri azdır. İkinci səbəb, DİM-də imtahan yoxlama sisteminin və insan resurslarının keyfiyyət meyarlarına uyğun formalaşmamasıdır. Bu qurumda ekspert statusu verilən müəllimlərin hansı əsasla seçildiyi, onların treninqdən keçib-keçmədiyi, nəticələrin düzgün yoxlanılıb-yoxlanılmadığı barədə heç bir ictimai hesabat verilməmişdir. Üçüncü və ən təhlükəlisi isə DİM-in islahatlara qapalı olması və tənqidi qəbul etməməsidir.

Dünya təcrübəsində ali və buraxılış imtahanları müstəqil komissiyalar, akademik qurumlar və üçüncü tərəf qiymətləndiricilər tərəfindən həyata keçirilir. Məsələn, Finlandiyada şagirdin biliyi yalnız yekun imtahanla deyil, müəllim qiymətləndirməsi və prosesin bütün il üzrə müşahidəsi ilə formalaşır. Estoniyada isə yekun imtahan sistemində hər bir nəticə üçün ayrı-ayrı şikayət proseduru və ictimai nəzarət mexanizmləri mövcuddur. Azərbaycanda isə DİM-in eyni anda həm imtahanı keçirməsi, həm yoxlaması, həm də apellyasiyanı dəyərləndirməsi, yəni bütün mərhələlərin bir qurumun əlində cəmlənməsi nəticələrin obyektivliyini təmin etmir".

Təhsil eksperti qeyd etdi ki, bu vəziyyəti dəyişdirmək üçün ilk növbədə DİM-in fəaliyyət mexanizmi struktur baxımından islah edilməlidir.

"Buraxılış və qəbul imtahanlarının keçirilməsi, qiymətləndirilməsi və apellyasiyası üçün ayrıca müstəqil alt komitələr yaradılmalı, ictimai nəzarət sistemləri tətbiq olunmalı, valideyn assosiasiyaları, müəllim birlikləri və ekspertlər prosesə cəlb edilməlidir. İmtahanların yoxlanma prosesi şəffaflaşdırılmalı, iştirakçılar üçün tam baxış imkanı verilməli, testlərə dair izahlar təqdim olunmalı, sistemin texniki və metodoloji hissəsi auditdən keçirilməlidir.

Əgər bu islahatlar həyata keçirilməzsə, təkcə 2025-ci ildə yox, növbəti illərdə də minlərlə şagird haqsızlıqla üzləşəcək, təhsilə güvən azalacaq və daha da pisi savadlı uşaqlar bu ölkədə öz gələcəyini görməyəcək. Belə bir şəraitdə “təhsil inkişaf edir” demək ictimaiyyətin ağlını alçaltmaqdan başqa bir şey deyil. Təhsil sisteminin inkişafı yalnız ədalətli, şəffaf və etibarlı imtahan sistemi ilə mümkündür. DİM isə bu etimadı artıq sarsıdıb. Onu bərpa etmək üçün radikal islahatlar zəruridir", - deyə müsahibimiz bildirdi.

Aytəkin TOFİQQIZI

Ən son xəbərləri və yenilikləri almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:59
embedMənbə:https://redaktor.az
archiveBu xəbər 23 May 2025 14:34 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Belə yüksək səviyyəli beynəlxalq tədbirə ev sahibliyi etmək, Azərbaycanın diplomatik çəkisini artırır

06 Oktyabr 2025 09:07see198

“xAI” bu dəfə yeni oyun təqdim edəcək Mask açıqladı

06 Oktyabr 2025 11:19see187

Oktyabrda varlanmaq üçün 3 BÜRCƏ məsləhət: Bunları edin

05 Oktyabr 2025 09:11see164

DOĞULMAMIŞ UŞAQ ÜÇÜN KADDİŞ Etibar Əliyevin YAZISI

05 Oktyabr 2025 09:21see141

Azərbaycanda internet istifadəçilərinə VACİB XƏBƏR

05 Oktyabr 2025 17:40see140

Tramp əmr verdi: Əsgərlər göndərilsin!

06 Oktyabr 2025 09:15see138

Gənc müəllim: Süni intellektdən istifadə olunması tədrisi canlı, maraqlı və müasir edir MÜSAHİBƏ

05 Oktyabr 2025 13:01see130

Qlobal çağırışlar müəllimin məsuliyyətini daha da artırır

05 Oktyabr 2025 21:48see130

“Dünyada hələ belə bir festival olmayıb” Video

05 Oktyabr 2025 10:44see129

Villasını bu qiymətə satır Foto

06 Oktyabr 2025 21:22see128

Kulevi terminalı genişləndirilir

05 Oktyabr 2025 10:39see128

Dambrauskas: “Üç xal qazandıq, amma Mikelsin zədəsi hamımızı üzdü”

05 Oktyabr 2025 18:12see126

“Yuventus” Kənan Yıldızla yeni müqavilə imzalayır

05 Oktyabr 2025 20:12see126

Yıxılaraq xəsarət alan yazıçı vəfat etdi

07 Oktyabr 2025 02:03see124

3 cü MDB Oyunlarında günün proqramı

05 Oktyabr 2025 11:00see124

Qəzzadakı müharibənin sonuna gəlməmişik Rubio

05 Oktyabr 2025 18:22see123

U 17 nin Avropa çempionatının seçmə mərhələsi üçün HEYƏTİ

05 Oktyabr 2025 14:40see123

Türkiyənin müdafiə sənayesində tarixi sıçrayış: NATO standartlarını geridə qoyan Altay

07 Oktyabr 2025 01:13see123

lll MDB Oyunlarının boks üzrə qalibi: Hər döyüş mənim üçün böyük sınaqdır

05 Oktyabr 2025 18:49see123

“Görünən odur ki, ölkəmizin futbol aləmində nüfuzu artıb”

06 Oktyabr 2025 00:29see122
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri