Icma.az
close
up
RU
Belə bir şəraitdə “təhsil inkişaf edir” demək ictimaiyyətin ağlını alçaltmaqdan başqa bir şey deyil Kamran Əsədov

Belə bir şəraitdə “təhsil inkişaf edir” demək ictimaiyyətin ağlını alçaltmaqdan başqa bir şey deyil Kamran Əsədov

Icma.az, Redaktor.az saytından verilən məlumata əsaslanaraq xəbər yayır.

"Dövlət İmtahan Mərkəzinin 2025-ci il buraxılış imtahanlarının nəticələri ətrafında yaranmış narazılıqlar və qurumun özü tərəfindən 2000-dən çox imtahanın yanlış yoxlanıldığını etiraf etməsi Azərbaycanın təhsil sistemində illərdir yığılıb qalmış sistemli problemlərin və idarəetmədəki ciddi boşluqların açıq göstəricisidir. Bu təkcə texniki və prosedur məsələsi deyil, bu, konstitusion hüquqların pozulması, vətəndaş etimadının itirilməsi və təhsilin legitimliyinin zəiflədilməsi ilə nəticələnən struktur böhrandır".

Bu fikirləri Redaktor.az-a təhsil eksperti Kamran Əsədov 11-ci siniflər üçün keçirilən buraxılış imtahanları ilə bağlı narazılıqlardan danışarkən bildirdi.

O qeyd etdi ki, Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasının 42-ci maddəsinə əsasən, hər bir vətəndaşın təhsil almaq hüququ vardır:

"Bu hüquq yalnız məktəbdə dərs keçməklə deyil, eyni zamanda biliklərin qiymətləndirilməsində ədalətli, şəffaf və obyektiv sistemlə də təmin olunmalıdır. Əgər şagirdin imtahan nəticəsi düzgün yoxlanılmırsa və apellyasiya zamanı onun arqumenti dinlənilmirsə, bu artıq həmin maddənin real həyata tətbiqinin pozulması deməkdir.

DİM-in apellyasiya komissiyalarının fəaliyyəti ilə bağlı ictimaiyyətin illərdir səsləndirdiyi tənqidlər qulaq ardına vurulub. Halbuki “İnzibati icraat haqqında” Qanunun 62.1-ci maddəsinə görə, vətəndaşların müraciətlərinə baxılarkən onların təqdim etdiyi sübutlar, izahatlar dinlənilməli, tərəflərin bərabər hüquqluluğu təmin edilməlidir. Lakin təcrübədə DİM-in apellyasiya iclaslarında iştirakçıya söz verilməməsi, yalnız müəllim ekspertin qeydləri əsasında qərar çıxarılması, bu, hüquqi norma ilə ziddiyyət təşkil edir".

K.Əsədovun sözlərinə görə, ən ciddi məsələ isə DİM-in özünün 2000-dən çox imtahan nəticəsini səhv yoxladığını açıq şəkildə etiraf etməsidir.

"Bu təkcə texniki xətaların say çoxluğu deyil, həm də bu, sistemin keyfiyyətsiz, yoxlamaya cavabdeh şəxslərin qeyri-peşəkar olması, proseslərin avtomatlaşdırılsa belə, üzərində insan nəzarətinin effektiv təşkil olunmamasının göstəricisidir. Əgər 300 bal toplayan bir şagirdin nəticəsi əvvəlcə səhv göstərilirsə, bu, sistemin yoxlama mexanizminin kökündən problemli olduğunu göstərir.

Problemin kökləri bir neçə istiqamətdə yatır. Birinci səbəb DİM-in mərkəzləşdirilmiş və qapalı idarəetmə modelidir. Bu modeldə hesabatlılıq, ictimai nəzarət və şəffaflıq elementləri azdır. İkinci səbəb, DİM-də imtahan yoxlama sisteminin və insan resurslarının keyfiyyət meyarlarına uyğun formalaşmamasıdır. Bu qurumda ekspert statusu verilən müəllimlərin hansı əsasla seçildiyi, onların treninqdən keçib-keçmədiyi, nəticələrin düzgün yoxlanılıb-yoxlanılmadığı barədə heç bir ictimai hesabat verilməmişdir. Üçüncü və ən təhlükəlisi isə DİM-in islahatlara qapalı olması və tənqidi qəbul etməməsidir.

Dünya təcrübəsində ali və buraxılış imtahanları müstəqil komissiyalar, akademik qurumlar və üçüncü tərəf qiymətləndiricilər tərəfindən həyata keçirilir. Məsələn, Finlandiyada şagirdin biliyi yalnız yekun imtahanla deyil, müəllim qiymətləndirməsi və prosesin bütün il üzrə müşahidəsi ilə formalaşır. Estoniyada isə yekun imtahan sistemində hər bir nəticə üçün ayrı-ayrı şikayət proseduru və ictimai nəzarət mexanizmləri mövcuddur. Azərbaycanda isə DİM-in eyni anda həm imtahanı keçirməsi, həm yoxlaması, həm də apellyasiyanı dəyərləndirməsi, yəni bütün mərhələlərin bir qurumun əlində cəmlənməsi nəticələrin obyektivliyini təmin etmir".

Təhsil eksperti qeyd etdi ki, bu vəziyyəti dəyişdirmək üçün ilk növbədə DİM-in fəaliyyət mexanizmi struktur baxımından islah edilməlidir.

"Buraxılış və qəbul imtahanlarının keçirilməsi, qiymətləndirilməsi və apellyasiyası üçün ayrıca müstəqil alt komitələr yaradılmalı, ictimai nəzarət sistemləri tətbiq olunmalı, valideyn assosiasiyaları, müəllim birlikləri və ekspertlər prosesə cəlb edilməlidir. İmtahanların yoxlanma prosesi şəffaflaşdırılmalı, iştirakçılar üçün tam baxış imkanı verilməli, testlərə dair izahlar təqdim olunmalı, sistemin texniki və metodoloji hissəsi auditdən keçirilməlidir.

Əgər bu islahatlar həyata keçirilməzsə, təkcə 2025-ci ildə yox, növbəti illərdə də minlərlə şagird haqsızlıqla üzləşəcək, təhsilə güvən azalacaq və daha da pisi savadlı uşaqlar bu ölkədə öz gələcəyini görməyəcək. Belə bir şəraitdə “təhsil inkişaf edir” demək ictimaiyyətin ağlını alçaltmaqdan başqa bir şey deyil. Təhsil sisteminin inkişafı yalnız ədalətli, şəffaf və etibarlı imtahan sistemi ilə mümkündür. DİM isə bu etimadı artıq sarsıdıb. Onu bərpa etmək üçün radikal islahatlar zəruridir", - deyə müsahibimiz bildirdi.

Aytəkin TOFİQQIZI

Ən son xəbərləri və yenilikləri almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:48
embedMənbə:https://redaktor.az
archiveBu xəbər 23 May 2025 14:34 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Zelenski: İsveç Ukraynaya yeni müdafiə yardımı paketi ayırıb

06 İyul 2025 08:45see249

Real ın oyunçusu: PSJ ilə yarımfinal əslində ÇL in finalıdır

06 İyul 2025 23:01see125

Niderland millisinin üzvü Braziliya klubundan ayrıla bilər

06 İyul 2025 17:50see122

Həkimin təhlükəli xəstə barədə polisə məlumat vermək hüququ olacaq

06 İyul 2025 23:55see120

Slutskidən Azərbaycanla bağlı SENSASİON AÇIQLAMA: “Bu, Rusiya üçün ziyanlıdır” KONKRET

07 İyul 2025 14:34see120

Dəniz sahilində ACINACAQLI VƏZİYYƏT: Vətəndaşların sağlamlığı təhlükədə

06 İyul 2025 19:51see119

İnsan beyni qocalıqda da böyüməyə davam edir...

06 İyul 2025 19:54see117

Azərbaycan Ermənistan sülh sazişi üzrə müzakirələr başa çatdı Əmirbəyov detalları açıqladı

06 İyul 2025 09:42see117

Enerjinizi tükədən səhər yeməkləri

07 İyul 2025 13:06see115

Gəncədə qadın sürücü piyadanı vurdu

06 İyul 2025 23:03see115

Lavrov Braziliyada Araqçi ilə görüşüb İrana endirilən zərbələri pisləyib

06 İyul 2025 22:49see114

“Zenit” Juninyonun hücumdakı rəqibini heyətinə qatır

06 İyul 2025 12:57see114

Ucarda ağır qəza: üç nəfər...

06 İyul 2025 19:55see113

Yanvarın əvvəlində Sabah ın direktoru əlaqə saxladı və onunla bütün detalları müzakirə etdik

06 İyul 2025 22:12see112

SEPAH iki əsgərini itirdi

06 İyul 2025 15:51see112

Paşinyan “Hraparak”ı məhkəməyə verdi

06 İyul 2025 19:03see112

Azərbaycan millisindən ardıcıl ikinci məğlubiyyət

06 İyul 2025 22:12see111

Keyptaunda minlərlə sakin daşqın səbəbilə evsiz qalıb

06 İyul 2025 23:50see111

Peskov Makronu təriflədi: Onun Putinlə danışığı...

06 İyul 2025 17:56see110

Sərxoş vəziyyətdə qəza etdi

06 İyul 2025 13:46see110
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri