Icma.az
close
up
RU
Qiymətləndirmədəki kəskin fərq nə ilə bağlıdır? EKSPERT AÇIQLADI

Qiymətləndirmədəki kəskin fərq nə ilə bağlıdır? EKSPERT AÇIQLADI

Sia Az saytına istinadən Icma.az xəbər verir.

“Orta məktəblərdə şagirdlərin il ərzində topladığı qiymətlərlə Dövlət İmtahan Mərkəzi tərəfindən keçirilən buraxılış və ali məktəblərə qəbul imtahanlarında əldə etdikləri nəticələr arasında müşahidə olunan kəskin fərqlər, təhsil sistemində qiymətləndirmənin real vəziyyətini ciddi şəkildə təhlil etməyi zəruri edir. Ən aktual müşahidələr göstərir ki, məktəbdə bütün fənlərdən “əla” qiymət almış bir şagirdin qəbul imtahanında 100–150 bal toplaması və ya məktəbdə “orta” qiymətlərlə oxuyan digər şagirdin 600–650 bal toplaması artıq təsadüf yox, sistemli bir uyğunsuzluğun göstəricisidir”. Bu sözləri SİA-ya açıqlamasında təhsil eksperti Kamran Əsədov deyib.

Kamran Əsədov sözlərinə belə davam edib: “Bu fərqin yaranmasının əsas səbəbi, ilk növbədə, məktəbdaxili qiymətləndirmənin subyektiv və formal olmasıdır. Mövcud təcrübədə müəllimlər şagirdə həm gündəlik, həm də summativ qiymətləri yazarkən əsasən şəxsi yanaşmalarına, valideynlə münasibətlərə və ya məktəbdaxili göstərişlərə əsaslanır. Qiymətləndirmədə əsas hədəf “şagirdi razı salmaq” olduğu üçün real bilik, bacarıq və təfəkkür yox, yalnız formallıq əsas götürülür. Bu zaman şagirdin qiyməti bilik göstəricisi olmaqdan çıxır və sosial münasibətlərin nəticəsinə çevrilir.

“Ümumi təhsil haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanununun 23-cü maddəsinə əsasən, qiymətləndirmə təhsilin keyfiyyətinə dair informasiyanın əldə olunmasına və şagirdin inkişafının stimullaşdırılmasına xidmət etməlidir. Amma bu prinsip məktəblərin əksəriyyətində kağız üzərində qalır. Qiymətləndirmə obyektiv deyil və DİM imtahanları zamanı bu reallıq üzə çıxır. Dövlət İmtahan Mərkəzinin 2024-cü il üzrə statistikasına əsasən, buraxılış imtahanlarında iştirak edən 11-ci sinif şagirdlərinin yalnız 36%-i 200 baldan yuxarı nəticə göstərib. Lakin həmin şagirdlərin 70%-nin attestatında orta qiymətlər “4” və “5” olub. Bu fərq təkcə təhsildə çatışmazlıq deyil, eyni zamanda sistemə olan ictimai etimadın zəifləməsi deməkdir.

Bu fərqin yaranmasına səbəb olan digər ciddi amil məktəblərdə “şirinlik” və ya “xahişlə qiymət düzəltmə” praktikasının hələ də davam etməsidir. Bəzi hallarda şagirdin attestatına “5” yazılması üçün direktor və ya müəllim səviyyəsində valideyndən qeyri-rəsmi ödəniş tələb olunur. Bu isə artıq təkcə etik yox, hüquqi pozuntudur və Cinayət Məcəlləsinin 311-ci maddəsi – rüşvət alma cinayəti ilə əhatə olunur. Təəssüf ki, bu sahədə effektiv nəzarət mexanizmi yoxdur, çünki məktəbdə qiymət yazan müəllimi qiymətləndirən sistemin özü də daxili nəzarətdən azaddır.

Müsbət tərəf isə ondan ibarətdir ki, DİM tərəfindən keçirilən qəbul imtahanları obyektivlik baxımından müəyyən etimad doğurur və real bilik səviyyəsini üzə çıxarmağa imkan verir. İmtahanlar vahid model üzrə aparıldığından ölkə üzrə şagirdlərin bilikləri eyni meyarlarla ölçülür. Lakin bu mexanizm yalnız imtahana hazırlaşanları qiymətləndirir, gündəlik dərsdə öyrənənləri isə çox zaman əhatə etmir. Bunun nəticəsində məktəb tədris mərkəzi olmaq əvəzinə sadəcə imtahana hazırlıq mərhələsinə çevrilir.

Dünya təcrübəsində məktəb qiymətləndirməsi ilə qəbul imtahanları arasında bu qədər kəskin fərq müşahidə olunmur. Məsələn, Finlandiyada məktəbdaxili qiymətləndirmə müəllimlərin peşəkar müstəqilliyinə əsaslansa da, bu qiymətlər ciddi nəzarət mexanizmi ilə müşayiət olunur və real fəaliyyətə əsaslanır. ABŞ-da isə “GPA” (orta akademik göstərici) ali məktəbə qəbulda əsas amillərdən biridir və bu göstəricinin etibarlılığı məktəb daxilində tətbiq olunan sərt etika və nəzarət qaydaları ilə qorunur. Eyni zamanda, SAT və ACT kimi qəbul testləri də əlavə kriteriya kimi istifadə olunur, lakin onlar məktəbdəki qiymətləri kölgədə qoymur, əksinə tamamlayıcı rol oynayır.

Azərbaycanda bu problemi həll etmək üçün məktəbdə qiymətləndirmə mexanizmi köklü şəkildə dəyişdirilməlidir. Qiymətləndirmə tam elektronlaşdırılmalı, müəllimin verdiyi qiymətlərlə DİM-in verdiyi nəticələr arasında fərq olduqda sistem avtomatik olaraq xəbərdarlıq siqnalı verməlidir. Attestat qiymətləri yalnız məktəbdə verilən “5” üzərində yox, həm də buraxılış imtahanının nəticəsi ilə orta statistik əsasda hesablanmalıdır. Bu zaman attestatın etibarlılığı artır, qiymət manipulyasiyası aradan qalxar və məktəb qiymətləndirməsi yenidən nüfuz qazanmış olar.

Əgər bu dəyişikliklər aparılmazsa, təhsildə qiymət anlayışı real biliyin yox, sosial münasibətlərin göstəricisinə çevriləcək və bunun nəticəsində gələcəkdə işəgötürənlər, universitetlər və beynəlxalq qurumlar attestatlara deyil, əlavə sənədlərə, kurslara və şərti göstəricilərə üstünlük verəcək. Bu isə dövlət təhsil sisteminin öz sənədinə öz inamını itirməsi deməkdir. Təhsildə etibar, ədalət və şəffaflıq bərpa olunmadıqca, qiymətləndirmə yox, saxtalaşdırma vasitəsinə çevriləcək. Bu prosesi dayandırmaq üçün təkcə qanun yox, real tətbiq və ictimai nəzarət mexanizmləri işə salınmalıdır”.

Ayşən Vəli

Sonrakı hadisələr barədə daha çox məlumat almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:61
embedMənbə:https://sia.az
archiveBu xəbər 07 İyul 2025 12:57 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Zelenski: İsveç Ukraynaya yeni müdafiə yardımı paketi ayırıb

06 İyul 2025 08:45see196

ABŞ da fəlakət olub ölənlərin sayı 40 ı ötdü

06 İyul 2025 05:24see120

Real ın oyunçusu: PSJ ilə yarımfinal əslində ÇL in finalıdır

06 İyul 2025 23:01see120

Niderland millisinin üzvü Braziliya klubundan ayrıla bilər

06 İyul 2025 17:50see119

Azərbaycanın ilk Xalq artisti

06 İyul 2025 00:20see118

Avropa çempionatı: Bir idmançımız qızıl, digəri isə...

06 İyul 2025 00:21see118

Tesla Optimus robotunun istehsalını dayandırdı SƏBƏB

06 İyul 2025 03:12see116

Dəniz sahilində ACINACAQLI VƏZİYYƏT: Vətəndaşların sağlamlığı təhlükədə

06 İyul 2025 19:51see115

İnsan beyni qocalıqda da böyüməyə davam edir...

06 İyul 2025 19:54see114

Ukrayna kəşfiyyatı: Moskva Bakı ilə gərginlik fonunda Ermənistanda hərbi mövcudluğunu...

05 İyul 2025 20:01see113

Həkimin təhlükəli xəstə barədə polisə məlumat vermək hüququ olacaq

06 İyul 2025 23:55see113

Azərbaycan Ermənistan sülh sazişi üzrə müzakirələr başa çatdı Əmirbəyov detalları açıqladı

06 İyul 2025 09:42see112

Gəncədə qadın sürücü piyadanı vurdu

06 İyul 2025 23:03see111

Beynəlxalq agentlik Azərbaycanda davamlı inkişaf proqnozlaşdırır

05 İyul 2025 23:55see111

Laçın Rayon Polis Söbəsindən əməliyyat: 300 ə yaxın çətənə bitkisi və silah sursat aşkarlandı

05 İyul 2025 19:50see111

Qərbi Azərbaycan Xronikası İrəvan xanlığının Hindistanla böyük əlaqələri var idi

06 İyul 2025 01:03see111

Xameneidən 25 gündür xəbər YOXDUR

05 İyul 2025 20:27see111

ECO Zirvə görüşü Qarabağda sülhün təmini və bölgəyə yeni həyatın qayıdışının təsdiqidir RƏY

05 İyul 2025 22:34see110

Yumurtaları qaynadıqdan sonra soyuq suya atmamalısınız: Hər kəs bunu səhv edirmiş

05 İyul 2025 22:59see110

Bu ərazilərə qar yağdı KONKRET

05 İyul 2025 21:19see110
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri