Icma.az
close
up
RU
Menu

“Qərb İlham Əliyevin yürütdüyü siyasətin və siyasi qətiyyətin qarşısında məğlub oldu

Bakı aeroportundan 70 dən çox istiqamətə uçuşlar həyata keçirilir

Bu gün bütün dünya Azərbaycanı eşitmək məcburiyyətindədir

63 yaşlı həkim ürəktutmadan vəfat etdi FOTO

“Rus Evi” ilə bağlı ən son təmaslar bir neçə həftə əvvəl olub Bayramov

Məşhur bir hiylə paltaryuyan maşınınıza zərər verə bilər

Dövlət Məşğulluq Agentliyi yeni layihə çərçivəsində ASCO ilə əməkdaşlıq edəcək

ABŞ bank sektorunda rekord artım: Kapitallaşma 2,37 trilyon dollara çatıb

İlhamə Quliyeva müsahibə verdi və ağladı

İranla müharibə riski bütün regionu alova bürüyə bilər ŞƏRH

Kağız üzərində məntiqli, reallıqda mürəkkəb fikirlər... Şagird günahkardır, yoxsa təhsil sistemi?

Leyla Əliyeva Yevlaxda uşaqlar üçün Yeni il tədbiri təşkil etdirib...

İsrail ordusu Hizbullahın təlim mərkəzinə zərbələr endirdi

Aktau şəhərində AZAL aviaşirkətinə məxsus sərnişin təyyarəsinin qəzaya uğramasının ildönümü ilə bağlı tədbir keçirilib

Milad Bayramı nədir? İnsanlar bu günü necə qeyd edir?

Lavrovun müavini Azərbaycan səfiri Rəhman Mustafayevlə görüşüb

Roma nın Raspadori planı

Pulu özünə çəkən 4 bürc Hər işləri bərəkətli olur

Paşinyan Bakı xəstəxanasındakı Vaqifdən danışdı: Xəbərim var...

“Hansısa sahədə ödənişli fəaliyyət göstərmək insanı avtomatik olaraq nə ekspert edir, nə də ekspertlikdən çıxarır”

XXI ƏSR MİLLİ TƏHSİL TARİXİMİZƏ QISA NƏZƏR İslahatlar, səhvlər, strateji boşluqlar

XXI ƏSR MİLLİ TƏHSİL TARİXİMİZƏ QISA NƏZƏR İslahatlar, səhvlər, strateji boşluqlar

Azpolitika.az saytından alınan məlumatlara görə, Icma.az xəbər verir.

İlham Əhmədov, dosent

XXI əsrin ilk rübü artıq geridə qalır. Bu mərhələ Azərbaycan təhsil tarixində yalnız hadisələrin ardıcıllığı kimi deyil, strateji qərarların, buraxılmış səhvlərin və reallaşmayan imkanların dövrü kimi təhlil edilməlidir. Müasir təhsil tariximizin və xüsusilə müstəqillik illərində aparılan təhsil islahatlarının tənqidi və kompleks analizi bu gün artıq zərurətə çevrilib. Bu, təkcə keçmişi anlamaq üçün deyil, təhsilin və təhsil elmlərinin gələcəyini xilas etmək üçün vacibdir.

Azərbaycan təhsili tarixinin müstəqillikdən əvvəlki mərhələsi kifayət qədər tədqiq olunub. Lakin son 35 il - xüsusilə XXI əsrin ilk 25 ili elmi baxımdan demək olar ki, sistemli şəkildə araşdırılmayıb. Halbuki bu dövrdə baş verən proseslər hələ də canlıdır, nəticələri isə cəmiyyətin bütün sahələrində hiss olunur.

Müstəqillik dövrünün təhsil islahatları: yarımçıq strategiyalar və itirilmiş zaman

Müstəqillik dövründə aparılan təhsil islahatlarının böyük bir hissəsi konseptual baxımdan düzgün müəyyən edilsə də, icra mərhələsində uğursuz olub. Təhsil strategiyaları ya yarımçıq qalıb, ya da tez-tez dəyişdirildiyi üçün institusional yaddaş formalaşmayıb. Nəticədə sistemli inkişaf yox, ziqzaqlı idarəetmə modeli yaranıb. Bu müddət ərzində dünya təhsili sürətlə dəyişib: rəqəmsallaşma, distant təhsil, süni intellekt əsaslı tədris modelləri, açıq universitet platformaları və mikrosertifikatlar kimi trendlər qlobal norma halına gəlib.

Lakin Azərbaycan təhsil sistemi bu proseslərə reaktiv deyil, gecikmiş və passiv şəkildə qoşulub. Məsələn, distant təhsil dünyanın bir çox ölkəsində XX əsrin sonlarından geniş tətbiq olunsa da, Azərbaycan bu sahədə hələ də geridə qalan azsaylı ölkələr sırasındadır. Halbuki süni intellekt texnologiyaları distant təhsili tamamilə yeni mərhələyə çıxarıb.

Boloniya prosesi: formal üzvlük var, real tətbiq yox

Azərbaycanın Boloniya prosesinə qoşulmasından 20 ildən artıq vaxt keçməsinə baxmayaraq, bu sistem ölkədə heç bir universitetdə tam tətbiq olunmayıb. Kredit sistemi, tələbə mobilliyi, proqramların qarşılıqlı tanınması və akademik muxtariyyət kağız üzərində qalıb.

Nəticə etibarilə diplomlarımız xaricdə məhdud şəkildə tanınır, universitetlər rəqəmsal yetkinlik səviyyəsinə çata bilməyib, tədris proqramları əmək bazarı ilə uzlaşmır. Bunun əsas səbəbləri layihələrin vaxtında və peşəkar hazırlanmaması, investisiya azlığı, ekspert və mütəxəssis hazırlığına yetərli diqqətin göstərilməməsidir.

Elm–təhsil inteqrasiyası: doğrulmayan gözləntilər

Təhsil Nazirliyi ilə Elmlər Akademiyasının inteqrasiyası universitetlərdə elmin inkişafı üçün ümid yaratmışdı. Lakin bu inteqrasiya real elmi istehsal və tədqiqat mədəniyyəti yaratmaq baxımından hələlik nəticə verməyib. Universitetlərdə elmi fəaliyyət formal xarakter daşıyır, fundamental və tətbiqi tədqiqatlar zəifdir.

Son 10 ildə Təhsil İnstitutunun elmi-tədqiqat funksiyasını faktiki olaraq itirərək kurs və treninq mərkəzi səviyyəsinə enməsi isə vəziyyəti daha da ağırlaşdırıb. Bu, ölkədə təhsil tədqiqatlarının sistemli aparılmadığının açıq göstəricisidir. ARTİ-nin çökdürülməsi təhsil sisteminin bu gününə və gələcəyinə vurulan strateji zərbədir.

Rəqəmsal iqtisadiyyat strategiyası və insan kapitalı paradoksu

Prezident İlham Əliyev tərəfindən təsdiqlənmiş “Azərbaycan Respublikasında rəqəmsal iqtisadiyyatın inkişafına dair 2026–2029-cu illər üçün Strategiya” birbaşa elm və təhsil sektoruna təsir edir və insan kapitalının inkişafını prioritet elan edir.

Lakin paradoks ondadır ki, 20 il əvvəl təhsilin qarşısına qoyulan əsas vəzifələr hələ də tam icra olunmayıb. Neft kapitalının rəqəmsal insan kapitalına çevrilməsi prosesi ləngiyib və bu ləngimə yalnız dərin və keyfiyyətli təhsil islahatları ilə aradan qaldırıla bilər.

Son illərin qərarları: əvvəli kütləviləşmə, davamı məhdudlaşma

Ali təhsildə son 7–8 ildə kütləviləşmə və qəbul planlarının artırılması müşahidə olunurdu. Lakin iqtisadi çətinliklər fonunda indi qəbul planlarının azaldılması müzakirə edilir. Halbuki:

- əhalinin hər 100 min nəfərinə düşən ali təhsillilərin sayına görə regionda geridəyik;

- qəbul planlarının azalması bu geriliyi daha da uzadacaq.

Digər tərəfdən, regionlarda azkomplektli məktəblərin bağlanması planlaşdırılır (təxminən 1500 məktəb). Halbuki alternativ olaraq distant təhsil modelləri tətbiq oluna bilərdi. Bu təklif səsləndirilmiş və nəhayət, nazirlik sentyabrdan region məktəblərində distant təhsilin tətbiqini elan edib. Bu addım gecikmiş, lakin düzgün istiqamətdir.

Təhsildə gerilik – bütün sahələrdə ləngimə

Son 25 ilin təhsil tarixi göstərir ki, strateji baxış zəif olub, tədqiqat əsaslı qərarlar qəbul edilməyib, institusional yaddaş formalaşmayıb.

Təhsildə baş verən gerilik digər sahələrdə əldə edilən nailiyyətləri kompensasiya edə bilməz. Əksinə, təhsildəki problemlər iqtisadiyyatdan tutmuş dövlət idarəçiliyinə qədər bütün sahələrin inkişafına mane olur.

Bu səbəbdən təhsil tarixçiləri, analitiklər və qərarvericilər XXI əsrin ilk 25 ilini obyektiv və sərt tənqidi prizma ilə təhlil etməli, buraxılmış səhvləri açıq şəkildə etiraf etməli və gələcək üçün real, ölçülə bilən və davamlı strategiya formalaşdırmalıdırlar.

Hadisənin gedişatını izləmək üçün Icma.az saytında ən son yeniliklərə baxın.
seeBaxış sayı:92
embedMənbə:https://azpolitika.info
archiveBu xəbər 27 Dekabr 2025 16:49 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

“Qərb İlham Əliyevin yürütdüyü siyasətin və siyasi qətiyyətin qarşısında məğlub oldu

26 Dekabr 2025 08:47see268

Bakı aeroportundan 70 dən çox istiqamətə uçuşlar həyata keçirilir

26 Dekabr 2025 10:31see241

Bu gün bütün dünya Azərbaycanı eşitmək məcburiyyətindədir

26 Dekabr 2025 09:03see228

63 yaşlı həkim ürəktutmadan vəfat etdi FOTO

26 Dekabr 2025 12:06see222

“Rus Evi” ilə bağlı ən son təmaslar bir neçə həftə əvvəl olub Bayramov

26 Dekabr 2025 16:18see203

Məşhur bir hiylə paltaryuyan maşınınıza zərər verə bilər

25 Dekabr 2025 18:54see192

Dövlət Məşğulluq Agentliyi yeni layihə çərçivəsində ASCO ilə əməkdaşlıq edəcək

26 Dekabr 2025 10:48see190

ABŞ bank sektorunda rekord artım: Kapitallaşma 2,37 trilyon dollara çatıb

26 Dekabr 2025 06:57see174

İlhamə Quliyeva müsahibə verdi və ağladı

26 Dekabr 2025 05:07see166

İranla müharibə riski bütün regionu alova bürüyə bilər ŞƏRH

25 Dekabr 2025 19:06see165

Kağız üzərində məntiqli, reallıqda mürəkkəb fikirlər... Şagird günahkardır, yoxsa təhsil sistemi?

26 Dekabr 2025 00:28see155

Leyla Əliyeva Yevlaxda uşaqlar üçün Yeni il tədbiri təşkil etdirib...

26 Dekabr 2025 20:07see148

İsrail ordusu Hizbullahın təlim mərkəzinə zərbələr endirdi

26 Dekabr 2025 15:22see146

Aktau şəhərində AZAL aviaşirkətinə məxsus sərnişin təyyarəsinin qəzaya uğramasının ildönümü ilə bağlı tədbir keçirilib

26 Dekabr 2025 07:15see144

Milad Bayramı nədir? İnsanlar bu günü necə qeyd edir?

25 Dekabr 2025 22:54see144

Lavrovun müavini Azərbaycan səfiri Rəhman Mustafayevlə görüşüb

25 Dekabr 2025 19:17see140

Roma nın Raspadori planı

25 Dekabr 2025 23:10see138

Pulu özünə çəkən 4 bürc Hər işləri bərəkətli olur

26 Dekabr 2025 03:26see138

Paşinyan Bakı xəstəxanasındakı Vaqifdən danışdı: Xəbərim var...

26 Dekabr 2025 01:59see133

“Hansısa sahədə ödənişli fəaliyyət göstərmək insanı avtomatik olaraq nə ekspert edir, nə də ekspertlikdən çıxarır”

26 Dekabr 2025 00:28see131
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri