Icma.az
close
up
RU
Attestat qiymətləri və buraxılış imtahanı balları: Təhsil sistemində anlaşılmazlıq, yoxsa paralel mexanizmlərin toqquşması?

Attestat qiymətləri və buraxılış imtahanı balları: Təhsil sistemində anlaşılmazlıq, yoxsa paralel mexanizmlərin toqquşması?

Icma.az, 525.az portalına istinadən məlumat yayır.

Son günlər sosial şəbəkələrdə və cəmiyyətdə geniş müzakirələr doğuran məsələlərdən biri də şagirdlərin attestat qiymətləri ilə buraxılış imtahanlarından topladıqları ballar arasındakı uyğunsuzluqlardır. “96 balla 3 aldı”, “16 balla 4 yazılıb” kimi nümunələr ictimaiyyətin çaşqınlığına səbəb olub. Belə halların bir neçəsi ictimaiyyətin diqqətini cəlb etməklə yanaşı, ümumi qiymətləndirmə mexanizmləri ilə bağlı ciddi suallar doğurur: Bəs bu qiymətlər necə formalaşır və bu ziddiyyətlər nədən qaynaqlanır?

Əslində, Azərbaycan təhsil sistemində attestat qiymətləri yalnız məktəbdaxili illik qiymətləndirmə əsasında müəyyən olunur. Buraxılış imtahanları isə Dövlət İmtahan Mərkəzi tərəfindən aparılır və imtahan balları yalnız monitorinq xarakteri daşıyır – attestat qiymətlərinə birbaşa təsir etmir. İllik qiymətlər isə tədris ili boyunca şagirdin rüb və yarımil göstəricilərinin ortalaması əsasında, müəllimin metodik müşahidəsi, iştirak fəallığı və ümumi inkişaf dinamikası nəzərə alınmaqla çıxarılır. Bu da onu göstərir ki, attestat qiyməti bir günün yox, bir ilin nəticəsidir.

İctimai narahatlıqların bir səbəbi də sistemin bu iki qiymətləndirmə formasını eyniləşdirmək cəhdidir. Valideynlər və şagirdlər düşünür ki, imtahanda 90 bal toplayan şagird mütləq "5" almalıdır. Halbuki bu yanaşma qiymətləndirmənin mahiyyətini tam dərk etməməkdən irəli gəlir. Şagird tədris ili boyunca zəif iştirak göstəribsə, dərs tapşırıqlarını yerinə yetirməyibsə, sinifdə passiv olubsa, imtahanda təsadüfi uğur onun illik fəaliyyətini kompensasiya edə bilməz.

Təcrübələr göstərir ki, bəzi hallarda texniki səhvlər və ya sistemə yanlış məlumatların daxil edilməsi nəticəsində real uyğunsuzluqlar da baş verir. Lakin bu hallar müvafiq araşdırmalarla düzəldilir və inzibati tədbirlər görülür. Əsas narahatlıq isə sistemin mahiyyəti ilə bağlı ictimai anlaşılmazlıqdan qaynaqlanır.

Dünya təcrübəsi də təsdiqləyir ki, summativ qiymətləndirmə (yəni imtahan nəticəsi) və formatif qiymətləndirmə (yəni ilboyu fəaliyyət) bir-birini əvəz edən deyil, tamamlayan yanaşmalardır. Məsələn, Finlandiya və Estoniya kimi ölkələrdə qiymətləndirmə daha çox prosesə əsaslanır və buraxılış imtahanı nəticələri məktəb qiymətlərinə təsir etmir. Yaponiyada isə müəllim müşahidəsinə əsaslanan "Lesson Study" yanaşması ilə şagirdin dərsə münasibəti, əməkdaşlıq bacarığı və şəxsi inkişafı əsas tutulur.

Azərbaycanda da bu sistem fərqli funksiyaları olan paralel qiymətləndirmə mexanizmlərinin mövcudluğu ilə xarakterizə olunur. Attestat şagirdin illik akademik fəaliyyətini, buraxılış imtahanı isə ölkə üzrə ümumi bilik səviyyəsini ölçən diaqnostik vasitədir. Hər ikisi vacibdir, lakin eyni məqsədə xidmət etmir.

Valideynlər və şagirdlərin mövqeləri də göstərir ki, qiymətləndirmə sisteminin mahiyyətinin izahına daha çox ehtiyac var. Bəzi şagirdlər imtahanda həyəcanlandığı üçün nəticələrinin aşağı olduğunu, amma ilboyu çalışqan olduqlarını bildirirlər. Digər tərəfdən, valideynlər övladlarının yüksək imtahan balı toplamasını yüksək qiymətlə bərabər tuturlar.

Nəticə etibarilə, qiymətləndirmə ilə bağlı maarifləndirmə işləri gücləndirilməlidir. Cəmiyyətə aydın şəkildə izah olunmalıdır ki, attestat qiymətləri və buraxılış imtahan balları fərqli ölçmə vasitələridir və onların hər birinin funksiyası ayrıdır. Təhsil sisteminə inamın bərpası və şəffaflığın artırılması üçün bu iki qiymətləndirmə yanaşmasının düzgün anlaşılması əsas şərtdir. Əks halda, bu yanlış gözləntilər təhsil prosesində süni gərginliklər və haqsız ittihamlar yarada bilər.

Günay Əkbərova, 

Elm və Təhsil Nazirliyi yanında İctimai Şuranın katibi.

Hadisənin gedişatını izləmək üçün Icma.az saytında ən son yeniliklərə baxın.
seeBaxış sayı:48
embedMənbə:https://525.az
archiveBu xəbər 03 İyul 2025 15:10 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Putin güclü Rusiya obrazı yaradır

03 Oktyabr 2025 12:35see281

Nəsə olsa varlılar yox, siz kasıblar öləcəksiniz Video

03 Oktyabr 2025 10:52see212

UEFA Çempionlar Liqasının formatı dəyişir

03 Oktyabr 2025 23:56see154

Xalq artisti Tünzalə Ağayeva “Best of Aygun” layihəsində VİDEO

03 Oktyabr 2025 19:21see146

Maarifləndirici sosial verilişlər təşkil olunmalıdır SOSİOLOQ DANIŞDI

03 Oktyabr 2025 09:57see133

Xalq artisti Hacıbaba Bağırovun vəfatından 19 il ötür

04 Oktyabr 2025 09:36see132

Türkiyənin energetika naziri: “Rusiya nefti ilə bağlı qərarı şirkətlər özləri verir”

03 Oktyabr 2025 20:50see130

ABB və “Azər Türk Bank”la bağlı FƏRMAN

04 Oktyabr 2025 11:57see130

Fransa klubunun qapıçısını 20 ilədək həbs gözləyir

04 Oktyabr 2025 04:23see130

Alzheimerin müalicəsində yeni üsul kəşf olundu

04 Oktyabr 2025 07:07see126

Polis sinaqoqa hücumda ölənlərdən birini səhvən güllələyib

03 Oktyabr 2025 15:35see126

Yaponiya hakim partiyanın yeni sədrini seçəcək

04 Oktyabr 2025 05:22see125

Cabir İmanovun dəfnində bu foto rezonans yaratdı Sirlər açıldı

03 Oktyabr 2025 21:18see124

Tiflisdə 3 nəfərlik ailə 22 ci mərtəbədən yıxılaraq ölüb

04 Oktyabr 2025 15:34see123

Premyer Liqa: “Sumqayıt” “Turan Tovuz”a qarşı

04 Oktyabr 2025 09:45see122

Qan şəkərini tarazlayan təbii qidalar Şəkərə qarşı təsirli üsul

04 Oktyabr 2025 05:06see122

Atam ağlayırdı, anam keyimişdi, mən isə qəh qəhə atıram

04 Oktyabr 2025 14:52see122

Saatlıda piyadanın vurulması ilə nəticələnən qəza olub

04 Oktyabr 2025 01:33see121

“Rusiya NATO ya hücum edə bilməz, Avropa öz problemləri ilə məşğul olsun” PUTİN

03 Oktyabr 2025 13:10see121

Gürcüstanın ABŞ dakı səfiri Dövlət Departamentinə çağırılıb

04 Oktyabr 2025 21:13see117
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri