Icma.az
close
up
RU
Dələduz bank kartının hansı müştəriyə aid olduğunu hardan bilir?

Dələduz bank kartının hansı müştəriyə aid olduğunu hardan bilir?

Azpost saytından əldə olunan məlumata görə, Icma.az məlumat yayır.

“Son dövrlər, xüsusilə Kapital Bank istifadəçiləri arasında fırıldaq zəngləri və saxta SMS-lər artıb. Dələduzlar özlərini bank işçisi kimi təqdim edib, kart məlumatlarınızı və ya kodları əldə etməyə çalışırlar”.

AzPost xəbər verir ki, bunu İnformasiya Texnologiyaları üzrə mütəxəssis Elmar Məmmədov öz sosial media hesabında yazıb.

Mütəxəssis dələduzlardan qorunmaq üçün vətəndaşlara tövsiyələri də verib.

Dələduz bank kartının hansı müştəriyə aid olduğunu hardan bilir?

Dələduz (fırıldaqçı) bank kartının hansı müştəriyə aid olduğunu bir neçə fərqli üsulla öyrənə bilər, əsasən bu məlumatlar ya oğurlanır, ya da aldadılaraq əldə olunur.

Budur əsas yollar:

Phishing (aldadıcı linklər): Dələduzlar bankdan gəlmiş kimi görünən e-poçt, SMS və ya saxta vebsaytlar vasitəsilə müştəridən kart məlumatlarını daxil etməsini istəyirlər. Müştəri bu məlumatları verdikdə, onlar kart sahibinin kim olduğunu bilirlər. Data sızıntıları: Bəzi hallarda internetdə və ya qaranlıq internetdə (dark web) sızmış məlumat bazalarına daxil olmaqla, fırıldaqçılar kart nömrəsi ilə yanaşı sahibin adı, telefon nömrəsi və digər məlumatlara da çıxış əldə edirlər. İnsanla birbaşa təmas (social engineering): Dələduzlar müştəriyə zəng edib özlərini bank işçisi kimi təqdim edərək, kartın təhlükədə olduğunu deyib, onun məlumatlarını və kimliyini öyrənə bilərlər. Zəif qorunan onlayn mağazalar: Onlayn alış-veriş saytlarında müştəri məlumatları zəif qorunduqda, bu saytlardan oğurlanan məlumatlar vasitəsilə kart sahibinin kim olduğu öyrənilə bilər. Bəzən zəif nəzarət və ya reaksiya gecikməsi: Bəzi hallarda banklar dələduzluğa qarşı müdafiə sistemlərini vaxtında yeniləməyə bilər və ya müştəri şikayətinə gec reaksiya verə bilər. Bu da problemin böyüməsinə səbəb olur.

Nə üçün bu bankda dələduz halları çox müşahidə olunur?

Ümumiyyətlə böyük banklarda dələduzluq hallarının daha çox müşahidə olunmasının bir neçə səbəbi var. Bu o demək deyil ki, bank zəifdir – daha çox, aşağıdakı amillərlə bağlıdır:

Ən çox istifadə olunan bank olması: Həmin Bank Azərbaycanda ən geniş müştəri bazasına malik bankdır. Çox sayda insan bu bankdan istifadə etdiyi üçün fırıldaqçılar üçün daha cəlbedici hədəf olur. Daha çox istifadəçi = daha çox potensial qurban.

Brendin tanınması: Dələduzlar insanların inandığı brend adından istifadə etməyi sevir. «Bank” adı ilə gələn saxta mesajlara insanlar daha çox inanır, çünki bu brendə güvən var.

Texnoloji savadsızlıq: Bəzi istifadəçilər internet təhlükəsizliyi və fırıldaqçılıq metodlarından xəbərsiz olur. Bu da onları saxta SMS-lərə, zənglərə və vebsaytlara daha asanlıqla aldanmağa gətirib çıxarır.

Dələduzların taktikasının inkişaf etməsi: Fırıldaqçılar getdikcə daha ağıllı və peşəkar üsullarla insanları aldatmağa başlayıblar – məsələn, sənin nömrəni, adını və hətta kartının son 4 rəqəmini bilib zəng edə bilirlər. Bu da onları daha inandırıcı edir.

Bəzən zəif nəzarət və ya reaksiya gecikməsi: Bəzi hallarda banklar dələduzluğa qarşı müdafiə sistemlərini vaxtında yeniləməyə bilər və ya müştəri şikayətinə gec reaksiya verə bilər. Bu da problemin böyüməsinə səbəb olur.

Bank-da dələduzluq hallarının daha çox olması aşağıdakı bankdaxili və sistematik çatışmazlıqlarla əlaqəli ola bilər:

Zəif təhlükəsizlik sistemləri

Bank bəzən müasir bankların tətbiq etdiyi çoxmərhələli təhlükəsizlik tədbirlərini (məsələn, real-time davranış analizləri, AI əsaslı dələduzluq aşkarlama sistemləri) ya zəif tətbiq edir, ya da gecikmiş şəkildə tətbiq edir.

Müştəri maarifləndirməsinin az olması

Bank kifayət qədər aktiv təbliğat və xəbərdarlıq aparmır. Məsələn, phishing mesajlarına qarşı tez-tez SMS və ya push bildirişlərlə xəbərdarlıq etmək əvəzinə, bu, ya edilmir, ya da çox gec olur. İnsanlar dələduzluğa düşdükdən sonra məlumatlandırılır.

Bank işçilərinin zəif hazırlaşdırılması

Bəzi hallarda bank işçiləri də müştəriləri düzgün yönləndirmir və ya fırıldaq halı baş verdikdə məsuliyyəti öz üzərlərindən atırlar. Bu da müştərinin bankla etibarını azaldır və dələduzlara “əlverişli zəmin” yaradır.

Fırıldaqçılar bank sistemlərini yaxından tanıyır

Bank-da o qədər insan qeydiyyatlıdır və sistemlər o qədər geniş yayılıb ki, dələduzlar bu sistemlərin iş prinsiplərini yaxşı araşdırıb və ona uyğun saxta ssenarilər qururlar (məsələn, “Kredit kartınıza borcunuz var, indi ödəməsəniz cərimə olacaq” kimi zənglər).

Əlaqə mərkəzində gecikmələr

Fırıldaqçılıq baş verdikdə, müştəri bankın call center-inə çatana qədər artıq gec ola bilir. Bəzən kart bloklama prosesi də uzanır. Bu da bankın operativlik problemini göstərir.

Unutmayın:

Bank heç vaxtsizdən telefonla PIN kod, SMS şifrə və ya kart məlumatlarınızı istəməz. “Kartınız bloklanıb”, “borc var”, “hesabınız hack olunub” kimi təcili xəbərdarlıqlara inanmayın – bu, sizi panikaya salmaq üçündür. Əgər şübhəli zəng və ya SMS almısınızsa, rəsmi bank nömrəsinəzəng edin və məlumatı yoxlayın. Telefonunuzda rəsmi bank tətbiqlərininbildirişlərini aktiv edin və yalnız rəsmi mənbələrdən məlumat alın.

Paylaş

Ən son xəbərləri və yenilikləri almaq üçün Icma.az saytını izləyin.
seeBaxış sayı:87
embedMənbə:https://azpost.info
archiveBu xəbər 01 Aprel 2025 16:34 mənbədən arxivləşdirilmişdir
0 Şərh
Daxil olun, şərh yazmaq üçün...
İlk cavab verən siz olun...
topGünün ən çox oxunanları
Hal-hazırda ən çox müzakirə olunan hadisələr

Putin güclü Rusiya obrazı yaradır

03 Oktyabr 2025 12:35see280

Nəsə olsa varlılar yox, siz kasıblar öləcəksiniz Video

03 Oktyabr 2025 10:52see212

UEFA Çempionlar Liqasının formatı dəyişir

03 Oktyabr 2025 23:56see153

MDB Oyunları: Bu gün güləş və karate yarışlarına start veriləcək

03 Oktyabr 2025 08:12see149

Xalq artisti Tünzalə Ağayeva “Best of Aygun” layihəsində VİDEO

03 Oktyabr 2025 19:21see145

Maarifləndirici sosial verilişlər təşkil olunmalıdır SOSİOLOQ DANIŞDI

03 Oktyabr 2025 09:57see133

Xalq artisti Hacıbaba Bağırovun vəfatından 19 il ötür

04 Oktyabr 2025 09:36see132

Fransa klubunun qapıçısını 20 ilədək həbs gözləyir

04 Oktyabr 2025 04:23see130

ABB və “Azər Türk Bank”la bağlı FƏRMAN

04 Oktyabr 2025 11:57see129

Türkiyənin energetika naziri: “Rusiya nefti ilə bağlı qərarı şirkətlər özləri verir”

03 Oktyabr 2025 20:50see129

Alzheimerin müalicəsində yeni üsul kəşf olundu

04 Oktyabr 2025 07:07see126

Polis sinaqoqa hücumda ölənlərdən birini səhvən güllələyib

03 Oktyabr 2025 15:35see126

Yaponiya hakim partiyanın yeni sədrini seçəcək

04 Oktyabr 2025 05:22see124

Cabir İmanovun dəfnində bu foto rezonans yaratdı Sirlər açıldı

03 Oktyabr 2025 21:18see123

Tiflisdə 3 nəfərlik ailə 22 ci mərtəbədən yıxılaraq ölüb

04 Oktyabr 2025 15:34see123

Atam ağlayırdı, anam keyimişdi, mən isə qəh qəhə atıram

04 Oktyabr 2025 14:52see122

Qan şəkərini tarazlayan təbii qidalar Şəkərə qarşı təsirli üsul

04 Oktyabr 2025 05:06see122

Premyer Liqa: “Sumqayıt” “Turan Tovuz”a qarşı

04 Oktyabr 2025 09:45see122

Saatlıda piyadanın vurulması ilə nəticələnən qəza olub

04 Oktyabr 2025 01:33see121

“Rusiya NATO ya hücum edə bilməz, Avropa öz problemləri ilə məşğul olsun” PUTİN

03 Oktyabr 2025 13:10see121
newsSon xəbərlər
Günün ən son və aktual hadisələri